Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Ohledně minimální hmotnost ve spojení jezdec a motocykl třídy MotoGP se Australan postavil na stranu svého týmového kolegy Daniho Pedrosy, který není takovým návrhům příznivě nakloněn.
Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Po závodu v Jerezu se nyní rozhořel boj na dálku mezi menšími a mohutnějšími závodníky královské kubatury a každý si stojí za svým. Marco Simoncelli je nejvyšší a nejtěžší jezdec MotoGP, jenž zastává názor, že lehčí závodníci mají jasnou výhodu ve srovnání s váhově těžšími rivaly.

Se zavedením minimální váhy nemá problém například Valentino Rossi, Nicky Hayden ani Jorge Lorenzo. Dani Pedrosa naopak takové návrhy odmítá a teď má dalšího spojence v podobě Casey Stonera, jemuž stížnosti jeho kolegů připadají trošku zbytečné.

„Podle mého názoru je to zajímavé téma a mnozí lidé k tomu mají odůvodnění, ale upřímně je mi  Daniho v jeho pozici líto,“ uvedl Casey Stoner. „Jsou tu pro všechny důvody, jak pro tak proti. Jsou situace, kdy Daniho velikost rozhodně není výhodou a větší chlapi jsou na tom lépe než menší. Teď máme mnohem vyšší výkon než v dvoudobé éře a nikdo si tehdy nestěžoval.“

„Někteří jezdci si teď stěžují intenzivněji, třebaže máme víc koní a větší problémy s hledáním trakce. Myslím, že to je nejdůležitější část. Pokud jste těžší, měli byste docílit lepší trakce o něco snadněji,“ pokračoval Australan, který v éře osmistovek platí u některých svých soupeřů za jezdce, který dokáže jezdit tak rychle jen díky elektronické řízení trakce.

„Daniho velikost je problematická například při změnách směru nebo rozložení hmotnosti, ale současně mají mohutnější jezdci problém na rovinkách a možná na výjezdech,“ pokračoval Australan. „Nicméně jejich stroje jsou mnohem stabilnější než jsou s námi. Na toto téma tu bude diskuse pořád, takže by se s tím měli smířit.“

Jak řekl ve svém komentáři reportér Toby Moody: „Proč by se mělo v MotoGP dovažovat? Měli by tak kratší hráči košíkové dostat chůdy nebo štíhlejší zápasníci sumo hamburgery zdarma?

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00