Tohru Ubukata hovořil o víkendové Velké ceně San Marina

Prototypy MotoGP jsou na jednotných pneumatikách rychlejší.

Klepněte pro větší obrázekZnačka Bridgestone byla v Grand Prix San Marina úspěšná od doby, kdy se v roce 2007 vrátil okruh v Misanu zpátky do kalendáře MotoGP. Pokaždé se tam jezdci kvalifikovali na první pozici startovního roštu a závod vyhráli. Letos tam Valentino Rossi nastavil nejlepší čas na kolo, když si v závěru závodu dojel pro již šesté vítězství sezony.

K víkendové Velké ceně San Marina odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata, který u Bridgestone Motorsport pracuje na vývoji pneumatik.

V průběhu Velké ceny Sam Marina byl nastaven nový nejrychlejší čas na kolo. Co nám k tomu můžete říct?
Tohru Ubukata: „Samozřejmě jsem velmi rád, protože to jen demonstruje úroveň výkonu našich pneumatik a rychlost, kterou umožní jezdit. V MotoGP nyní není žádná konkurence v pneumatikách, ale skutečnost, že v této sezoně bylo nastaveno šest nejrychlejších časů na kolo nám dává dobré srovnání úrovně výkonu našich letošních pneumatik.“

„V této sezoně byly nastaveny nejrychlejší časy na kolo Valentinem Rossim v Jerezu, Assenu a Misanu. Jorge Lorenzem v Brně a Indianapolisu a Danim Pedrosou na Sachsenringu. V Jerezu, Assenu, Brně a Misanu byla vysoká průměrná rychlost a jak Sachsenring tak Indianapolis mají drsný povrch, takže jsem velmi spokojen výkonem našich pneumatik v tak náročných podmínkách.“

Proč se u zadních pneumatik tolik měnila směs během závodního víkendu, ale u předních nikoliv?
Tohru Ubukata: „Během závodu bylo chladněji než v během kvalifikace a pátečního tréninku, takže to je hlavní důvod, že si hodně jezdců vybralo měkčí volbu zadní pneumatiky. Nicméně na dráze okruhu v Misanu je dost nerovností a to zvlášť v místech brždění a to může způsobit u zadní pneumatiky odskakování kola při brždění. Veškerá váha se tak přenáší na přední pneumatiku, takže jezdci potřebují velmi dobrý pocit stability na předku. Tvrdá směs přední hladké pneumatiky je tužší než střední směs, takže nabízí větší stabilitu a proto si většina jezdců vybrala tuto možnost.“

Proč jste na okruhu v Indianapolisu s celkem deseti levými a šesti pravými zatáčkami nasadili asymetrickou zadní pneumatiku a v Misanu, které má šest levých a deset pravých zatáček zase symetrickou?
Tohru Ubukata: „I když má Misano celkem šest levých a deset pravých zatáček ve srovnání s Indianapolisem tam nebylo třeba použít asymetrické zadní pneumatiky díky teplotě, která nebyla tak rozdílná mezi levou a pravou stranou pneumatiky. Asymetrické pneumatiky používáme jen tam, kde je jedna strana pod výrazně větším zatížením než ta druhá a pracuje za vyšších teplot. V Misanu byl teplotní rozdíl mnohem menší než v Indianapolisu. Rovněž charakter dráhy v Misanu představuje většinou plynulé přechody z pravotočivé zatáčky do levé, takže si každá strana pneumatiky stále udržuje svou teplotu v průběhu celého kola a neochlazuje se tolik mezi jednotlivými zatáčkami.“

Kde ještě do konce sezony použijete asymetrickou zadní pneumatiku?
Tohru Ubukata: „Ve skutečnosti nasadíme ve zbývajících čtyřech závodech sezony asymetrickou zadní pneumatiku hned ve třech případech. Bude se používat v dalším kole v Estorilu pak na Phillip Islandu a v posledním závodu ve Valencii.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz