Systém trestných bodů se již nebude využívat

Během GP Kataru se sešla Komise Grand Prix a mimo jiné bylo vydáno rozhodnutí o úplném zrušení trestných bodů.
Systém trestných bodů se již nebude využívat

Při nedávném setkání Komise Grand Prix bylo vydáno rozhodnutí o úplném zrušení trestných bodů. Jedná se o návaznost na změny provedené v loňském roce, podle nichž penalizace uděluje vedení závodu. Komisaři FIM MotoGP mají různé možnosti, jak jezdce za prohřešek potrestat a z toho důvodu byly trestné body zrušeny. Pro připomenutí: Trestné body byly hodně diskutovány na konci roku 2015, kdy kvůli trestným bodům musel Valentino Rossi, který bojoval s Lorenzem o titul, startovat z konce startovního roštu.

Dále pak už od nynějška nebudou mít jezdci možnost protestovat proti sankcím u vnějších subjektů, jako je Mezinárodní sportovní arbitráž.

Změna pravidel jako reakce na incident mezi Rossim a Márquezem

Změna pravidel jako reakce na incident mezi Rossim a Márquezem

Během zasedání došlo i k rozšíření zákazu používání titanu v Moto3 a Moto2, které se nyní vztahuje na celý podvozek včetně kyvného ramene, odpružení, řídítek, kyvné vidlice hřídele a kol hřídele. Pro kola hřídele bude zakázáno i použití lehkých slitin.

Další změna se týká bezpečnosti v boxové uličce při výměně motocyklů během závodu a kvalifikací. Původně bylo rozhodnuto, že při závodech a kvalifikacích (Q1 a Q2), kdy dochází k výměně motocyklu, bude maximální počet členů jednoho týmu při výměně stanoven na čtyři, přičemž každý z nich bude muset mít helmu. Na základě protestů týmů však nakonec bylo stanoveno, že během Q1 a Q2 bude u výměny motocyklu moci asistovat šest členů. Maximální počet členů týmu u výměny motocyklu při závodě zůstává nezměněn, nadále tedy budou moci být jen čtyři. V platnosti zůstává i nutnost použití helmy.

Zdroj: motogp.com

Foto: Repsol

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
20. října | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00