Tohru Ubukata hovořil o víkendu v Assenu

Bridgestone nasadil měkkou a střední směs. Obě fungovaly dobře.
Suchá dráha závodního okruhu v Assenu umožnila týmům královské kubatury využít maxima z hladkých pneumatik, které Bridgestone v Holandsku nabídnul ve složení střední a měkké směsi.

Nejlépe si s nastavením poradili u Yamahy, kde jejich dva tovární motocykly dojely na prvních dvou místech. Valentino Rossi získal své 100. vítězství a je v historii šampionátu teprve druhým mužem s takovým skóre v závodech Grand Prix.

Většina jezdců si pro závod vybrala střední směs pneumatiky, ale byli mezi nimi čtyři, kteří se rozhodli pro měkkou variantu hladké pneumatiky. Právě k výkonu pneumatik a jejich výběru během závodního víkendu v Assenu odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z Bridgestone.

Jak můžete zhodnotit závodní víkend v Assenu z pohledu Bridgestone?
Tohru Ubukata: „Tento víkend jsme neměli takovou výzvu s ohledem na velmi vysoké teploty dráhy jako naposledy v Barceloně, ale měli jsme možnost pozorovat rozsáhlé kolísání teplot v průběhu tří dnů. Ve čtvrtek byla během volného tréninku teplota dráhy jednačtyřicet stupňů. V době kvalifikace to bylo jednatřicet stupňů a pro závod pětatřicet stupňů.“

„Změna teploty v rozsahu deseti stupňů je celkem významná vzhledem k přilnavosti a opotřebení pneumatiky, ale během víkendu jsme nezaznamenali žádné problémy u našich měkkých nebo středních směsí hladkých pneumatik.“

Jak během víkendu fungovala měkká a střední směs hladkých pneumatik Bridgestone?
TU: „Assen byl dobrým příkladem toho, jaké jsou v této sezoně naše směsi univerzální. V prvním volném tréninku byl Randy De Puniet nejrychlejší na střední směsi Bridgestone v době, kdy byly teploty dráhy nejvyšší. Během kvalifikace byla střední směs pro přední hladkou pneumatiku stále nejvíc používaná, i když byla teplota dráhy mnohem nižší a střední směs zadní hladké pneumatiky také fungovala v chladnějším prostředí velmi dobře.“

„Samozřejmě ke konci kvalifikace začali jezdci častěji používat měkkou směs zadní hladké pneumatiky k tomu, aby zajeli rychlejší časy, ale to je něco, co jsme už zvyklí vídat v letošní sezoně. To není žádné překvapení. Směs pneumatiky je volbou kompromisu mezi maximem přilnavosti a životností pneumatiky. Pro kvalifikační jízdy jezdci nepotřebují od jejich pneumatiky dlouhou životnost, což znamená, že můžou jezdit s měkkou variantou zadní směsi hladké pneumatiky, která tak nabídne větší přilnavost k tomu, aby zajeli co nejrychleji menší počet kol. Střední směs přední hladké pneumatiky Bridgestone byla využívaná také pro svou zvýšenou odolnost, kterou nabídla zvlášť během brždění.“

„Samotný závod nám nabídnul další příklad univerzálnosti našich směsí pneumatik. Pouze čtyři jezdci si vybrali měkkou směs zadních hladkých pneumatik, zatímco ostatní použili střední směs. Jezdec Pramac Racingu Mika Kallio a jezdec týmu San Carlo Honda Gresini Toni Elías byli dva jezdci s měkkou směsí zadní pneumatiky, kteří byli schopni se vyrovnat rychlosti jezdcům na střední směsi v bitvě o šesté místo. Mika byl ve vedení v této bitvě až do posledního kola, kde bohužel havaroval a Toni dokázal dostihnout tuto skupinu a umístit se na osmém místě ještě před tím než byl po závodu penalizován. Toni rovněž dokázal zajet svůj nejrychlejší čas v osmnáctém kole z celkem čtyřiadvaceti, což je dobré znamení životnosti a konzistence hladkých pneumatik Bridgestone.“
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00