Tohru Ubukata: Překvapila mě rychlost Casey Stonera

Ubukata hovořil o předposledním závodu v Malajsii.
Tohru Ubukata: Překvapila mě rychlost Casey Stonera

Klepněte pro větší obrázekPo tropickém víkendu začalo před závodem královské kubatury MotoGP pršet a jeho start bylo nuceno vedení závodu posunout o pětatřicet minut. Všichni jezdci na startovním roštu obuli pneumatiky Bridgestone do mokra a odstartovali do závodu, který byl letos vlastně jediný, kdy pršelo od začátku až do konce.

Casey Stoner tentokrát nestartoval z první řady, ale to nemělo absolutně vliv na jeho chuť vyhrát další závod, což se mu také podařilo, když už v nájezdu do druhého kola převzal vedení a do cíle dojel s téměř patnáctisekundovým náskokem. Bylo to Stonerovo čtvrté vítězství v sezoně a jeho celkem dvacáté na pneumatikách Bridgestone.

Druhý Dani Pedrosa si poprvé v plně mokrých podmínkách dojel pro své první umístění na stupních vítězů a třetí závod dokončil Valentino Rossi, který si díky tomu zajistil svůj v pořadí devátý titul mistra světa.

Ohledně výkonu pneumatik Bridgestone v předposledním podniku světového šampionátu, odpověděl na několik otázek Tohru Ubukata z oddělení vývoje závodních pneumatik Bridgestone.

V průběhu víkendu byly teploty dráhy velmi vysoké. V čem je Sepang v tomto ohledu tak mimořádný?
Tohru Ubukata: „Ano, v Sepangu je tradičně velmi teplo a to samozřejmě přináší jeho specifické výzvy pro pneumatiky, ale hlavním rozdílem je vyváženost mezi teplotou přední a zadní pneumatiky. Obyčejně přední pneumatika pracuje v mnohem menším rozsahu teplot než ta zadní, ale v Sepangu jsou tyto teploty víc podobné. To proto, že Sepang zatěžuje přední pneumatiku o hodně víc, ale zase není tak tvrdý vůči zadním pneumatikám. Ve skutečnosti jsme o víkendu mohli viděli ty vůbec nejvyšší teploty u předních pneumatik v celé sezoně, což nám dává jasnou představu o množství zátěže, které tam byly vystaveny.“

Z tropických teplot jsme se najednou dostali k tropickému lijáku před závodem. Co nám k tomu můžete říct?
TU: „Vlastně jsem velmi překvapený s rychlostí Casey Stonera, kterou dokázal nasadit hned od začátku závodu ve velmi mokrých podmínkách. Okruh rychle neosychal, takže byl mokrý a kluzký po celý závod, přesto nejlepší čas na kolo byl jen o 1,4 sekundy pomalejší než rekord na kolo Valentina Rosiho ze sobotní kvalifikace, což je na pěti a půl kilometrovém okruhu za tak mokrých podmínek působivé. Dokonce i když byla dráha mokrá byla její teplota celkem vysoká a do konce závodu si udržela teplotu na osmatřiceti stupních. To je mnohem vyšší teplota než bychom normálně za takových podmínek mohli vidět.“

Rossiho rekord v času na kolo, který zajel v sobotu znamená, že výkon pneumatik Bridgestone byl v Malajsii dobrý?
TU: „Ano, celkově jsem velmi spokojen s výkonem obou našich směsí, které byly o víkendu k dispozici, ale Valentinovo rekordní kolo bylo skutečně velmi působivé. Teplota dráhy byla na konci kvalifikace dvaapadesát stupňů a přesto Valentino dokázal na měkké přední a měkké zadní pneumatice zajet nejrychlejší čas, což ukazuje na to, že za tak vysoké teploty si stále udržely vysokou úroveň přilnavosti a velmi dobrý celkový výkon. Podmínky na dráze se určitě rok za rokem zlepšují, protože se léty kvalita asfaltu zlepšuje a v kvalifikaci to byl jeho maximum. Rekord v čase na kolo rovněž ukazuje na úroveň vývoje motocyklů, jehož dosáhli týmy a je velmi působivý, ale to samozřejmě pro nás přináší další výzvy, protože se naše pneumatiky musí vypořádat se stále vyššími rychlostmi a zátěží.“

Proč jezdci během kvalifikace zvolili tolik různých voleb ve výběru směsí pneumatik?
TU: „V průběhu celého víkendu byl výkon obou směsí pneumatik Bridgestone podobný a to je také důvodem, proč byl v závěru kvalifikace výběr pneumatik u prvních pěti jezdců tak různorodý. Někteří preferovali měkké směsi, jako například Valentino, další jezdci používali tvrdší směs na předku a Casey zajel svůj nejlepší čas na tvrdší směsi zadní pneumatiky. S celkovým výkonem to bylo podobné, důvody pro širokou škálu voleb šly ruku v ruce s charakterem každé pneumatiky vůči stylu jízdy jednotlivých jezdců a nastavením stroje. Jednoduše, tvrdší specifikace nabídly dobrou stabilitu na brzdách zatímco ta měkčí dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách.“

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšuje vedení v šampionátu

Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšu…

Joan Mir vybojoval své letošní sedmé vítězství a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se dostali i Philipp Oettl a zraněný Jorge Martin.

13.  8.  2017 |
Moto2: V závodě plném pádů vítězí Morbidelli

Moto2: V závodě plném pádů vítězí Mo…

Závod Moto2 byl bohužel plný pádů. Velký pád přišel hned v úvodu. Na podium vystoupili Morbidelli, Márquez a Lüthi.

13.  8.  2017 |