Třetí řada patří jezdcům Monster Tech 3

Třetí řada patří jezdcům Monster Tech 3

Colin Edwards hledal limity své Yamahy, což v závěru kvalifikace také našel, když spadl, ale zítra startuje z třetí řady s Randy De Punietem a svým týmovým kolegou Calem Crutchlowem, který dnes zajel velmi dobře.

Colin Edwards to v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska druhé řady nezvládl, ale před zítřejším závodem v Jerezu cítí potřebnou jistotu, protože závodní nastavení jeho Yamahy je mnohem lepší než to, které jeho M1 měla pro měkkou pneumatiku kvalifikace.

„S pozicí na osmém místě nikdy nejsem spokojený, ale upřímně jsem dnes nedokázal víc než to, co jsem zajel,“ uvedl po kvalifikaci Colin Edwards. „Je těžké být zklamaný, když vím, že jsem dal do toho maximum. Jak moc jsem za to vzal, bylo zřejmé, když jsem pak ke konci havaroval. Při této úrovni konkurence je ale třeba trošku riskovat, aby jste se dostali dokonce blíž druhé řady.“

„Jel jsem své nejrychlejší kolo, když jsem najel do druhé zatáčky a přišel o předek. Chtěl jsem na to víc zatlačit a pokusit se o druhou řadu, ale bylo to o kousek víc než jsem dokázal ustát a šel dolů,“ pokračoval Američan. „ Jinak se mi jezdilo dobře, protože mám upravené přední vidlice s tvrdými pružinami a mám díky tomu lepší zpětnou vazbu.“

Jen málokdo by dnes poznal, že je Cal Crutchlow nováčkem v královské kubatuře motocyklového šampionátu. V dopoledním tréninku skončil sedmý a byl rychlejší než jeho zkušenější kolega Edwards. V závěru kvalifikace málem Američana porazil, ale nakonec je i tak spokojený s devátým místem.

„Dnes jsem opravdu spokojený vzhledem k tomu, že tuto dráhu vůbec neznám a za mnou je znovu hodně talentovaných závodníků,“ uvedl Cal Crutchlow. „Dopoledne jsem skončil sedmý a kvalifikoval se na deváté místo, takže dělám velké pokroky. To je povzbudivé pro mě a můj tým Monster Yamaha Tech 3, kteří pracují opravdu velmi tvrdě, aby mi umožnili co nejrychlejší adaptaci na jízdu v sedle motocyklu MotoGP.“

„Vlastně se mnohem lépe cítím na tvrdé pneumatice než na měkké, což je dobré znamení pro závod. Rozhodně jsme udělali velký pokrok s přední částí motocyklu a já se dnes cítil mnohem pohodlněji. Jenže tím jsme přišli o část zadní přilnavosti, takže teď potřebujeme najít to  správné vyvážení, které mi nabídne dostatečnou přilnavost na přední části a přitom také zlepší tu zadní. Mým cílem je v závodu skončit do desátého místa,“ řekl závěrem britský jezdec satelitní M1.

Doporučujeme

Články odjinud