Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Ohledně minimální hmotnost ve spojení jezdec a motocykl třídy MotoGP se Australan postavil na stranu svého týmového kolegy Daniho Pedrosy, který není takovým návrhům příznivě nakloněn.
Těžší jezdci mají lepší trakci a stabilnější stroj než my, říká Stoner

Po závodu v Jerezu se nyní rozhořel boj na dálku mezi menšími a mohutnějšími závodníky královské kubatury a každý si stojí za svým. Marco Simoncelli je nejvyšší a nejtěžší jezdec MotoGP, jenž zastává názor, že lehčí závodníci mají jasnou výhodu ve srovnání s váhově těžšími rivaly.

Se zavedením minimální váhy nemá problém například Valentino Rossi, Nicky Hayden ani Jorge Lorenzo. Dani Pedrosa naopak takové návrhy odmítá a teď má dalšího spojence v podobě Casey Stonera, jemuž stížnosti jeho kolegů připadají trošku zbytečné.

„Podle mého názoru je to zajímavé téma a mnozí lidé k tomu mají odůvodnění, ale upřímně je mi  Daniho v jeho pozici líto,“ uvedl Casey Stoner. „Jsou tu pro všechny důvody, jak pro tak proti. Jsou situace, kdy Daniho velikost rozhodně není výhodou a větší chlapi jsou na tom lépe než menší. Teď máme mnohem vyšší výkon než v dvoudobé éře a nikdo si tehdy nestěžoval.“

„Někteří jezdci si teď stěžují intenzivněji, třebaže máme víc koní a větší problémy s hledáním trakce. Myslím, že to je nejdůležitější část. Pokud jste těžší, měli byste docílit lepší trakce o něco snadněji,“ pokračoval Australan, který v éře osmistovek platí u některých svých soupeřů za jezdce, který dokáže jezdit tak rychle jen díky elektronické řízení trakce.

„Daniho velikost je problematická například při změnách směru nebo rozložení hmotnosti, ale současně mají mohutnější jezdci problém na rovinkách a možná na výjezdech,“ pokračoval Australan. „Nicméně jejich stroje jsou mnohem stabilnější než jsou s námi. Na toto téma tu bude diskuse pořád, takže by se s tím měli smířit.“

Jak řekl ve svém komentáři reportér Toby Moody: „Proč by se mělo v MotoGP dovažovat? Měli by tak kratší hráči košíkové dostat chůdy nebo štíhlejší zápasníci sumo hamburgery zdarma?

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30