Zatím sice není potvrzeno, zda Japonci do světového šampionátu královské kubatury skutečně nastoupí, ale co je jisté tak fakt, že už nyní testují první prototyp svého litrového motoru určeného právě pro královskou MotoGP v roce 2012.
To by znamenalo, že osmistovka GSV-R dokončí jednu, řekněme pro Suzuki neúspěšnou éru v mistrovství světa a s novým motocyklem se Japonci pokusí získat zpět čelní pozice, které jim v mistrovství patřily (fotografie: John Hopkins z roku 2004).
Pro mnohé v paddocku je snížení počtu motocyklů ze strany Suzuki krokem, který předchází jejich odchodu ze scény top motocyklového závodění. Nicméně to také může znamenat, že Suzuki v posledním roce osmistovek chce ušetřit, uzavřít jednu kapitolu a tu další zahájit zcela jiným a mnohem úspěšnějším způsobem.
To také potvrdil šéf Suzuki Shinichi Sahara, který chce v roce 2012 pokračoval s dvěma jezdci a zároveň prozradil, že už nyní pracují nad projektem litrového motoru. „Projekční fáze pro první model je hotová a my nyní zahájili základní testování 1000ccm prototypu,“ řekl Sahara, jenž zároveň dodal, že udělají maximum proto, aby se v roce 2012 vrátili s dvěma motocykly.