Výkony, kterými se v poslední době prezentuje tovární tým Suzuki vyvolává spekulace na téma, že se jejich čas v královské kubatuře pomalu chýlí ke konci nebo alespoň dojde k citelnému omezení jejich účasti.
Tovární motocyklový prototyp GSV-R je v této chvíli jasně nejméně konkurenceschopným strojem na startovním roštu MotoGP. To není dobrý signál jak pro japonského výrobce, tak ani pro sponzory modrého týmu. Navíc je téměř jisté, že je koncem sezony opustí Loris Capirossi, který měl dostat GSV-R na zcela jinou úroveň než je teď.
Poslední spekulace se objevily na brněnském okruhu v České republice, kde se hovořilo o tom, že Suzuki v MotoGP sice neskončí úplně, ale v roce 2011 pojede pouze s jedním prototypem GSV-R a jezdcem Álvarem Bautistou.
Nicméně šéf továrního týmu Paul Denning takové řeči popírá, když uvedl: „Pokaždé se objeví nějaké spekulace ohledně odchodu Suzuki a snižování jejich angažovanosti, ale Suzuki je odhodlaná si udržet současnou úroveň účasti v šampionátu.“
„Pozornost se nyní zaměří raději víc na zlepšení než na nějakou základní změnu plánu,“ uvedl Paul Denning, jehož jezdec stál naposledy na stupních vítězů v roce 2008, když Loris Capirossi skončil v Brně třetí.