Tréninkové jízdy letos sehrají důležitou roli, říká Dani Pedrosa

Závěr uplynulé sezony nebyl pro Daniho Pedrosu jednoduchý, když poslední dva závody roku 2010 absolvoval se zraněním a bolestmi, aby si zajistil potřebné body k titulu vicemistra světa v kategorii MotoGP.
Tréninkové jízdy letos sehrají důležitou roli, říká Dani Pedrosa

Španělský jezdec továrního týmu Hondy po dvouměsíční přestávce, kterou strávil léčbou dvojité fraktury pravé klíční kosti, teď zahájil přípravu na novou sezonu a právě o jeho fyzické kondici, změnách v týmu nebo o svých očekáváních hovořil s motogp.com.

Jaký byl návrat zpátky k práci a jak za těchto okolností přistupujete k fyzické přípravě?
Dani Pedrosa: „Až do nového roku jsem odpočíval, ale od lékařských testů, kdy mi vystavili zelenou jsem trénoval ve Švýcarsku. Ztratil jsem tak celý měsíc prosinec, zatímco už ostatní pravděpodobně trénovali. Každý den samozřejmě nemůžu pracovat na maximum, protože mi to tělo neumožní, ale společně s trenéry dělám co je v mých silách.“

V jakém stádiu rekonvalescence jste právě nyní?
Dani Pedrosa: „Nepochybně je to mnohem lepší, což testy potvrdily. Teď už jsem na tom o hodně lépe. Je to pomalý proces, ale pokračuji správným směrem.“

Očekáváte první test v Sepangu s jistou dávkou vzrušení? Chybí vám už motorka?
Dani Pedrosa: „Ano, pokaždé tu jsou ohledně motorky abstinenční příznaky! Na první test se skutečně těšíte. Jsem navíc povzbuzen, protože listopad a prosinec byl těžký, hodně problémů a nebyl jsem na tom dobře, ale jakmile se začnete zlepšovat a vidíte, že se už cítíte mnohem lépe, to vás automaticky povzbudí. Vím, že v prvním testu nebudu stoprocentní, ale pokud motorku dokážu správně zvládat, tak budu spokojený. Pro mě je to jak osobní test, abych viděl jak na tom jsem.“

Když jste začátkem listopadu testoval ve Valencii RC212V řekl jste, že budete rád, když se zlepší určité aspekty motoru, podvozku, agresivního projevu motocyklu … . Co předpokládáte, že za dva týdny v Malajsii najdete?
Dani Pedrosa: „Tak v podstatě to, co jsem žádal. V součinnosti s týmem jsme viděli, že tam byly některé oblasti vhodné pro zlepšení, zkoušeli jsme určité modifikace, které byly pozitivní. Věřím, že na tom pracovali a v Malajsii doufám budeme mít pár možností k tomu, abychom viděli, zda zlepší brzdění, akceleraci a trakci při výjezdu ze zatáček. Na to se zaměříme.“

S příchodem Casey Stonera do týmu se nějakým stylem změní přístup k práci nebo volbě dalšího směru vývoje motocyklu?
Dani Pedrosa: „Tak tato otázka je ale spíš pro HRC. Dobře, v předsezonním období se v podstatě testuje a když přijde čas první závodu tak předpokládám, že vše co bylo testováno a vybráno bude předáno jezdcům, každému z jezdců.“

Jak to bude v letošním roce fungovat v boxech Hondy?
Dani Pedrosa: „Dobře, stejně jak loni, ale s jedním jezdcem navíc.“

Co je podle vás třeba, aby byl rok 2011 rokem Daniho Pedrosy?
Dani Pedrosa: „Jednou z nejdůležitějších věcí je snažit se nezranit. Pokud zůstanu na motorce a budu stát na všech startovních roštech, tak mi to dá určitě víc bodů než když tam nejsem.“

Je v roce 2011 Jorge Lorenzo soupeřem k poražení nebo je váš nejhorší rival ve vlastní garáži?
Dani Pedrosa: „Pro mě jsou všichni soupeři důležití, takže je hodnotím stejně, protože každý z nich vás může překvapit. Víme, že tam jsou čtyři nebo pět jezdců, kteří tam můžou být v každém závodu, ale šampionát je velmi dlouhý a vy musíte být stále na špici. Nikdy jsem nikoho nepodceňoval tím, že mě nikdo nedokáže překvapit, ale víme, že dobří jezdci budou každý závod bojovat o přední pozice a vy si je musíte udržet na dohled, protože to jsou velmi silní jezdci. Ale dobře, já také, takže budeme bojovat!“

… včetně Valentina Rossiho s Ducati?
Dani Perosa: „Ano, myslím, že Rossi si na nový motocykl velmi rychle zvykne. Samozřejmě na tom bude muset zapracovat, ale už v minulosti jsme viděli, že je velmi schopný. On tam rozhodně bude.“

Blíží se nový ročník 2011, Casey Stoner ve vaši garáži, Rossi u Ducati, nové tváře v MotoGP Karel Abraham a Cal Crutchlow, na co jste zvědavý nejvíc?
Dani Pedrosa: „Víc než jezdci, o kterých už nyní víme, že jsou rychlí a jak jezdí, tak myslím, že ta nedůležitější věc roku 2011 budou tréninkové jízdy. Nový časový rozvrh závodního víkendu, který jsme testovali v závěru minulého roku. Myslím, že to v neděli sehraje velkou roli.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00