Nejnižší kubatura ukončí závodem v Německu první část letošní sezony a po víkendu na okruhu v Sachsenringu zahájí jezdci a týmy letní přestávku. Nicolas Terol je vedoucím jezdcem 125ccm, Jakub Kornfeil je jedenáctý.
Pro nižší kubatury tento víkend končí nejintenzivnější část sezony a přichází potřebný čas na regeneraci sil před posledním blokem osmi závodů roku 2011, jenž v polovině srpna odstartuje Velká cena České republiky.
Vedoucím mužem šampionátu je se sto padesáti třemi body Nicolas Terol (Bankia Aspar). Od začátku sezony rázně vykročil za titulem mistra světa a prozatím jen lehce zaváhal v Assenu. Během příprav na holandskou TT si zranil ruku a v den závodu podstoupil operaci. Do Itálie ale přijel v plné kondici a na své konto si připsal další vítězství, letos už páté.
Na druhém místě průběžného hodnocení je Johann Zarco (Avant-AirAsia-Ajo). Francouz je jedním z trojice jezdců (Cortese, Vázquez), kteří dosud v každé Grand Prix bodovali. Na Terola ztrácí třicet devět bodů a právě v Holandsku dostatečně nevyužil Španělovy absence, aby tuto ztrátu snížil na přijatelnější hodnotu, protože cílem závodu tehdy projel až pátý v pořadí. Pro Zarca bude z tohoto hlediska výsledek závodu v Německu velmi důležitý, aby si vytvořil dobrou výchozí pozici pro zbytek sezony.
Třetí v pořadí Maverick Viñales (Blusens by Paris Hilton Racing) míří za titulem pro nejlepšího nováčka roku, ale zejména bojuje s nejlepšími o vedoucí pozice šampionátu, což je určitě překvapením letošního šampionátu. Viñales je rozhodně velký talent a další hvězda na motocyklovém nebi Španělska. Na druhou příčku teď ztrácí osm bodů a to po osmi kolech sezony není vůbec špatné. Osm bodů lze vymazat během jednoho závodu a o to se pokusí na dráze německého Sachsenringu.
Závodem v Itálii hodně ztratil Jonas Folger (Red Bull Ajo Motorsport), protože cílem neprojel a v tak nabité konkurenci to pro něho znamenalo propad o dvě příčky. Němec je před domácím podnikem čtvrtý a jeho motivace je před nadcházejícím víkendem jasná, zajet na domácí půdě perfektní výsledek a opět se posunout pořadím směrem nahoru. Ztráta na Viñalese představuje pět bodů a na Francouze Zarca třináct. Jezdec týmu Fina Aki Aja je rovněž posledním, který do této chvíle překročil hranici sta bodů.
Pátý Sandro Cortese (Intact-Racing Team Germany) má spolu s týmem před sebou důležitou domácí Grand Prix a rovněž příležitost zazářit před německým publikem. Umístění na stupních vítězů bude cílem německého závodníka, protože naposledy slavil druhé místo v Portugalsku a od té doby byl nejlépe čtvrtý v Barceloně a Assenu. Naopak dvanácté místo z italského Mugella bylo zatím nejhorším umístěním sezony. Na krajana Folgera ztrácí jen tři body, ale na vedoucího Terola už padesát pět.
Rozdíl mezi průběžným pátým místem a desátým Dannyho Kenta (Red Bull Ajo Motorsport) činí padesát devět bodů. To je sice pořádná porce bodů, ale jezdci, jako šestý Efrén Vázquez (Avan-AirAsia-Ajo), sedmý Luis Salom (RW Racing GP), osmý Héctor Faubel (Bankia Aspar) a devátý Sergio Gadea (Blusens by Paris Hilton Racing), ti všichni mají na svých kontech přes šedesát bodů a tedy určitou možnost ještě promluvit do pořadí kolem pátého, šestého místa.
