Tohru Ubukata hovořil o prvním závodu Grand Prix v Kataru

Bridgestone v Kataru nasadil měkkou a střední směs pneumatik.
Tohru Ubukata hovořil o prvním závodu Grand Prix v Kataru
Závod v Kataru byl pro Bridgestone první zkušeností v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro třídu MotoGP. To, jakým způsobem se s náročnou tratí v Losail japonský výrobce vypořádal hovořil Tohru Ubukata, který v Bridgestone Motorsport pracuje na vývoj závodních pneumatik.

Jaký máte pocit po prvním závodu Grand Prix v roli jediného dodavatele pneumatik MotoGP?
Tohru Ubukata: „Noční závod v Kataru byl jedním z našich nejobtížnějších okruhů v minulém roce kvůli chladným podmínkám v noci a drsnou povahou písku na trati, takže jsme tu letos přišli s vědomím, že to bude znovu pro naše pneumatiky výzva. Nicméně jsem spokojený s výkonem naši měkké a střední směsi hladkých pneumatik, jakým pracovaly během víkendu a věřím, že širší pracovní rozsah každé pneumatiky tentokrát nabídl mnohem stabilnější úroveň výkonu. Rovněž jsem byl povzbuzen skutečností, že naše pneumatiky dobře zvládly náročné podmínky s pískem na dráze.“

Ovlivnily v tomto roce vyšší teploty výkon pneumatik?
TU: „Ano, protože teplota byla o deset stupňů vyšší než v předchozím roce, takže všichni jezdci dali přednost střední směsi. Naše měkká pneumatika se na teplé dráze pokryté pískem opotřebovávala, ale střední směs pracovala v těchto náročných podmínkách lépe. Dokonce jsme neměli se střední směsí žádné problémy během v zahřívání, což byl náš hlavní problém v minulém roce, takže to jen dokazuje, kolik jsme odvedli práce na rozšíření pracovního rozsahu letošních pneumatik.“

Myslíte, že letošní způsob rozdělování pneumatik byl úspěšný v zajištění stejného přístupu ke všem týmům?
TU: „Velmi těsně jsme ve čtvrtek spolupracovali v přidělování pneumatik s FIM. Kompletní rozdělení bylo provedeno delegáty z FIM. My připravili všechny pneumatiky k rozdělení a potom delegát FIM náhodně označil pneumatiky pro každého jezdce a zaznamenal čárkový kód pneumatiky vedle jezdcova jména. Delegáti FIM umístili nálepku jezdcova čísla na každou z jeho dvaceti pneumatik a my je pak přizpůsobili na kola dodané jezdcovým týmem. Nestranností tohoto způsobu jsem si jistý, protože tam pro nás není žádná možnost ovlivnit výběr pneumatik pro každého z jezdců. To je pro Bridgestone velmi důležité.“

Jste spokojen se způsobem, jak funguje nové pravidlo jednotných pneumatik?
TU: „S novým pravidlem jsem spokojen a myslím, že v Kataru pracovalo dobře. Věřím, že jsme provedli správný výběr z dvou směsí pro tento první závod a také věřím, že tato volba byla v pořádku pro týmy. S jen dvaceti pneumatikami pro jezdce měl každý tým dostatečný počet, aby dokončil závodní víkend, třebaže byl prodloužen o jeden den. Proto si myslím, že nový předpis funguje dobře.“

Způsobil odklad závodu na pondělí nějaké problémy v přídělu pneumatik?
TU: „Nepřidělili jsme kvůli odkladu závodu více pneumatik a všechny týmy byly schopny dokončit pondělní zahřívací trénink a závod na jejich původním přiřazení dvaceti pneumatik na jezdce. Warm-up se jel dvakrát, když ten první jezdci absolvovali v neděli a to způsobilo nějaké kilometry navíc a myslím, že nějací jezdci chtěli víc předních pneumatik, zvlášť střední směsi, ale strategie pneumatik je na rozhodnutí týmů. Toto jsou velmi neobvyklé situace, ale to jen dokazuje, že nové předpisy ohledně pneumatik jsou dostatečně pružné.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšuje vedení v šampionátu

Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšu…

Joan Mir vybojoval své letošní sedmé vítězství a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se dostali i Philipp Oettl a zraněný Jorge Martin.

13.  8.  2017 |
Moto2: V závodě plném pádů vítězí Morbidelli

Moto2: V závodě plném pádů vítězí Mo…

Závod Moto2 byl bohužel plný pádů. Velký pád přišel hned v úvodu. Na podium vystoupili Morbidelli, Márquez a Lüthi.

13.  8.  2017 |