Tentokrát nejsem spokojený, říká Rossi

Čtvrtek byl jediným dnem, kdy v Sepangu nepršelo a tuto možnost využil Valentino Rossi k tomu, aby testoval novou GP12 až do posledních minut závěrečného testu.
Tentokrát nejsem spokojený, říká Rossi

Všechny body plánovaného programu zkoušek u Ducati nestihli. Valentino Rossi a Nicky Hayden sice snížili ztrátu na nejrychlejší, ale jejich konečná pozice byla horší než v předchozím testu. Rossi skončil desátý a Hayden jedenáctý.

Radost z toho nikdo v rudých barvách nemá, ale na programu je ještě test v Jerezu a Ducati má tři týdny na to, aby přišli na změny, které jejich jezdcům už umožní se výrazněji prosadit.

„Jedno malé pozitivum dne je v tom, že jsme o něco snížili naši ztrátu na přední příčky,“ řekl Valentino Rossi. „Předtím to bylo 1,2 sekundy, teď je to sekunda. Je hezké, že nová elektronika funguje, ale že jsme v časech tak dole ve srovnáni s ostatními, to hodně bolí. Vyzkoušeli jsme spoustu věcí, abychom se oproti prvnímu testu posunuli dopředu, ale to se nám bohužel nepodařilo a ve skutečnosti byli ještě horší.“

„Ve srovnání s předchozím testem bylo pro mě těžší jezdit, zejména co se týče rychlosti v zatáčkách. Je pravdou, že tento test byl kvůli počasí a stavu dráhy náročnější, ale zdá se, že nás to ovlivňuje víc než ostatní. Na rovinu, čekal jsem lepší umístění než desáté. Také byla smůla, že v nejlepší části dne, kdy jsme jezdili 2´01,5 a měli pneumatiky na to, abychom časy zlepšili, přišly problémy s vidlicí, které nás stály nějaký čas.“

„Nebýt toho, mohli jsme umazat tři, čtyři desetiny a přiblížit se přední straně, ale naše rychlost je stále pomalejší kolem sedmi desetin. Upřímně to zase není moc, ale každopádně jsme stále pozadu,“ uvedl Ital a závěrem dodal: „Tentokrát nejsem spokojen s tím, jak to dopadlo, ale musíme dál tvrdě pracovat a uvidíme v Jerezu, kde je naprosto jiná dráha stejně jako počasí a teploty. Uvidíme, jak to tam půjde.“

Nicky Hayden k testu v Malajsii poznamenal: „Samozřejmě bych chtěl být víc vpředu, ale toto je vlastně můj první skutečný test od začátku roku. Motorka je mnohem lepší na brzdách, při nájezdu do zatáček a líbí se mi její zpětná vazba. Potřebujeme zapracovat na vibracích a výjezdech ze zatáček. Máme ještě spoustu nápadů, protože ne všechno se nám kvůli počasí podařilo tento týden vyzkoušet.“

„V závěru jsem přišel o předek v první zatáčce a havaroval. Nicméně to nebylo nic hrozného a jsem v pořádku. Opravdu jsem moc rád, že se moje rameno lepší a doufám, že s dalšími třemi týdny k dobru a nějakou rehabilitací už budu pro Jerez stoprocentně v pořádku,“ dodal Američan.

14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00