Suzuki o Crutchlowovi, Rossim a Reddingovi

Ještě než byl odložen návrat Suzuki do MotoGP až na rok 2015, objevovaly se zvěsti o jezdcích, kteří budou sedlat jejich nový litr v roce 2014 a v letech následujících.
Suzuki o Crutchlowovi, Rossim a Reddingovi

Hlavním kandidátem pro japonskou továrnu, pokud by se vrátila již v roce 2014, měl být britský jezdec Cal Crutchlow. Naopak dřívější spojení šéfa testovacího týmu Suzuki Davide Brivia s devítinásobným šampionem Valentinem Rossim vyvolalo divoké spekulace o možném vzkříšení spolupráce právě mezi touto dvojicí.

Server MCN se pokusil zjistit názory právě Davide Brivia na možná jezdecká obsazení:

Byl Cal Crutchlow pro Suzuki číslem jedna?
„Cal byl pro nás velmi zajímavou akvizicí a my jsme s ním byli ve spojení. Nikdy nedošlo až na detaily, protože jsme chtěli vyčkat na rozhodnutí ohledně roku 2014, ale s managementem týmu Cala Crutchlowa jsme byli v kontaktu. Byl by pro nás zajímavý i Randy (de Puniet), protože v testech pro nás dělá kus velmi dobré práce potřebné pro vývoj. V podstatě jsme se kontaktovali se všemi jezdci dostupnými pro rok 2014, ale přiznám, že Cal by byl pro nás ten nejzajímavější."

Byl Scott Redding seriózní volbou pro rok 2014?
„Scott je na tom teď velmi dobře. Jeho rychlost, důslednost a styl jízdy z něj dělá jednoho z velmi zajímavých mladých jezdců. Myslím si ale, že by chtěl v MotoGP závodit už v příštím roce, takže pro nás bude příliš pozdě. Momentálně máme pro rok 2015 nepopsaný list papíru. Existuje mnoho možností a Scotta Reddinga jako jednu z nich určitě nemůžeme ignorovat."

Bylo pro zúčastněné subjekty překvapením, že byl návrat Suzuki odložen do roku 2015?
„Osobně jsem očekával, že se vrátíme do MotoGP v roce 2014 anebo možná, že dojde k zastavení projektu. Byl jsem překvapen, když nám oznámili, že se můžeme vrátit zpět, ale až v roce 2015. Dívám se na to však velmi pozitivně. Sami nám dali více času. Nemáme snadný úkol a mít další rok navíc nám, doufejme, pomůže. Vidím v tom příležitost k rozvoji motocyklu. Naším úkolem je využít příští rok k vylepšení stroje a z rozhodnutí o odložení udělat výhodu."

Uvažuje Suzuki o nějakých divokých kartách pro závody v roce 2014?
„Rádi bychom závodili, abychom zjistili úroveň soutěže. V tento okamžik nemáme nasazení divokých karet v plánu a neexistuje ani žádný přesný plán, který stanoví, jak bude strukturováno testování v roce 2014. Doufám, že nám bude umožněno navštívit více tratí a navýšit počet testování."

Je pro Suzuki jednání s Lorenzem a spol. pro rok 2015 z říše snů?
Bude to zcela otevřený trh. Jsem si jistý, že se Honda bude snažit udržet si Daniho i Marca, stejně jako Yamaha Jorgeho a Valentina. K dispozici bude větší počet jezdců a naším cílem je dostat do týmu to nejlepší dostupné. Bylo by skvělé získat číslo jedna, ale musí tomu odpovídat i náš přístup. Top jezdci mají ty nejkonkurenceschopnější stroje a jsem si jist, že se budou snažit na nich udržet. Přesto to musíme zkusit."

Spojí se znovu Davide Brivio a Valentino Rossi v roce 2015?
„Budeme hledat tu nejlepší možnou volbu a Valentino je jednou z nich, tak proč ne? Musíme se snažit zkusit získat každého. Viděli jsme – a já jsem hrdý, že jsem byl u Yamahy, když jsme Valentina získali  - že dokázal změnit historii Yamahy. Naprosto jasně jsme ukázali, jak důležitý je jezdec, a to se stalo zřejmým pro nejméně posledních deset let. Jestliže máme skvělé jezdce, můžeme ukázat svůj potenciál."
(zdroj: motorcyclenews.com)

16:02 | Dnes je to 7 let, co zahynul Marco Simoncelli. odkaz
21. října | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
21. října | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
21. října | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 26. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 27. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 28. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–02:00
Moto3 závod   03:00
Moto2 závod   04:20
MotoGP závod   06:00