Těžký víkend uzavřel Aoyama jedenáctým místem

Japonec si z Francie odváží body za jedenáctou pozici, což je vzhledem k víkendovému výkonu v přípravě určitě dobrý výsledek, ale když uvážíme, že dnes měl japonský závodník na osmé místo, tak je trošku i zklamáním.

V zahřívacím kole neměl Hiroshi Aoyama potřebnou jistotu na přední pneumatice, takže mu ji týmoví mechanici těsně před startem vyměnili, ale to samozřejmě znamenalo, že nemohl okamžitě po zhasnutí červených světel jet rychlostí, jakou by rád.

V dnešním závodu Velké ceny Francie Aoyama vůbec poprvé bojoval o umístění v první desítce, když atakoval osmou pozici, ale drobná jezdecká chyba mu tuto radost aspoň prozatím zkazila a Japonec cílem závodu v Le Mans projel na jedenáctém místě.

„Podařilo se nám najít mnohem lepší nastavení a dokázal jsem díky tomu udržet krok s ostatními jezdci,“ komentoval svůj výkon v nedělním závodu Hiroshi Aoyama. „Dneska jsme byli konkurenceschopní a myslím, že jsme v mnohém posílili. Myslím, že si z tohoto závodu hodně odneseme a doufám, že budeme dál pokračovat v zlepšování.“

„Samozřejmě, že s výsledkem nejsem zcela spokojen, protože jsem po drobné chybě přišel o dvě pozice,“ pokračoval japonský jezdec týmu Interwetten Honda. „Mohl bych figurovat víc vpředu. Byl jsem schopný atakovat osmou příčku, ale myslím, že tato snaha byla až příliš velké sousto a já se radši stáhl, abych neriskoval další chybu.“

Šéf týmu Daniel M. Epp měl po dnešním závodu o něco lepší náladu než v pátek, když v prvním tréninku Japonec figuroval na předposledním místě a nic se nedařilo. „Celý víkend pro nás nebyl jednoduchý, ale Hirův výkon v samotném závodu byl vzhledem ke všem tréninkům, podstatným zlepšením.“

„Je škoda, že v závodu nedosáhl na osmou příčku. Osmá pozice byla dostupná, ale nedošlo k tomu. Jsem ale rád, že to přinejmenším vyzkoušel,“ pokračoval Epp. „V prvních dvou kolech Hiro ztratil nějaký čas, protože musel jezdit opatrně potom, co jsme mu na startovním roštu vyměnili přední pneumatiku. Hiro měl v zahřívacím tréninku lepší kontakt s předchozí pneumatikou, takže jsme na to museli pružně zareagovat.“

„V dnešním závodu jsme získat některá velmi důležitá data a věřím, že se můžeme ještě víc zlepšit už v Mugellu,“ uvedl závěrem Daniel M Epp, šéf týmu Interwetten Honda MotoGP.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00