Tiskové konference v předvečer zahájení závodního víkendu v Assenu se zúčastnila pětice jezdců MotoGP Hiroši Aojama, Jorge Lorenzo, Casey Stoner, Nicky Hayden a Colin Edwards.
Vítězstvím v posledním závodu na britských ostrovech se do vedení světového šampionátu dostal Australan Casey Stoner z Repsol Hondy. Stoner má do této chvíle čtyři vítězné závody a z toho tří těsně po sobě. V Assenu může oslavit čtvrté, což se mu dosud nikdy nepodařilo.
„Úvod sezony byl takový nahoru a dolů, ale posledních pár závodů bylo úžasných a vše opravdu velmi dobře fungovalo,“ řekl Casey Stoner. „Poslední vítězství v Silverstonu bylo rozhodně nejcennější, protože to bylo za velmi náročných podmínek, takže odjet s vítězstvím a ve vedení šampionátu bylo pro nás naprosto dokonalé.“
„Nespoléháme jen na to, že v této formě budeme pokračovat, víme, že musíme dál tvrdě pracovat. Do této chvíle nám všechno vycházelo, ale to se může každým okamžikem změnit, takže potřebuje zůstat plně koncentrovaní a uvidíme, co tento víkendu můžeme udělat. Vzhledem k našim posledním výkonům na této dráze si myslím, že můžeme doufat v dosažení předních příček. Zaznamenali jsme některé opravdu dobré výsledky a doufejme, že o víkendu můžeme získat další umístění na stupních vítězů.“
V Silverstonu Jorge Lorenzo poprvé od Malajsie 2009 nebodoval, protože v závodu britské Grand Prix havaroval. Tento výpadek stál Španěla první místo v průběžném hodnocení, o které nyní bude bojovat s Casey Stonerem.
„V Silverstonu jsem udělal chybu a nedokázal dokončit závod. Byla to dlouhá řada umístění mezi prvními čtyřmi, ale to teď skončilo a my se musíme dívat do budoucna,“ řekl na tiskové konferenci v Assenu Jorge Lorenzo. „Myslím, že nyní jsme pod menším tlakem, takže na to můžeme o něco víc zatlačit. Samozřejmě bych nerad havaroval nebo si přivodil zranění a přišel o druhou pozici.“
„Mám na tuto dráhu hezké vzpomínky ze všech kubatur, takže je to má oblíbená dráha a je skvělé být tady,“ pokračoval vítěz loňské Grand Prix v Assenu Jorge Lorenzo. „V posledních několika závodech jsme provedli nějaké změny a zlepšili se o pár desetin, takže moje jistota v sedle motocyklu roste a uvidíme, zda tady budeme rychlejší než tomu bylo na předchozích okruzích.“
Nicky Hayden, vítěz závodu holandské TT třídy z roku 2006, pojede v Assenu s modifikovaným podvozkem motocyklu Desmosedici GP11. „Vždy jsem měl tuto dráhu rád. Je mimořádná s dlouhou historií,“ řekl Američan. „Líbí se mi dokonce i se změnami z posledních let. Když motorka správně funguje a vy máte potřebnou jistotu, může to být hodně zábavné.“
Ohledně novinek, které Ducati do Assenu přivezla, Hayden závěrem dodal: „Já osobně tak velké změny nemám. Pro tento víkend mám jiný podvozek, což je ´Verze 2´ a ten je trošku měkčí na přední části. Bylo by hezké kdyby nám vyšlo stabilní počasí, protože víme, že potřebuji udělat velký krok k předním pozicím a uvidíme, co nám to nabídne.“
Hiroši Aojama nahradí v holandské TT zraněného Daniho Pedrosu a pro víkend v Assenu pojede v barvách tovární stáje Hondy. „Rád bych poděkoval HRC a mému týmu San Carlo Honda Gresini za to, že mi umožnili jet s továrním motocyklem. Myslím, že je to pro mě velmi dobrá příležitost,“ řekl Japonec. „Na druhé straně je mi líto Daniho, protože to znamená, že je stále doma a bojuje se zraněním. Doufám, že se brzy uzdraví.“
Aojama vím o čem mluví, protože on sám loni vynechal šest závodů skrz zranění obratle, které si přivodil pádem v Silverstonu. Loni tak v Assenu chyběl a letos tam poprvé pojede s motocyklem třídy MotoGP. „Ve srovnání s loňským ročníkem se s motocyklem a týme cítím mnohem lépe a jsem schopen jezdit o něco rychleji. Nejsem ještě úplně spokojený, ale je to mnohem lepší než loni a nyní mám příležitost si vyzkoušet tovární motocykl a tým.“
Colin Edwards po nehodě v Barceloně předvedl v čem spočívá jeho síla a jen týden po zlomenině klíční kosti slavil třetí místo v Británii. Dnes se vrací na okruh, kde by rád v nastaveném směru pokračoval. „Klíční kost mi nepůsobila velké problémy, ale v Silverstonu jsem se na motorce nedokázal pohybovat, tak jak jsem chtěl, kvůli žebrům. Svaly už fungují lépe než před dvěma týdny a já se teď cítím v mnohem lepším stavu než jsem byl předtím.“
„Řekl bych, že nyní jsme absolutně nejblíž továrním jezdcům, co se týče podvozku, motoru a elektroniky. Máme teď zcela nový technický komplet, zatímco loni jsme trošku válčili se starším materiálem. Zkoušíme některé nové věci a Yamaha nám dává nový materiál,“ dodal závěrem Colin Edwards, jemuž se přístup Yamahy moc líbí.