Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Ohledně minimální hmotnost ve spojení jezdec a motocykl třídy MotoGP se Australan postavil na stranu svého týmového kolegy Daniho Pedrosy, který není takovým návrhům příznivě nakloněn.
Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Po závodu v Jerezu se nyní rozhořel boj na dálku mezi menšími a mohutnějšími závodníky královské kubatury a každý si stojí za svým. Marco Simoncelli je nejvyšší a nejtěžší jezdec MotoGP, jenž zastává názor, že lehčí závodníci mají jasnou výhodu ve srovnání s váhově těžšími rivaly.

Se zavedením minimální váhy nemá problém například Valentino Rossi, Nicky Hayden ani Jorge Lorenzo. Dani Pedrosa naopak takové návrhy odmítá a teď má dalšího spojence v podobě Casey Stonera, jemuž stížnosti jeho kolegů připadají trošku zbytečné.

„Podle mého názoru je to zajímavé téma a mnozí lidé k tomu mají odůvodnění, ale upřímně je mi  Daniho v jeho pozici líto,“ uvedl Casey Stoner. „Jsou tu pro všechny důvody, jak pro tak proti. Jsou situace, kdy Daniho velikost rozhodně není výhodou a větší chlapi jsou na tom lépe než menší. Teď máme mnohem vyšší výkon než v dvoudobé éře a nikdo si tehdy nestěžoval.“

„Někteří jezdci si teď stěžují intenzivněji, třebaže máme víc koní a větší problémy s hledáním trakce. Myslím, že to je nejdůležitější část. Pokud jste těžší, měli byste docílit lepší trakce o něco snadněji,“ pokračoval Australan, který v éře osmistovek platí u některých svých soupeřů za jezdce, který dokáže jezdit tak rychle jen díky elektronické řízení trakce.

„Daniho velikost je problematická například při změnách směru nebo rozložení hmotnosti, ale současně mají mohutnější jezdci problém na rovinkách a možná na výjezdech,“ pokračoval Australan. „Nicméně jejich stroje jsou mnohem stabilnější než jsou s námi. Na toto téma tu bude diskuse pořád, takže by se s tím měli smířit.“

Jak řekl ve svém komentáři reportér Toby Moody: „Proč by se mělo v MotoGP dovažovat? Měli by tak kratší hráči košíkové dostat chůdy nebo štíhlejší zápasníci sumo hamburgery zdarma?

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00