Hopkins je náhradním jezdcem za zraněného Álvara Bautistu a celkem rychle si na osmistovku GSV-R zvykl, když porovnáme jeho časy a časy jeho soupeřů v podobě Toniho Elíase nebo Cala Crutchlowa. Nicméně první den byl pro Hopkinse seznamovacím, jak se strojem tak s jeho obutím v podobě jednotných pneumatik Bridgestone.
„Tak dnes to bylo víc o tom získat cit s motocyklem a zapracovat se do týmu,“ uvedl po druhém tréninku John Hopkins. „Chtěl jsem se dostat do pohody a nechtěl jen vyjet na dráhu a udělat něco hloupého, to určitě ne! Od doby, kdy jsem byl naposledy v MotoGP došlo ke změně na pětačtyřicetiminutové tréninky, takže to byl trošku rozdíl, protože bych bral raději víc času v sedle motocyklu, abych s ním získal lepší kontakt. To ale nebylo možné.“
„Ve dvou trénincích jsme provedli nějaké změny u elektroniky, ale nic se neměnilo na podvozku, protože ten vypadá skvěle a není třeba změn v geometrii, protože základní nastavení je dobré,“ pokračoval Anglo-Američan. „Samozřejmě jsem předpokládal, že moje pozice bude taková, jak je. Není jednoduché začít jezdit s prototypem MotoGP po tak dlouhé době a jen se sto padesáti okruhy na superbajku v posledních sedmi měsících. Takže tam toho bylo dost, co se bylo třeba první den naučit.“
„Ve skutečnosti věřím, že se zítra ještě dokážeme o hodně zlepšit potom, co jsem měl příležitost sedět, relaxovat a uvažovat o různých věcech. V závěru jsem jel za několika jezdci a uvědomil si, že je tu spousta míst, kde potřebuji změnit stopu, ale to je normální,“ řekl závěrem John Hopkins.