Tentokrát nejsem spokojený, říká Rossi

Čtvrtek byl jediným dnem, kdy v Sepangu nepršelo a tuto možnost využil Valentino Rossi k tomu, aby testoval novou GP12 až do posledních minut závěrečného testu.
Tentokrát nejsem spokojený, říká Rossi

Všechny body plánovaného programu zkoušek u Ducati nestihli. Valentino Rossi a Nicky Hayden sice snížili ztrátu na nejrychlejší, ale jejich konečná pozice byla horší než v předchozím testu. Rossi skončil desátý a Hayden jedenáctý.

Radost z toho nikdo v rudých barvách nemá, ale na programu je ještě test v Jerezu a Ducati má tři týdny na to, aby přišli na změny, které jejich jezdcům už umožní se výrazněji prosadit.

„Jedno malé pozitivum dne je v tom, že jsme o něco snížili naši ztrátu na přední příčky,“ řekl Valentino Rossi. „Předtím to bylo 1,2 sekundy, teď je to sekunda. Je hezké, že nová elektronika funguje, ale že jsme v časech tak dole ve srovnáni s ostatními, to hodně bolí. Vyzkoušeli jsme spoustu věcí, abychom se oproti prvnímu testu posunuli dopředu, ale to se nám bohužel nepodařilo a ve skutečnosti byli ještě horší.“

„Ve srovnání s předchozím testem bylo pro mě těžší jezdit, zejména co se týče rychlosti v zatáčkách. Je pravdou, že tento test byl kvůli počasí a stavu dráhy náročnější, ale zdá se, že nás to ovlivňuje víc než ostatní. Na rovinu, čekal jsem lepší umístění než desáté. Také byla smůla, že v nejlepší části dne, kdy jsme jezdili 2´01,5 a měli pneumatiky na to, abychom časy zlepšili, přišly problémy s vidlicí, které nás stály nějaký čas.“

„Nebýt toho, mohli jsme umazat tři, čtyři desetiny a přiblížit se přední straně, ale naše rychlost je stále pomalejší kolem sedmi desetin. Upřímně to zase není moc, ale každopádně jsme stále pozadu,“ uvedl Ital a závěrem dodal: „Tentokrát nejsem spokojen s tím, jak to dopadlo, ale musíme dál tvrdě pracovat a uvidíme v Jerezu, kde je naprosto jiná dráha stejně jako počasí a teploty. Uvidíme, jak to tam půjde.“

Nicky Hayden k testu v Malajsii poznamenal: „Samozřejmě bych chtěl být víc vpředu, ale toto je vlastně můj první skutečný test od začátku roku. Motorka je mnohem lepší na brzdách, při nájezdu do zatáček a líbí se mi její zpětná vazba. Potřebujeme zapracovat na vibracích a výjezdech ze zatáček. Máme ještě spoustu nápadů, protože ne všechno se nám kvůli počasí podařilo tento týden vyzkoušet.“

„V závěru jsem přišel o předek v první zatáčce a havaroval. Nicméně to nebylo nic hrozného a jsem v pořádku. Opravdu jsem moc rád, že se moje rameno lepší a doufám, že s dalšími třemi týdny k dobru a nějakou rehabilitací už budu pro Jerez stoprocentně v pořádku,“ dodal Američan.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00