Ve středu neměly tovární Hondy na dráze okruhu v Sepangu konkurenci a nakonec ještě předvedli mini souboj v časech na kolo, kde Casey Stoner porazil Daniho Pedrosou. Třetí Dovizioso postupně zrychluje.
Pro Hondu velmi úspěšný testovací den. Všichni tři jezdci na dráze, každý z nich testuje něco jiného a všichni tři v závěru dne na prvních třech příčkách. Stále častěji je jisté, že slova o zisku posledního titulu osmistovek bere japonský výrobce naprosto vážně.
Alespoň do této chvíle se jeví tah Hondy angažovat do svých služeb Casey Stonera, jako trefa do černého. Australan s RC212V jezdí jako po kolejích, nastavuje časy, které by znamenaly hodně i v samotných kvalifikacích a dnes se mu spolu s Pedrosou dokonce podařilo překonat Rossiho rekord okruhu z roku 2009.
„Testovali jsme spoustu nových věcí včetně nové vidlice 2011, k tomu nové tlumení, ale přitom jsme také zaznamenali celkem výrazné vibrace,“ uvedl Casey Stoner. „Dnes jsme devadesát procent času strávili na jedné motorce a zkoušeli na ni různé konfigurace, změnili geometrii kvůli nové vidlici, ale nenašli nic zajímavého. Tyto věci je ale před začátkem sezony nezbytné udělat.“
„Postupně začínáme preferovat standardní rám, ale zítra si to ještě budeme muset potvrdit,“ pokračoval Australan. „Nové vidlice byly výborné na brzdách. Při intenzivním brzdění jsem potřeboval vyvinout o polovinu menší tlak a přitom v zatáčce dokázal mnohem rychleji zpomalit, jenže v poslední části zatáčky se objevily ty vibrace.“
Dani Pedrosa ve středu testoval švédské přední vidlice Öhlins, zaměřil se na nastavení motocyklu a nakonec na své Hondě RC212V vyzkoušel nové pneumatiky. Španěl od dopoledne figuroval na první pozici s nejlepším časem 2´00,229 sekundy, ale těsně před koncem odpoledního bloku, zajel své nejlepší kolo jeho týmový kolega Stoner.
„Dnes jsme se především zaměřili na test odpružení,“ komentoval druhý den v Sepangu Dani Pedrosa. „Dopoledne vyzkoušeli novou přední vidlici, která je mnohem lepší na brzdách a odpoledne pak zadní tlumič, který zase zlepšil kontakt se zadní pneumatikou. Rozhodně jsem spokojený s tím, co jsme dnes společně s Öhlins udělali.“
„Také jsme zkoušeli různé varianty nastavení podvozku a zítra bych rád dospěl do stádia, kdy dokážu rozhodnout, které letos budeme používat. V této chvíli mám z obou podvozků dobrý pocit, ale budu muset nad tím přemýšlet, protože je to hodně důležité rozhodnutí,“ pokračoval Španěl. „Od mého příchodu do MotoGP je tento test, společně s předsezonním testem 990ccm motocyklu v roce 2006, ten vůbec nejlepší.“
„Pamatuji, že v roce 2006 jsme absolvovali velmi dobrý finální test, který nám umožnil dobře čelit zahajovacímu závodu sezony s potřebnou sebedůvěrou. Nyní se cítím podobně,“ vzpomněl Pedrosa na rok, ve kterém Honda naposledy vyhrála titul. „Myslím, že Yamaha bude mnohem blíž než je právě teď, takže si na ně musíme dávat pozor.“
Andrea Dovozioso pokračoval druhým dnem v testování systému brzdění motorem, spojky a spolu s týmem také ladili podvozek jeho RC212V. Dále Ital vyzkoušeli pár nových pneumatik a zajel čas na kolo 2´00,531 sekundy, což mu dnes stačilo na třetí místo.
„Už se opakuji, ale jsem opravdu velmi spokojený,“ uvedl Andrea Dovizioso. „V prvním testu zajet čas 2´00,9s bylo určité překvapení, ale dnes jsme zvládli 2´00,5s, což je neskutečné. Obyčejně nejsem v testech tak rychlý, takže být tímto způsobem konkurenceschopný je hodně dobré. Po dnu testování už byly podmínky na dráze lepší, ale hlavní věc je ta, že oproti prvnímu testu jsme si naše časy zlepšili, ale naši soupeři už tolik ne.“