Suzuki řeší problém s motory

Šest motorů pro všech osmnáct závodů MotoGP v sezoně 2010, tak zní pravidlo královské kubatury, které se teď může v případě Suzuki změnit.

Motorcycle News přišel s tím, že Suzuki dostane zvláštní povolení nasadit dodatečně ještě tři motory nad limit. Loris Capirossi a Álvaro Bautista totiž jedou na hranici pěti motorů a to ještě není polovina sezony.

Znamená to, že mezi výrobci existovala nepsaná dohoda, že pokud Suzuki nedokáže sezonu zvládnout s šesti motory, může požádat o navýšení jejich počtu a vyhnout se tak penalizacím.

V pravidlech je psáno, že od sezony 2010 má každý jezdec k dispozici šest motorových jednotek a pokud by tento limit překročil, startuje z boxové uličky deset sekund po zahájení závodu.

Už nyní je Suzuki ve stádiu, kdy jejich jezdci budou nuceni nasadit poslední motory. Capirossi už použil čtyři motory a brzy bude potřebovat další dva. Jeden z jeho motorů skončil během kvalifikace v Mugellu a s třetím motorem jel závod v Mugellu, Silverstonu a Assenu. Čtvrtý pak nasadili v Katalánsku a naposledy v Německu.

Álvaro Bautista je v ještě horší situaci, protože už jede pátý motor a to je za námi teprve osm z osmnácti závodů Grand Prix. Takže Španěl má jen jeden nový motor pro dalších deset závodů, což samozřejmě není možné absolvovat.

Oznámení o zvláštním povolení dalších třech motorů pro každého z dvojice jezdců Suzuki se očekává během víkendu v Laguně Seca. Ono to s těmi motory skutečně nebude tak jednoduché, jak se možná těm, kteří toto pravidlo tvořili asi zdálo.


25. května | Tito Rabat dnes slaví 30 let. odkaz
22. května | Zemřel bývalý motocyklový závodník Bohumil Staša. Bylo mu 75 let.
22. května | Dnes jsou to dva roky, co zemřel Nicky Hayden. odkaz
19. května | Mir a Abraham upadli už v zahřívacím kole. odkaz
19. května | Poprvé od Japonska 2017 vítězí Alex Márquez. odkaz