Tohru Ubukata o závodním víkendu v Laguně Seca

Příčinou pádů byla zejména nedostatečně zahřátá pneumatika.
Klepněte pro větší obrázekV osmém podniku sezony mistrovství světa silničních motocyklů jsme viděli poprvé v tomto roce vyhrát Daniho Pedrosu na motocyklu značky Honda, který si letos připsal své první vítězství na pneumatikách Bridgestone v závodu třídy MotoGP v US Grand Prix.

Nejkratší okruh v kalendáři mistrovství světa je velmi náročný pro jezdce a jejich motocykly, což bylo jasně vidět v posledních minutách sobotní kvalifikace v době, kdy jezdci tradičně nastavují na dráze ty nejrychlejší časy ve snaze získat nejlepší pozici na startovním roštu.

Na několik otázek týkajících se výkonu pneumatik Bridgestone v průběhu závodního víkendu na kalifornském okruhu v Laguně Seca odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

Jakým výzvám jste čelili v průběhu závodního víkendu Velké ceny USA?
Tohru Ubukata: „Laguna Seca představuje některé jedinečné výzvy. Je to krátký okruh s jedenácti zatáčkami, což znamená, že hladké pneumatiky Bridgestone během jednoho kola ujedou menší vzdálenost a proto potřebují nutně větší počet kol k tomu, aby dosáhly optimální teploty. Toto bylo zvlášť důležitým faktorem během kvalifikace.“

„Samotný charakter okruhu byl také výzvou, protože některé zatáčky se jedou do kopce a další zase naopak z kopce dolů, takže to vytváří změny v přenosu váhy motocyklů. Pneumatiky přirozeně vytvářejí nejlepší přilnavost, když jsou vhodně zatížené, ale především zatáčky tři a deset byly pro jezdce obtížné v tom, aby správně zatížili zadní pneumatiku, protože tyto zatáčky jsou z kopce dolů, což znamená, že přenos váhy je směrem k přední části motocyklu a odlehčuje tak přítlak zadní pneumatiky a tím pádem se zmenšuje zadní přilnavost.“

„V Laguně je minimum pravotočivých zatáček a to znamená, že pravá strana pneumatik nebyla během jednoho kola tak často využívaná. Pravá strana se také na rovinkách mezi zatáčkami rychle ochlazovala a to zvlášť, když na okruhu byly relativně nízké teploty, takže zajistit potřebnou teplotu v pneumatice bylo pro jezdce rozhodující.“

„Jorge a Casey havarovali během kvalifikace v jejich prvních rychlých kolech na nových zadních hladkých pneumatikách po výjezdu z boxů. Jak uvedli během tiskové konference po skončení kvalifikace, jejich pneumatiky nebyly dostatečně zahřáté v době, kdy se snažili zajet své nejrychlejší časy. To znamená, že jejich pneumatiky pracovaly za nižších teplot a to zvlášť na jejich pravé straně, což bylo hlavním důvodem jejich pádu.“

V průběhu závodního víkendu byly slyšet požadavky po asymetrických pneumatikách. Co nám k tomu můžete říct?
TU: „Data o teplotách, která jsme získali z loňského závodu nám jasně ukázaly, že rozdíl teplot mezi pravou a levou stranou pneumatiky byl jen několik stupňů Celsia a výběr směsí pneumatik pro tento víkend jsme založili právě na těchto údajích. Letošní pneumatiky pracují s mnohem širším teplotním rozsahem než v minulém roce, takže jsme se rozhodli do Laguny dovést jednotnou směs, protože jsme věřili, že těmto podmínkám budou vyhovovat.“

„Naše teplotní prognóza byla správná a rozdíl mezi pravou a levou stranou zadní pneumatiky byla velmi podobná těm, jaké jsme měli v Mugellu a Assenu, kde byly rovněž použity pneumatiky s jednotnou směsí. Stojím si za našim výběrem pneumatik pro tento víkend, ale samozřejmě vzhledem k našemu neustálému procesu vývoje, kde pečlivě analyzujeme všechny data z každého závodního víkendu, vezmeme do úvahy nasazení asymetrických pneumatik pro Lagunu v příštím roce.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz