Fakt, že o svou existenci v kalendáři mistrovství světa bojuje okruh v Brně už víme nějakou dobu, novinkou je, že podobné problémy, jako na jihu Moravy, řeší také východoněmecký okruh Sachsenring.
Přitom závodní dráha v Sasku má velmi dlouhou a bohatou historii v závodění na dvou kolech, která sahá až do roku 1961. V roce 1971 tam vyhrál závod ´dvěstěpadesátek´ Němec Dieter Braun, všech dvě stě tisíc diváků tehdy zazpívalo západoněmeckou hymnu a to byl také začátek konce závodění na okruhu, který tehdy patřil do východního bloku.
Do kalendáře MS se Sachsenrig vrátil v roce 1998 a okamžitě patřil a dosud patří mezi nejnavštěvovanější Velké ceny vůbec. Není problém, aby v den závodu přišlo přes sto tisíc diváků a to nejen z Německa, ale díky své poloze také z České republiky, Polska, Belgie, Holandska nebo Británie a Skandinávie.
A kde je problém? Samozřejmě se tu zase jedná o jednu a tu samou věc – zalistovací poplatek promotérovi motocyklového šampionátu. Dorna totiž od sezony 2012 měla navýšit poplatek za pořádání Grand Prix z původních dvou milionů euro na čtyři miliony. To se samozřejmě nelíbí provozovateli okruhu Sachsenrig, což je ADAC. Německý automotoklub přitom sdružuje na sedmnáct milionů členů a z toho téměř dva miliony motorkářů, takže je po americkém AAA druhým největším na světě.
Nicméně s FIM mají smlouvu do konce roku 2011 a teď bude záviset na výsledku jednání představitelů obou stran. Informace o současné situaci na Sachsenringu přinesl německý Bild a ten také hovořil s mluvčím okruhu Klausem Klötznerem, který mimo jiné řekl, že Sachsenring má velký zájem o pořádání Velké ceny Německa, ovšem ne za každou cenu.
Pro Dornu není tato situace nejlepší, protože další německé okruhy Hockenheim a Nürburgring nedosahují takové oblíbenosti u diváků, jak je tomu v případě závodního okruhu nedaleko města Chemnitz. Jednou z možností je další okruh ležící jen nedaleko Česko-Polských hranic, Eurospeedway Lausitzring, ale to už jsme v rovině spekulací. Teď bude zajímavé sledovat, jak si Němci dokážou v této situaci poradit.