Své místo v kalendáři MS nemá jisté ani Sachsenring

Fakt, že o svou existenci v kalendáři mistrovství světa bojuje okruh v Brně už víme nějakou dobu, novinkou je, že podobné problémy, jako na jihu Moravy, řeší také východoněmecký okruh Sachsenring.
Své místo v kalendáři MS nemá jisté ani Sachsenring

Přitom závodní dráha v Sasku má velmi dlouhou a bohatou historii v závodění na dvou kolech, která sahá až do roku 1961. V roce 1971 tam vyhrál závod ´dvěstěpadesátek´ Němec Dieter Braun, všech dvě stě tisíc diváků tehdy zazpívalo západoněmeckou hymnu a to byl také začátek konce závodění na okruhu, který tehdy patřil do východního bloku.

Do kalendáře MS se Sachsenrig vrátil v roce 1998 a okamžitě patřil a dosud patří mezi nejnavštěvovanější Velké ceny vůbec. Není problém, aby v den závodu přišlo přes sto tisíc diváků a to nejen z Německa, ale díky své poloze také z České republiky, Polska, Belgie, Holandska nebo Británie a Skandinávie.

A kde je problém? Samozřejmě se tu zase jedná o jednu a tu samou věc – zalistovací poplatek promotérovi motocyklového šampionátu. Dorna totiž od sezony 2012 měla navýšit poplatek za pořádání Grand Prix z původních dvou milionů euro na čtyři miliony. To se samozřejmě nelíbí provozovateli okruhu Sachsenrig, což je ADAC. Německý automotoklub přitom sdružuje na sedmnáct milionů členů a z toho téměř dva miliony motorkářů, takže je po americkém AAA druhým největším na světě.

Nicméně s FIM mají smlouvu do konce roku 2011 a teď bude záviset na výsledku jednání představitelů obou stran. Informace o současné situaci na Sachsenringu přinesl německý Bild a ten také hovořil s mluvčím okruhu Klausem Klötznerem, který mimo jiné řekl, že Sachsenring má velký zájem o pořádání Velké ceny Německa, ovšem ne za každou cenu.

Pro Dornu není tato situace nejlepší, protože další německé okruhy Hockenheim a Nürburgring nedosahují takové oblíbenosti u diváků, jak je tomu v případě závodního okruhu nedaleko města Chemnitz. Jednou z možností je další okruh ležící jen nedaleko Česko-Polských hranic, Eurospeedway Lausitzring, ale to už jsme v rovině spekulací. Teď bude zajímavé sledovat, jak si Němci dokážou v této situaci poradit.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00