Test s pneumatikami Michelin byl plný pádů

Při minulých testech v Sepangu si pneumatiky Michelin vyzkoušeli testovací jezdci, dnes došlo i na závodní jezdce. Test byl poznamenán několika pády. Jezdci jsou v pořádku.
Test s pneumatikami Michelin byl plný pádů

Jezdci královské kubatury mají za sebou třídenní test v Sepangu s pneumatikami Bridgestone. Dnes dostali první šanci otestovat pneumatiky francouzské značky Michelin, která vstoupí do MotoGP v roce 2016. Při prvních testech v Sepangu si nové pneumatiky vyzkoušeli pouze testovací jezdci. Nyní měli tu čest i závodní jezdci.

Michelin přivezl do Malajsie dva druhy předních pneumatik a tři typy zadních. Marc Márquez si vyzkoušel simulaci závodu. Jaké časy při tomto pokusu Španěl zajel, nevíme, protože žádné časy nebyly zveřejněny. Navíc o dnešních testech nemohou jezdci ani týmy příliš mluvit.

Třetímu dni v Sepangu kraloval Márquez

Třetímu dni v Sepangu kraloval Márquez

Podle ručních časoměřičů, které měli s sebou přítomní novináři, se údajně nejlepší časy jezdců pohybovaly kolem hodnot 2:01. Nejlepší čas předchozích dní (s pneumatikami Bridgestone) byl tedy zhruba o 2 sekundy lepší.

Dnešní den byl poznamenán i několika pády. V zatáčce číslo pět skončili na zemi Jack Miller a Aleix Espargaro. Ve třetí zatáčce měl nehodu Andrea Dovizioso. Nejhorší z dnešních kotrmelců měl Jorge Lorenzo. Nehoda jej postihla stejně jako Doviziosa v zatáčce číslo tři. Všichni jezdci by však naštěstí měli být v pořádku. I Lorenzo byl po těžkém pádu viděn novináři, jak odchází po svých do boxu. Lorenzův stroj je však hodně poničen.

Vinu na některých pádech by mohl nést nesoulad mezi výkonem zadní a přední pneumatiky. „Nehody v zatáčce číslo tři byly v důsledku toho, že jezdci otevřeli plyn trochu dříve ve snaze využít přilnavost zadní pneumatiky do té míry, že přední pneumatika už to nezvládla,“ říká technický ředitel Michelinu – Nicolas Goubert. Navíc i jezdci, kteří dnes neupadli, měli problém využít plný potenciál zadní pneumatiky na výjezdu ze zatáček, protože přední pneumatika není na správné úrovni. Dle slov Gouberta lze tuto nerovnováhu do určité míry vyřešit přizpůsobením motocyklu – ovšem ne zcela. Současným cílem Michelinu je najít dobrý kompromis mezi výkonem zadní a přední pneumatiky.

(Zdroj: solomoto.es)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00