Trápení

Ani překrásný motoristický stánek Motorland Aragón ležící nedaleko španělského Alcanizu bohužel nezvedl náladu českému jezdci v kubatuře Moto3 Jakubu Kornfeilovi. Po včerejším pádu a technických problémech následovalo další trápení v podobě až 17. místa v kvalifikační sekci.
Trápení

Oba páteční tréninky skončily pro Jakuba bohužel předčasně. V prvním to zavinila nebezpečná olejová skvrna na trati, kvůli níž došlo k hromadnému pádu a následnému ukončení úvodní čtyřicetiminutovky. Porucha na motocyklu šestnáct minut před koncem druhého volného tréninku definitivně ukončila Kubovo páteční snažení. V sobotu ráno se však konečně dostavila první světlá chvilička doposud zmoklého víkendu, když Kuba uzavřel úvodní desítku v poslední ze tří volných jízd. Do samotné kvalifikace se tým rozhodl vyjet s mokrými pneumatikami, které náš reprezentant přijel hned po prvním kole vyměnit za suché. Na oschlé trati se ale Kornfeil nedokázal dostat výše, než na hubené 17. místo, které pro něj znamená start až z páté řady do zítřejší Gran Premio Iveco de Aragón.

 Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Do kvalifikace jsme vyjeli na mokrých gumách, protože jsme nevěděli, jak to na trati bude přesně vypadat. Hned v průběhu prvního kola byla trať téměř suchá. Zajel jsem proto do boxů, abychom mohli nazout slicky. Naštěstí jsem neztratil až tak moc času. Zvolená směs „S“ ale strašně klouzala, takže jsem zajel k mechanikům ještě jednou, abychom dali tvrdší obutí a ztvrdili pérování. Bohužel nastavení podvozku nebylo vůbec ideální. Při brzdění to se mnou dost házelo. V posledním kole jsem měl před sebou Miguela Oliveiru. V nájezdu do vývrtky se ale projevil již zmíněný problém s pérováním a já byl rád, že jsem se udržel na motorce. Ztratil jsem tak kontakt a pochopitelně celé kolo bylo v háji. Tento víkend nás neustále provází nějaké problémy technického rázu. Jako například ve včerejším volném tréninku, kde mi vypověděla službu benzínová pumpa. Dnes to ale díky dobré práci mechaniků nebylo vůbec znát a motorka po motorické stránce fungovala skvěle. Dokonce se i dokážu udržet ve sleap streamu na rovince, což jsem třeba v Misanu nedokázal. Předpovědi na zítřejší závod jsou různé, takže uvidíme, co si pro nás kdysi teplé Španělsko přichystá.“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00