Tohru Ubukata hovořil o prvním závodu Grand Prix v Kataru

Bridgestone v Kataru nasadil měkkou a střední směs pneumatik.
Závod v Kataru byl pro Bridgestone první zkušeností v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro třídu MotoGP. To, jakým způsobem se s náročnou tratí v Losail japonský výrobce vypořádal hovořil Tohru Ubukata, který v Bridgestone Motorsport pracuje na vývoj závodních pneumatik.

Jaký máte pocit po prvním závodu Grand Prix v roli jediného dodavatele pneumatik MotoGP?
Tohru Ubukata: „Noční závod v Kataru byl jedním z našich nejobtížnějších okruhů v minulém roce kvůli chladným podmínkám v noci a drsnou povahou písku na trati, takže jsme tu letos přišli s vědomím, že to bude znovu pro naše pneumatiky výzva. Nicméně jsem spokojený s výkonem naši měkké a střední směsi hladkých pneumatik, jakým pracovaly během víkendu a věřím, že širší pracovní rozsah každé pneumatiky tentokrát nabídl mnohem stabilnější úroveň výkonu. Rovněž jsem byl povzbuzen skutečností, že naše pneumatiky dobře zvládly náročné podmínky s pískem na dráze.“

Ovlivnily v tomto roce vyšší teploty výkon pneumatik?
TU: „Ano, protože teplota byla o deset stupňů vyšší než v předchozím roce, takže všichni jezdci dali přednost střední směsi. Naše měkká pneumatika se na teplé dráze pokryté pískem opotřebovávala, ale střední směs pracovala v těchto náročných podmínkách lépe. Dokonce jsme neměli se střední směsí žádné problémy během v zahřívání, což byl náš hlavní problém v minulém roce, takže to jen dokazuje, kolik jsme odvedli práce na rozšíření pracovního rozsahu letošních pneumatik.“

Myslíte, že letošní způsob rozdělování pneumatik byl úspěšný v zajištění stejného přístupu ke všem týmům?
TU: „Velmi těsně jsme ve čtvrtek spolupracovali v přidělování pneumatik s FIM. Kompletní rozdělení bylo provedeno delegáty z FIM. My připravili všechny pneumatiky k rozdělení a potom delegát FIM náhodně označil pneumatiky pro každého jezdce a zaznamenal čárkový kód pneumatiky vedle jezdcova jména. Delegáti FIM umístili nálepku jezdcova čísla na každou z jeho dvaceti pneumatik a my je pak přizpůsobili na kola dodané jezdcovým týmem. Nestranností tohoto způsobu jsem si jistý, protože tam pro nás není žádná možnost ovlivnit výběr pneumatik pro každého z jezdců. To je pro Bridgestone velmi důležité.“

Jste spokojen se způsobem, jak funguje nové pravidlo jednotných pneumatik?
TU: „S novým pravidlem jsem spokojen a myslím, že v Kataru pracovalo dobře. Věřím, že jsme provedli správný výběr z dvou směsí pro tento první závod a také věřím, že tato volba byla v pořádku pro týmy. S jen dvaceti pneumatikami pro jezdce měl každý tým dostatečný počet, aby dokončil závodní víkend, třebaže byl prodloužen o jeden den. Proto si myslím, že nový předpis funguje dobře.“

Způsobil odklad závodu na pondělí nějaké problémy v přídělu pneumatik?
TU: „Nepřidělili jsme kvůli odkladu závodu více pneumatik a všechny týmy byly schopny dokončit pondělní zahřívací trénink a závod na jejich původním přiřazení dvaceti pneumatik na jezdce. Warm-up se jel dvakrát, když ten první jezdci absolvovali v neděli a to způsobilo nějaké kilometry navíc a myslím, že nějací jezdci chtěli víc předních pneumatik, zvlášť střední směsi, ale strategie pneumatik je na rozhodnutí týmů. Toto jsou velmi neobvyklé situace, ale to jen dokazuje, že nové předpisy ohledně pneumatik jsou dostatečně pružné.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00