Tohru Ubukata hovořil o víkendové Velké ceně San Marina

Prototypy MotoGP jsou na jednotných pneumatikách rychlejší.
Tohru Ubukata hovořil o víkendové Velké ceně San Marina

Klepněte pro větší obrázekZnačka Bridgestone byla v Grand Prix San Marina úspěšná od doby, kdy se v roce 2007 vrátil okruh v Misanu zpátky do kalendáře MotoGP. Pokaždé se tam jezdci kvalifikovali na první pozici startovního roštu a závod vyhráli. Letos tam Valentino Rossi nastavil nejlepší čas na kolo, když si v závěru závodu dojel pro již šesté vítězství sezony.

K víkendové Velké ceně San Marina odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata, který u Bridgestone Motorsport pracuje na vývoji pneumatik.

V průběhu Velké ceny Sam Marina byl nastaven nový nejrychlejší čas na kolo. Co nám k tomu můžete říct?
Tohru Ubukata: „Samozřejmě jsem velmi rád, protože to jen demonstruje úroveň výkonu našich pneumatik a rychlost, kterou umožní jezdit. V MotoGP nyní není žádná konkurence v pneumatikách, ale skutečnost, že v této sezoně bylo nastaveno šest nejrychlejších časů na kolo nám dává dobré srovnání úrovně výkonu našich letošních pneumatik.“

„V této sezoně byly nastaveny nejrychlejší časy na kolo Valentinem Rossim v Jerezu, Assenu a Misanu. Jorge Lorenzem v Brně a Indianapolisu a Danim Pedrosou na Sachsenringu. V Jerezu, Assenu, Brně a Misanu byla vysoká průměrná rychlost a jak Sachsenring tak Indianapolis mají drsný povrch, takže jsem velmi spokojen výkonem našich pneumatik v tak náročných podmínkách.“

Proč se u zadních pneumatik tolik měnila směs během závodního víkendu, ale u předních nikoliv?
Tohru Ubukata: „Během závodu bylo chladněji než v během kvalifikace a pátečního tréninku, takže to je hlavní důvod, že si hodně jezdců vybralo měkčí volbu zadní pneumatiky. Nicméně na dráze okruhu v Misanu je dost nerovností a to zvlášť v místech brždění a to může způsobit u zadní pneumatiky odskakování kola při brždění. Veškerá váha se tak přenáší na přední pneumatiku, takže jezdci potřebují velmi dobrý pocit stability na předku. Tvrdá směs přední hladké pneumatiky je tužší než střední směs, takže nabízí větší stabilitu a proto si většina jezdců vybrala tuto možnost.“

Proč jste na okruhu v Indianapolisu s celkem deseti levými a šesti pravými zatáčkami nasadili asymetrickou zadní pneumatiku a v Misanu, které má šest levých a deset pravých zatáček zase symetrickou?
Tohru Ubukata: „I když má Misano celkem šest levých a deset pravých zatáček ve srovnání s Indianapolisem tam nebylo třeba použít asymetrické zadní pneumatiky díky teplotě, která nebyla tak rozdílná mezi levou a pravou stranou pneumatiky. Asymetrické pneumatiky používáme jen tam, kde je jedna strana pod výrazně větším zatížením než ta druhá a pracuje za vyšších teplot. V Misanu byl teplotní rozdíl mnohem menší než v Indianapolisu. Rovněž charakter dráhy v Misanu představuje většinou plynulé přechody z pravotočivé zatáčky do levé, takže si každá strana pneumatiky stále udržuje svou teplotu v průběhu celého kola a neochlazuje se tolik mezi jednotlivými zatáčkami.“

Kde ještě do konce sezony použijete asymetrickou zadní pneumatiku?
Tohru Ubukata: „Ve skutečnosti nasadíme ve zbývajících čtyřech závodech sezony asymetrickou zadní pneumatiku hned ve třech případech. Bude se používat v dalším kole v Estorilu pak na Phillip Islandu a v posledním závodu ve Valencii.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |