Tohru Ubukata hovořil o poslední GP v Donington Parku

Silverstone není pro Bridgestone úplně neznámým okruhem.
Klepněte pro větší obrázekPoslední britská Velká cena na okruhu v Donington Parku připravila pro jezdce, týmy, ale také pro dodavatele pneumatik Bridgestone náročné podmínky díky proměnlivému počasí během celého závodního víkendu.

V pátek začali jezdci MotoGP svůj první volný trénink na mokré dráze, ale v průběhu hodiny povrch tratě postupně osychal, i když všichni jezdci až do konce tréninku používali pneumatiky do mokra. V sobotu byla dráha suchá a na řadu přišly směsi hladkých pneumatik Bridgestone, ale v den závodu se vše zkomplikovalo.

Ranní zahřívací trénink proběhl v dešti na mokrém asfaltu a samotný závod pak na vlhké trati za drobného deště. Vítěz závodu Andrea Dovizioso použil měkkou směs hladké pneumatiky a jen dva jezdci tovární Ducati nasadili od startu pneumatiky do mokra.

Ohledně posledního závodního víkendu v Donington Parku odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport, který pracuje na vývoji závodních pneumatik.

Povětrnostní podmínky byly během britské Grand Prix velmi proměnlivé. Jaký vliv to mělo na výkon pneumatik?
Tohru Ubkata: „Z hlediska Bridgestone to znamenalo, že jsme byli schopni předvést široký pracovní rozsah v traťových a povětrnostních podmínkách a dokázali se s tím efektivně vypořádat za použití jen dvou směsí hladké pneumatiky a jedné směsi pneumatiky do mokra.“

„Byl to náročný závod, ale s jeho výsledkem jsem spokojený. Pokaždé je velmi ošidné se s takovými podmínkami, které jsou něco mezi mokrými a suchými vhodně vypořádat a správná volba pneumatik je rozhodující, ale nesnadné rozhodnutí.“

„V pátek jsme viděli jak naše pneumatiky fungují na osychající dráze a v neděli jsme během závodu zase viděli, jak si naše hladké pneumatiky dobře poradily s vlhkou tratí. Závod byl deklarován jako mokrý, ale vyhrál ho jezdec na hladkých pneumatikách, takže pro nás to je velký úspěch vzhledem k výkonu letošních pneumatik Bridgestone.“

„Rád bych také poblahopřál jezdcům za jejich ukázku obrovské schopnosti se s takovými podmínkami úspěšně vypořádat. Technika jízdy je za takových podmínek ještě mnohem více důležitější a bez podobného výkonu jezdců, který tam předvedli, bychom tak dobrý závod neviděli. Dokázali maximálně využít výkonu našich pneumatik na velmi kluzké dráze zejména díky jejich velkému talentu.“

„V průběhu závodu teplota dráhy a vzduchu klesala, takže to znamenalo, že udržet teplotu pneumatik a jejich úroveň přilnavost bylo stále těžší. V takových podmínkách není otázkou životnost pneumatik, ale je důležité zajistit, že pneumatiky budou dobře pracovat za nízké teploty a to zvlášť, když déšť snižuje koeficient přilnavosti s povrchem dráhy a aktivně podporuje jejich stálé ochlazování. Jsem velmi potěšen skutečností, že s naši střední směsí přední pneumatiky skončil v závodu za takových podmínek Randy De Puniet třetí.“

„Poté, co ke konci závodu čtyři jezdci zajeli do boxů k výměně na pneumatiky Bridgestone do mokra, jezdci na hladkých a mokrých pneumatikách dokázali zajet časy na kolo stejně rychle, což je to nejlepší znamení vzhledem k přechodu jejich pracovních rozsahů.“

Jak se budete připravovat na další britskou Grand Prix, která se pojede na okruhu, kde Bridgestone nemá zkušenosti se závody MotoGP?
Tohru Ubukata: „Je pravdou, že na Silverstone nemáme žádné zkušenosti se závody MotoGP, protože naposledy tam královská třída závodila v roce 1986. Do MotoGP jsme vstoupili v roce 2002 a od té doby jsme prokázali, že se učíme velmi rychle.“

„Bridgestone má také množství informací o pneumatikách a traťových poměrech okruhu v Silverstone díky naši účasti v šampionátu formule 1, kde jsme od roku 1997.“

„To nám umožňuje získat detailní přehled o takových faktorech jakými jsou stav a úroveň přilnavosti asfaltového povrchu dráhy. Budeme pečlivě studovat navržené rozložení okruhu a vezmeme do úvahy takové informace jako předpokládanou velmi vysokou průměrnou rychlost a vytvořit detailní profil Silverstone.“

„Dobře známe operační rozsah směsí našich pneumatik, takže když všechny tyto informace dáme dohromady, budeme pak podle toho schopni vybrat tu nejvhodnější směs hladké a mokré pneumatiky Bridgestone.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz