Suzuki testovala v Brně také s Francouzem Guintolim

Rizla Suzuki pondělní test v Brně absolvovala nejen s Lorisem Capirossim a Álvarem Bautistou, ale také s jezdce superbikového týmu Suzuki Sylvainem Guintolim.

Suzuki, bývalého francouzského závodníka královské kubatury MotoGP, povolala do Brna z toho důvodu, aby v testu nahradil Španěla Bautistu, pokud nebude schopen do pondělního tesu nastoupit. Bautista v sobotním tréninku na Velkou cenu České republiky těžce havaroval a závod absolvoval jen s vypětím všech sil.

„Test byl pro mě velmi krátký, protože jsem se cítil mnohem hůř než během nedělního závodu,“ řekl Álvaro Bautista, pro něhož závod v Brně skončil pádem v posledním kole. „Chtěli jsme udělat srovnání dvou různých podvozků a aspoň to se nám podařilo.“

„Na novém podvozku jsem zaznamenal zlepšení ve výjezdu ze zatáček a motorka má vůbec celkově lepší stabilitu,“ uvedl Španěl, jenž věří, že díky novým dílům budou jejich výkony v druhé části sezony jen lepší.

Bautista spolu s Capirossim testovali nové podvozky, vidlice a elektroniku jejich motocyklových prototypů GSV-R. Oba jezdci byli s výsledky nových zlepšení spokojení a pro Grand Prix v Indianapolisu to pro ně představuje výraznou posilu.

„Dokázal jsem si postupně zlepšovat kvalifikační čas ze soboty a to dokonce na starých pneumatikách, takže rozhodně krok správným směrem,“ uvedl Loris Capirossi. „Testovali jsme nové řízení trakce, které jak se zdálo fungovalo dobře. Bude zajímavé vidět data a porovnat je s tím, co jsme používali předtím.“

Sylvain Guintoli závodí v mistrovství produkčních motocyklů WSB na GSX-R1000 týmu Alstare Suzuki, ale na prototypu GSV-R si brzy vytvořil potřebnou jistotu a pro tým Suzuki MotoGP získal důležitá data. Bohužel jeho další jízdu v sedle GSV-R mu překazil déšť, který v Brně ukončil odpolední program testu.

„I když se mi nepodařilo zajet extra vysoký počet kol, velmi jsem si krátký návrat do prostředí MotoGP užil,“ řekl Sylvain Guintoli. „V plánu byl test motorky, abychom získali nějaká data a později odpoledne pak absolvovat další jízdy. Odpoledne jsem jezdil asi jen patnáct minut a moje časy na kolo šly pěkně dolů, jenže potom začalo silně pršet a to znamenalo konec testovacího dne.“

„Kontakt s motocyklem byl jiný ve srovnání s mým motocyklem superbike, ale na jiné pneumatiky a styl jízdy jsem se adaptoval celkem rychle a pak už mi ani nepřišlo, že jsem mimo MotoGP,“ uvedl závěrem Francouz.

10:31 | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00