Tohru Ubukata hovořil o víkendu v Assenu

Bridgestone nasadil měkkou a střední směs. Obě fungovaly dobře.
Tohru Ubukata hovořil o víkendu v Assenu
Suchá dráha závodního okruhu v Assenu umožnila týmům královské kubatury využít maxima z hladkých pneumatik, které Bridgestone v Holandsku nabídnul ve složení střední a měkké směsi.

Nejlépe si s nastavením poradili u Yamahy, kde jejich dva tovární motocykly dojely na prvních dvou místech. Valentino Rossi získal své 100. vítězství a je v historii šampionátu teprve druhým mužem s takovým skóre v závodech Grand Prix.

Většina jezdců si pro závod vybrala střední směs pneumatiky, ale byli mezi nimi čtyři, kteří se rozhodli pro měkkou variantu hladké pneumatiky. Právě k výkonu pneumatik a jejich výběru během závodního víkendu v Assenu odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z Bridgestone.

Jak můžete zhodnotit závodní víkend v Assenu z pohledu Bridgestone?
Tohru Ubukata: „Tento víkend jsme neměli takovou výzvu s ohledem na velmi vysoké teploty dráhy jako naposledy v Barceloně, ale měli jsme možnost pozorovat rozsáhlé kolísání teplot v průběhu tří dnů. Ve čtvrtek byla během volného tréninku teplota dráhy jednačtyřicet stupňů. V době kvalifikace to bylo jednatřicet stupňů a pro závod pětatřicet stupňů.“

„Změna teploty v rozsahu deseti stupňů je celkem významná vzhledem k přilnavosti a opotřebení pneumatiky, ale během víkendu jsme nezaznamenali žádné problémy u našich měkkých nebo středních směsí hladkých pneumatik.“

Jak během víkendu fungovala měkká a střední směs hladkých pneumatik Bridgestone?
TU: „Assen byl dobrým příkladem toho, jaké jsou v této sezoně naše směsi univerzální. V prvním volném tréninku byl Randy De Puniet nejrychlejší na střední směsi Bridgestone v době, kdy byly teploty dráhy nejvyšší. Během kvalifikace byla střední směs pro přední hladkou pneumatiku stále nejvíc používaná, i když byla teplota dráhy mnohem nižší a střední směs zadní hladké pneumatiky také fungovala v chladnějším prostředí velmi dobře.“

„Samozřejmě ke konci kvalifikace začali jezdci častěji používat měkkou směs zadní hladké pneumatiky k tomu, aby zajeli rychlejší časy, ale to je něco, co jsme už zvyklí vídat v letošní sezoně. To není žádné překvapení. Směs pneumatiky je volbou kompromisu mezi maximem přilnavosti a životností pneumatiky. Pro kvalifikační jízdy jezdci nepotřebují od jejich pneumatiky dlouhou životnost, což znamená, že můžou jezdit s měkkou variantou zadní směsi hladké pneumatiky, která tak nabídne větší přilnavost k tomu, aby zajeli co nejrychleji menší počet kol. Střední směs přední hladké pneumatiky Bridgestone byla využívaná také pro svou zvýšenou odolnost, kterou nabídla zvlášť během brždění.“

„Samotný závod nám nabídnul další příklad univerzálnosti našich směsí pneumatik. Pouze čtyři jezdci si vybrali měkkou směs zadních hladkých pneumatik, zatímco ostatní použili střední směs. Jezdec Pramac Racingu Mika Kallio a jezdec týmu San Carlo Honda Gresini Toni Elías byli dva jezdci s měkkou směsí zadní pneumatiky, kteří byli schopni se vyrovnat rychlosti jezdcům na střední směsi v bitvě o šesté místo. Mika byl ve vedení v této bitvě až do posledního kola, kde bohužel havaroval a Toni dokázal dostihnout tuto skupinu a umístit se na osmém místě ještě před tím než byl po závodu penalizován. Toni rovněž dokázal zajet svůj nejrychlejší čas v osmnáctém kole z celkem čtyřiadvaceti, což je dobré znamení životnosti a konzistence hladkých pneumatik Bridgestone.“
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A