Tohru Ubukata hovořil o výkonu pneumatik v české Grand Prix

Současné japonské obutí nabízí široký pracovní rozsah.

Klepněte pro větší obrázekPo krátké letní přestávce se v Brně jezdci a jejich týmy znovu vrátili k závodění a nejlépe si s dvaadvaceti koly závodu královské kubatury poradil Valentino Rossi, který Velkou cenu České republiky už podruhé v řadě vyhrál, před Danim Pedrosou a třetím Toni Elíasem.

Během závodního víkendu panovaly vysoké teploty a v samotném závodu byla naměřena vůbec nejvyšší teplota povrchu dráhy, která se v neděli vyšplhala na osmačtyřicet stupňů. Proto většina jezdců použila pro přední a zadní část svých motocyklů obutí tvrdších směsí, které Bridgestone do dějiště jedenáctého podniku sezony přivezl.

Na několik otázek ohledně závodního víkendu v České republice, odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

Všichni jezdci v závodu používali tvrdší směs přední pneumatiky a téměř všichni použili tvrdší směs zadní pneumatiky. Proč se tak stalo?
Tohru Ubukata: „Někteří jezdci začátkem víkendu a v kvalifikaci používali střední směs zadní hladké pneumatiky a ta fungovala dobře. Valentino použil tuto měkčí směs pro kvalifikaci a zajel nový rekord na pole position, takže tato volba pro něho pracovala optimálně. Je to letos první rekord pole position a je o to významnější, že v této sezoně se již nepoužívají kvalifikační pneumatiky. Poslední nejlepší čas kvalifikace tam zajel Valentino v roce 2006 na kvalifikačním obutí, což jen dokazuje jaké pokroky jsme udělali vzhledem k našim současným pneumatikám.“

„Přesto jsme viděli, že rozdíl mezi výkonem tvrdší a měkčí volby směsi nebyla na tomto okruhu, kde je celkem vysoká přilnavost, tak významná, což znamená, že bylo jen velmi málo času na kolo, kde se projevila výhoda měkčí směsi.“

„Za této situace tak raději jezdci dávají přednost pneumatice, která nabízí během závodu vyšší životnost a to je také důvodem, proč si téměř všichni vybrali tvrdší volby směsi pro přední a zadní stranu motocyklu. V den závodu byla teplota dráhy vysoká a Brno je samo o sobě plynulým okruhem, který nabízí v některých zatáčkách vysoké rychlosti, takže výdrž pneumatik ve všech dvaadvaceti kolech závodu, byla rozhodující. Po celou dobu závodu v těchto podmínkách může tvrdší pneumatika znamenat mnohem rychlejší celkový čas pro svou konzistenci a životnost, takže to byla celkem jasná volba už od začátku víkendu.“

„Valentino tuto neděli dokázal zajet celkový čas, který byl o dvacet sekund rychlejší než v jeho posledním vítězném závodu v minulém roce, třebaže teplota dráhy dosahovala osmačtyřiceti stupňů a úroveň přilnavosti byla o něco nižší než v sobotu, kdy nastavil nový nejrychlejší čas kvalifikace.“

Rossi nastavil nový nejrychlejší čas kvalifikace na hladkých pneumatikách Bridgestone a stejně tak Lorenzo zajel během víkendu nový rekord času na kolo v závodu. Co nám k tomu můžete říct?
Tohru Ubukata: „Samozřejmě jsem velmi šťastný, že si naše pneumatiky tak dobře vedly o tomto závodním víkendu a umožnily Valentinovi nastavit nový čas pole position plus rychlejší čas závodu a Jorgemu zase nastavit nový rekord kola. Jak už jsem zmínil dříve, nejlepší čas pole position je pro nás důležitý, protože byl na našich závodních pneumatikách, kdežto předchozí rekord kola byl nastaven na kvalifikační specifikaci pneumatik.“

„Nové nejrychlejší časy byly také nastaveny na dostupných směsích zadních pneumatik, které byly k dispozici na brněnském okruhu. Valentino kombinoval pro kvalifikační kolo měkčí zadní s tvrdší přední pneumatikou a Jorge zase zajel nejlepší kolo závodu na tvrdší přední a zadní směsi pneumatiky. To je jen další důkaz překrytí výkonových řad našich pneumatik v tomto roce.“

„Rovněž je důležité si všimnout toho, že povrch na tomto okruhu byl v minulém roce nový a nový asfalt v sobě vždy obsahuje mastnoty, které tam jsou přítomny od procesu výroby a procesu pokládky na dráhu. Postupem času se tyto látky dostávají na povrch asfaltu, což zpočátku tento povrch činí více kluzkým, ale po určité době mastnota z asfaltu zmizí a jeho přilnavost se zlepší. To se také od minulého roku stalo v Brně, takže nyní máme okruh, který je více drsný a nabízí dobrou úroveň přilnavosti, což určitě pomohlo v nastavení těchto nejrychlejších časů i zkrácení celkového času závodu.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00