Suzuki se na rozpáleném asfaltu v Montmeló dařilo

Jezdci v modrém si letos poprvé společně dojeli pro umístění v první desítce, výsledek, který pro všechny přišel v hodině dvanácté a pokud stejný výkon potvrdí na Sachsenringu, může se jejich situace obrátit k lepšímu.

Álvaro Bautista prožil v domácí Velké ceně velký okamžik, protože před domácím publikem zajel svůj zatím nejlepší výsledek v MotoGP, když cílem závodu v Barceloně projel pátý. Španěl předvedl velmi dobrý start a z deváté příčky na startu zajel umístění v první pětce, když využil zaváhání Doviziosa a Simoncelliho.

„Jsem velmi rád, protože tato pátá pozice je po posledních několika závodech jako vítězství,“ řekl Álvaro Bautista. „Už jsme takový výsledek opravdu potřebovali, jak pro sebe, tak pro tým, ale hlavně pro Suzuki. Byl jsem tu po celý víkend silný a věřil, že tady dokážu zajet dobrý závod.“

„Zaměřil jsem se na start, protože mi bylo jasné, že pokud bych dobře odstartoval, udržel bych se jezdců vpředu. Během závodu ale nastaly drobné problémy v místech s intenzivním brzděním, protože v nájezdu do zatáček jsem neměl s motocyklem stejný kontakt jako v trénincích,“ pokračoval Španěl.

„V závodu jsem získal dobrý rytmus, snažil se kontrolovat situaci za sebou a dojet si pro dobrý výsledek. V posledních kolech jsem viděl, že se velmi rychle přibližuje Spies a snažil se o něco víc zabrat, ale zadní pneumatika už měla dost a já víc nedokázal, takže jsem v posledním kole jel tak, abych si pátou pozici udržel,“ řekl závěrem spokojený Bautista.

Loris Capirossi jel tři kola před koncem závodu šestý, ale to už měl velké problémy s přilnavostí u zadní pneumatiky a raději zvolil jistotu bodového přídělu než aby riskoval těsný souboj se Spiesem a třeba i pád. Páté místo Bautisty a sedmé Capirossiho je v letošním roce zatím nejlepším výsledkem tovární Suzuki.

„Dobře odvedená práce celého týmu, protože to je první skutečný výsledek v tomto roce,“ řekl Loris Capirossi. „Během víkendu jsme samozřejmě odvedli dobrou práci, ale udělali chybu ve výběru obutí pro závod.“

„Všechny informace nám říkaly, že nebude možné nasadit pro závod měkkou pneumatiku a naši jedinou jsme využili v tréninku, protože nás ani nenapadlo, že bychom je mohli využít pro dnešní odpoledne, ale nakonec jsem byl jediný jezdec s tvrdší pneumatikou v zahřívacím tréninku a měl problémy s přilnavostí a potom v závodu jsme byli jen dva s tvrdší směsí a já měl po startu celkem problém, abych získal potřebný kontakt s motocyklem. Dobře to fungovalo v polovině závodu, ale v posledních čtyřech kolech se jejich výkon snížil a já měl problémy si udržet správný rytmus,“ řekl závěrem Loris Capirossi.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00