Tohru Ubukata hovořil o výkonu pneumatik v české Grand Prix

Současné japonské obutí nabízí široký pracovní rozsah.
Tohru Ubukata hovořil o výkonu pneumatik v české Grand Prix

Klepněte pro větší obrázekPo krátké letní přestávce se v Brně jezdci a jejich týmy znovu vrátili k závodění a nejlépe si s dvaadvaceti koly závodu královské kubatury poradil Valentino Rossi, který Velkou cenu České republiky už podruhé v řadě vyhrál, před Danim Pedrosou a třetím Toni Elíasem.

Během závodního víkendu panovaly vysoké teploty a v samotném závodu byla naměřena vůbec nejvyšší teplota povrchu dráhy, která se v neděli vyšplhala na osmačtyřicet stupňů. Proto většina jezdců použila pro přední a zadní část svých motocyklů obutí tvrdších směsí, které Bridgestone do dějiště jedenáctého podniku sezony přivezl.

Na několik otázek ohledně závodního víkendu v České republice, odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

Všichni jezdci v závodu používali tvrdší směs přední pneumatiky a téměř všichni použili tvrdší směs zadní pneumatiky. Proč se tak stalo?
Tohru Ubukata: „Někteří jezdci začátkem víkendu a v kvalifikaci používali střední směs zadní hladké pneumatiky a ta fungovala dobře. Valentino použil tuto měkčí směs pro kvalifikaci a zajel nový rekord na pole position, takže tato volba pro něho pracovala optimálně. Je to letos první rekord pole position a je o to významnější, že v této sezoně se již nepoužívají kvalifikační pneumatiky. Poslední nejlepší čas kvalifikace tam zajel Valentino v roce 2006 na kvalifikačním obutí, což jen dokazuje jaké pokroky jsme udělali vzhledem k našim současným pneumatikám.“

„Přesto jsme viděli, že rozdíl mezi výkonem tvrdší a měkčí volby směsi nebyla na tomto okruhu, kde je celkem vysoká přilnavost, tak významná, což znamená, že bylo jen velmi málo času na kolo, kde se projevila výhoda měkčí směsi.“

„Za této situace tak raději jezdci dávají přednost pneumatice, která nabízí během závodu vyšší životnost a to je také důvodem, proč si téměř všichni vybrali tvrdší volby směsi pro přední a zadní stranu motocyklu. V den závodu byla teplota dráhy vysoká a Brno je samo o sobě plynulým okruhem, který nabízí v některých zatáčkách vysoké rychlosti, takže výdrž pneumatik ve všech dvaadvaceti kolech závodu, byla rozhodující. Po celou dobu závodu v těchto podmínkách může tvrdší pneumatika znamenat mnohem rychlejší celkový čas pro svou konzistenci a životnost, takže to byla celkem jasná volba už od začátku víkendu.“

„Valentino tuto neděli dokázal zajet celkový čas, který byl o dvacet sekund rychlejší než v jeho posledním vítězném závodu v minulém roce, třebaže teplota dráhy dosahovala osmačtyřiceti stupňů a úroveň přilnavosti byla o něco nižší než v sobotu, kdy nastavil nový nejrychlejší čas kvalifikace.“

Rossi nastavil nový nejrychlejší čas kvalifikace na hladkých pneumatikách Bridgestone a stejně tak Lorenzo zajel během víkendu nový rekord času na kolo v závodu. Co nám k tomu můžete říct?
Tohru Ubukata: „Samozřejmě jsem velmi šťastný, že si naše pneumatiky tak dobře vedly o tomto závodním víkendu a umožnily Valentinovi nastavit nový čas pole position plus rychlejší čas závodu a Jorgemu zase nastavit nový rekord kola. Jak už jsem zmínil dříve, nejlepší čas pole position je pro nás důležitý, protože byl na našich závodních pneumatikách, kdežto předchozí rekord kola byl nastaven na kvalifikační specifikaci pneumatik.“

„Nové nejrychlejší časy byly také nastaveny na dostupných směsích zadních pneumatik, které byly k dispozici na brněnském okruhu. Valentino kombinoval pro kvalifikační kolo měkčí zadní s tvrdší přední pneumatikou a Jorge zase zajel nejlepší kolo závodu na tvrdší přední a zadní směsi pneumatiky. To je jen další důkaz překrytí výkonových řad našich pneumatik v tomto roce.“

„Rovněž je důležité si všimnout toho, že povrch na tomto okruhu byl v minulém roce nový a nový asfalt v sobě vždy obsahuje mastnoty, které tam jsou přítomny od procesu výroby a procesu pokládky na dráhu. Postupem času se tyto látky dostávají na povrch asfaltu, což zpočátku tento povrch činí více kluzkým, ale po určité době mastnota z asfaltu zmizí a jeho přilnavost se zlepší. To se také od minulého roku stalo v Brně, takže nyní máme okruh, který je více drsný a nabízí dobrou úroveň přilnavosti, což určitě pomohlo v nastavení těchto nejrychlejších časů i zkrácení celkového času závodu.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |