Tohru Ubukata hovořil o víkendové Velké ceně San Marina

Prototypy MotoGP jsou na jednotných pneumatikách rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekZnačka Bridgestone byla v Grand Prix San Marina úspěšná od doby, kdy se v roce 2007 vrátil okruh v Misanu zpátky do kalendáře MotoGP. Pokaždé se tam jezdci kvalifikovali na první pozici startovního roštu a závod vyhráli. Letos tam Valentino Rossi nastavil nejlepší čas na kolo, když si v závěru závodu dojel pro již šesté vítězství sezony.

K víkendové Velké ceně San Marina odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata, který u Bridgestone Motorsport pracuje na vývoji pneumatik.

V průběhu Velké ceny Sam Marina byl nastaven nový nejrychlejší čas na kolo. Co nám k tomu můžete říct?
Tohru Ubukata: „Samozřejmě jsem velmi rád, protože to jen demonstruje úroveň výkonu našich pneumatik a rychlost, kterou umožní jezdit. V MotoGP nyní není žádná konkurence v pneumatikách, ale skutečnost, že v této sezoně bylo nastaveno šest nejrychlejších časů na kolo nám dává dobré srovnání úrovně výkonu našich letošních pneumatik.“

„V této sezoně byly nastaveny nejrychlejší časy na kolo Valentinem Rossim v Jerezu, Assenu a Misanu. Jorge Lorenzem v Brně a Indianapolisu a Danim Pedrosou na Sachsenringu. V Jerezu, Assenu, Brně a Misanu byla vysoká průměrná rychlost a jak Sachsenring tak Indianapolis mají drsný povrch, takže jsem velmi spokojen výkonem našich pneumatik v tak náročných podmínkách.“

Proč se u zadních pneumatik tolik měnila směs během závodního víkendu, ale u předních nikoliv?
Tohru Ubukata: „Během závodu bylo chladněji než v během kvalifikace a pátečního tréninku, takže to je hlavní důvod, že si hodně jezdců vybralo měkčí volbu zadní pneumatiky. Nicméně na dráze okruhu v Misanu je dost nerovností a to zvlášť v místech brždění a to může způsobit u zadní pneumatiky odskakování kola při brždění. Veškerá váha se tak přenáší na přední pneumatiku, takže jezdci potřebují velmi dobrý pocit stability na předku. Tvrdá směs přední hladké pneumatiky je tužší než střední směs, takže nabízí větší stabilitu a proto si většina jezdců vybrala tuto možnost.“

Proč jste na okruhu v Indianapolisu s celkem deseti levými a šesti pravými zatáčkami nasadili asymetrickou zadní pneumatiku a v Misanu, které má šest levých a deset pravých zatáček zase symetrickou?
Tohru Ubukata: „I když má Misano celkem šest levých a deset pravých zatáček ve srovnání s Indianapolisem tam nebylo třeba použít asymetrické zadní pneumatiky díky teplotě, která nebyla tak rozdílná mezi levou a pravou stranou pneumatiky. Asymetrické pneumatiky používáme jen tam, kde je jedna strana pod výrazně větším zatížením než ta druhá a pracuje za vyšších teplot. V Misanu byl teplotní rozdíl mnohem menší než v Indianapolisu. Rovněž charakter dráhy v Misanu představuje většinou plynulé přechody z pravotočivé zatáčky do levé, takže si každá strana pneumatiky stále udržuje svou teplotu v průběhu celého kola a neochlazuje se tolik mezi jednotlivými zatáčkami.“

Kde ještě do konce sezony použijete asymetrickou zadní pneumatiku?
Tohru Ubukata: „Ve skutečnosti nasadíme ve zbývajících čtyřech závodech sezony asymetrickou zadní pneumatiku hned ve třech případech. Bude se používat v dalším kole v Estorilu pak na Phillip Islandu a v posledním závodu ve Valencii.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00