Český motocyklový závodník Jakub Kornfeil (Ongetta-Centro Seta) pojede v Německu druhý závod v sedle Aprilie RSA. Po Itálii tak o něco větší zkušenosti a možnost je úspěšně prodat v závodu na dráze okruhu v Sachsenringu. Od první desítky dělí Kornfeila osm bodů a o ty se tento víkend určitě popere. Před závodem v Brně bude důležité získat tu správnou motivaci a pokud se mu v Německu podaří zajet perfektní výsledek, bude to jeho velké plus.
Výsledek závodu Velké ceny Německa z roku 2010 – 125ccm:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Red Bull Ajo Motorsport |
Derbi |
143.4 |
41'28.274 |
2 |
Tomoyoshi KOYAMA |
JPN |
Racing Team Germany |
Aprilia |
142.4 |
+17.578 |
3 |
Sandro CORTESE |
GER |
Avant Mitsubishi Ajo |
Derbi |
142.4 |
+18.263 |
4 |
Esteve RABAT |
SPA |
Blusens-STX |
Aprilia |
142.3 |
+19.098 |
5 |
Bradley SMITH |
GBR |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
142.3 |
+19.713 |
6 |
Johann ZARCO |
FRA |
WTR San Marino Team |
Aprilia |
140.9 |
+44.976 |
7 |
Danny WEBB |
GBR |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
140.4 |
+53.243 |
8 |
Efren VAZQUEZ |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
140.4 |
+53.302 |
9 |
Sturla FAGERHAUG |
NOR |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
140.4 |
+53.589 |
10 |
Daniel KARTHEININGER |
GER |
Freudenberg Racing Team |
KTM |
139.7 |
+1'05.078 |
11 |
Randy KRUMMENACHER |
SWI |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
139.3 |
+1'13.484 |
12 |
Lorenzo SAVADORI |
ITA |
Matteoni CP Racing |
Aprilia |
139.3 |
+1'13.719 |
13 |
Alexis MASBOU |
FRA |
Ongetta Team |
Aprilia |
138.8 |
+1'21.679 |
14 |
Marcel SCHROTTER |
GER |
Interwetten Honda 125 |
Honda |
135.8 |
+1 kolo |
15 |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
MAL |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
135.7 |
+1 kolo |
16 |
Jonas FOLGER |
GER |
Ongetta Team |
Aprilia |
135.3 |
+1 kolo |
17 |
Jakub KORNFEIL |
CZE |
Racing Team Germany |
Aprilia |
134.4 |
+1 kolo |
18 |
Kevin HANUS |
GER |
Thomas Sabo Team Hanusch |
Honda |
121.6 |
+4 kola |
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikován/ závod nedokončil: |
|
Pol ESPARGARO |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
143.2 |
3 kola |
|
Michael VAN DER MARK |
NED |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
132.4 |
4 kola |
|
Jasper IWEMA |
NED |
CBC Corse |
Aprilia |
136.5 |
11 kol |
|
Simone GROTZKYJ |
ITA |
Fontana Racing |
Aprilia |
135.8 |
12 kol |
|
Toni FINSTERBUSCH |
GER |
Freudenberg Racing Team |
KTM |
134.3 |
12 kol |
|
Adrian MARTIN |
SPA |
Aeroport de Castello - Ajo |
Aprilia |
136.0 |
13 kol |
|
Luca MARCONI |
ITA |
Ongetta Team |
Aprilia |
128.5 |
17 kol |
|
Louis ROSSI |
FRA |
CBC Corse |
Aprilia |
125.0 |
19 kol |
|
Marvin FRITZ |
GER |
LHF Project Racing |
Honda |
130.5 |
20 kol |
|
Eric HUBSCH |
GER |
Team Sachsenring |
Aprilia |
128.7 |
21 kol |
|
Marco RAVAIOLI |
ITA |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
127.1 |
23 kol |
|
Alberto MONCAYO |
SPA |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
124.0 |
25 kol |
|
Luis SALOM |
SPA |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
|
0 kol |