Test v Estorilu bude pro Hondu velmi důležitý

Test v Estorilu bude pro Hondu velmi důležitý

Honda hledá lék na řešení problémů s přizpůsobením prototypu RC213V nové, měkčí konstrukci pneumatik Bridgestone, jenž se nyní projevují nepříjemnými vibracemi a tolik netrápí konkurenční Yamahu a Ducati.

Na vibrace poukazoval Casey Stoner už loni při testech litrové Hondy a k nápravě nedošlo ani po předsezonních testech, protože během prvního podniku sezony v Kataru motocykly Repsol Hondy sužovaly problémy s vibracemi a to zejména na brzdách při nájezdu do zatáček.

V samotném závodu měl Australan bolesti v pravé ruce, což dával za vinu nedostatečnému prokrvení ruky (Arm Pump), ale mnozí vidí příčinu obnovení jeho zdravotních problémů právě v tom, že při vibracích dochází k poměrně velkým otřesům, což klade velkou zátěž na závodníkovy ruce. Nicméně toto spojení Casey Stoner odmítá.

I když jsou obě tovární Hondy velmi rychlé, japonský výrobce na řešení problémů s vibracemi intenzivně pracuje a pro test v Estorilu (7.5.) připravují změny, které by tuto nepříjemnost měly navždy odstranit. „Nemáme v plánu nasadit nový podvozek, ale přineseme řadu různých věcí k vyzkoušení,“ uvedl pro Motorcycle News šéf HRC Šuhej Nakamoto.

„Několik věcí jsme již vyzkoušeli, ale tento problém se nám zatím nepodařilo odstranit. Je to záležitost úrovně přilnavosti pneumatik. Pokud je povrch dráhy jiný, je jiná také úroveň vibrací,“ pokračoval. „Ty jsme zaznamenali na všech okruzích. V Sepangu to bylo poprvé hodně špatné, ale při druhé návštěvě se to už zlepšilo. V Jerezu to tak vážné nebylo, ale už v Kataru to byl znovu velký problém. Do této chvíle se nám řešení najít nepodařilo.“

Doporučujeme

Články odjinud