Suzuki dokončila test v Kataru v pozitivním duchu, protože jejich prototyp GSV-R umožňuje Bautistovi neustále zrychlovat a to i v mnohem chladnějším prostředí, kde ještě loni měli jezdci problémy.
Španěl patřil na dráze v Losail mezi jezdce, kteří zajeli nejvyšší počet kol. Bautista se tak snažil získat maximum informací o dráze, která už tento víkend pořádá první závod sezony mistrovství světa motocyklových prototypů. Vyzkoušel řadu směsí pneumatik a spolu s týmem hledali tu ideální kombinaci pro nedělní závod.
Závěr pondělního testu, ale nedopadl nejlépe, protože Bautista při rychlosti kolem 250km/h havaroval v nájezdu do poslední zatáčky okruhu, ale vše se naštěstí obešlo bez vážnějších zranění. Španěl vyvázl s podlitinami a oděrkami, jeho motocykl dopadl mnohem hůř. Nicméně pro závod bude v pořádku.
„Byl to další velmi rušný den a znovu se nám podařilo odvést spoustu práce,“ řekl k pondělnímu testu Álvaro Bautista. „Zkoušeli jsme různé varianty nastavení a získali tím lepší přilnavost u zadní části motorky, protože včera jsme sice na tom nebyli špatně, ale chtěli jsme to ještě zlepšit. Také jsem vyzkoušel nové pneumatiky od Bridgestone, ale necítil jsem na nich stejnou jistotu, jako na těch, které už máme, ale vyzkoušet je bylo třeba.“
„Ke konci jsem věřil, že ještě stihnu zajet delší výjezd na tvrdších pneumatikách, ale to už bylo pozdě,“ pokračoval Španěl. „Místo toho jsem nasadil zadní měkkou pneumatiku a tvrdou přední ve snaze zajet dobrý čas na kolo. Zkoušel jsem přední pneumatiku zahřát, abych na to mohl pořádně zatlačit, ale když jsem přijel do poslední zatáčky, výrazněji jsem zabrzdil a přišel o předek, takže tím jsem skončil v závěru testu!“
„Nyní jsme v mnohem silnější pozici než před rokem a už se těším na závod,“ uvedl závěrem Álvaro Bautista, naděje Suzuki na dobrý výsledek v posledním ročníku osmistovek MotoGP.