Test s pneumatikami Michelin byl plný pádů

Při minulých testech v Sepangu si pneumatiky Michelin vyzkoušeli testovací jezdci, dnes došlo i na závodní jezdce. Test byl poznamenán několika pády. Jezdci jsou v pořádku.
Test s pneumatikami Michelin byl plný pádů

Jezdci královské kubatury mají za sebou třídenní test v Sepangu s pneumatikami Bridgestone. Dnes dostali první šanci otestovat pneumatiky francouzské značky Michelin, která vstoupí do MotoGP v roce 2016. Při prvních testech v Sepangu si nové pneumatiky vyzkoušeli pouze testovací jezdci. Nyní měli tu čest i závodní jezdci.

Michelin přivezl do Malajsie dva druhy předních pneumatik a tři typy zadních. Marc Márquez si vyzkoušel simulaci závodu. Jaké časy při tomto pokusu Španěl zajel, nevíme, protože žádné časy nebyly zveřejněny. Navíc o dnešních testech nemohou jezdci ani týmy příliš mluvit.

Třetímu dni v Sepangu kraloval Márquez

Třetímu dni v Sepangu kraloval Márquez

Podle ručních časoměřičů, které měli s sebou přítomní novináři, se údajně nejlepší časy jezdců pohybovaly kolem hodnot 2:01. Nejlepší čas předchozích dní (s pneumatikami Bridgestone) byl tedy zhruba o 2 sekundy lepší.

Dnešní den byl poznamenán i několika pády. V zatáčce číslo pět skončili na zemi Jack Miller a Aleix Espargaro. Ve třetí zatáčce měl nehodu Andrea Dovizioso. Nejhorší z dnešních kotrmelců měl Jorge Lorenzo. Nehoda jej postihla stejně jako Doviziosa v zatáčce číslo tři. Všichni jezdci by však naštěstí měli být v pořádku. I Lorenzo byl po těžkém pádu viděn novináři, jak odchází po svých do boxu. Lorenzův stroj je však hodně poničen.

Vinu na některých pádech by mohl nést nesoulad mezi výkonem zadní a přední pneumatiky. „Nehody v zatáčce číslo tři byly v důsledku toho, že jezdci otevřeli plyn trochu dříve ve snaze využít přilnavost zadní pneumatiky do té míry, že přední pneumatika už to nezvládla,“ říká technický ředitel Michelinu – Nicolas Goubert. Navíc i jezdci, kteří dnes neupadli, měli problém využít plný potenciál zadní pneumatiky na výjezdu ze zatáček, protože přední pneumatika není na správné úrovni. Dle slov Gouberta lze tuto nerovnováhu do určité míry vyřešit přizpůsobením motocyklu – ovšem ne zcela. Současným cílem Michelinu je najít dobrý kompromis mezi výkonem zadní a přední pneumatiky.

(Zdroj: solomoto.es)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:44 | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16:43 | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00