Tohru Ubukata hovořil o prvním závodu Grand Prix v Kataru

Bridgestone v Kataru nasadil měkkou a střední směs pneumatik.
Závod v Kataru byl pro Bridgestone první zkušeností v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro třídu MotoGP. To, jakým způsobem se s náročnou tratí v Losail japonský výrobce vypořádal hovořil Tohru Ubukata, který v Bridgestone Motorsport pracuje na vývoj závodních pneumatik.

Jaký máte pocit po prvním závodu Grand Prix v roli jediného dodavatele pneumatik MotoGP?
Tohru Ubukata: „Noční závod v Kataru byl jedním z našich nejobtížnějších okruhů v minulém roce kvůli chladným podmínkám v noci a drsnou povahou písku na trati, takže jsme tu letos přišli s vědomím, že to bude znovu pro naše pneumatiky výzva. Nicméně jsem spokojený s výkonem naši měkké a střední směsi hladkých pneumatik, jakým pracovaly během víkendu a věřím, že širší pracovní rozsah každé pneumatiky tentokrát nabídl mnohem stabilnější úroveň výkonu. Rovněž jsem byl povzbuzen skutečností, že naše pneumatiky dobře zvládly náročné podmínky s pískem na dráze.“

Ovlivnily v tomto roce vyšší teploty výkon pneumatik?
TU: „Ano, protože teplota byla o deset stupňů vyšší než v předchozím roce, takže všichni jezdci dali přednost střední směsi. Naše měkká pneumatika se na teplé dráze pokryté pískem opotřebovávala, ale střední směs pracovala v těchto náročných podmínkách lépe. Dokonce jsme neměli se střední směsí žádné problémy během v zahřívání, což byl náš hlavní problém v minulém roce, takže to jen dokazuje, kolik jsme odvedli práce na rozšíření pracovního rozsahu letošních pneumatik.“

Myslíte, že letošní způsob rozdělování pneumatik byl úspěšný v zajištění stejného přístupu ke všem týmům?
TU: „Velmi těsně jsme ve čtvrtek spolupracovali v přidělování pneumatik s FIM. Kompletní rozdělení bylo provedeno delegáty z FIM. My připravili všechny pneumatiky k rozdělení a potom delegát FIM náhodně označil pneumatiky pro každého jezdce a zaznamenal čárkový kód pneumatiky vedle jezdcova jména. Delegáti FIM umístili nálepku jezdcova čísla na každou z jeho dvaceti pneumatik a my je pak přizpůsobili na kola dodané jezdcovým týmem. Nestranností tohoto způsobu jsem si jistý, protože tam pro nás není žádná možnost ovlivnit výběr pneumatik pro každého z jezdců. To je pro Bridgestone velmi důležité.“

Jste spokojen se způsobem, jak funguje nové pravidlo jednotných pneumatik?
TU: „S novým pravidlem jsem spokojen a myslím, že v Kataru pracovalo dobře. Věřím, že jsme provedli správný výběr z dvou směsí pro tento první závod a také věřím, že tato volba byla v pořádku pro týmy. S jen dvaceti pneumatikami pro jezdce měl každý tým dostatečný počet, aby dokončil závodní víkend, třebaže byl prodloužen o jeden den. Proto si myslím, že nový předpis funguje dobře.“

Způsobil odklad závodu na pondělí nějaké problémy v přídělu pneumatik?
TU: „Nepřidělili jsme kvůli odkladu závodu více pneumatik a všechny týmy byly schopny dokončit pondělní zahřívací trénink a závod na jejich původním přiřazení dvaceti pneumatik na jezdce. Warm-up se jel dvakrát, když ten první jezdci absolvovali v neděli a to způsobilo nějaké kilometry navíc a myslím, že nějací jezdci chtěli víc předních pneumatik, zvlášť střední směsi, ale strategie pneumatik je na rozhodnutí týmů. Toto jsou velmi neobvyklé situace, ale to jen dokazuje, že nové předpisy ohledně pneumatik jsou dostatečně pružné.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00