V pátek dopoledne jezdci nejnižší kubatury odstartují prvním volným tréninkem přípravu na čtvrtý podnik sezony ve francouzském Le Mans, kde přijíždí v pozici vedoucího závodníka Nicolas Terol.
Po třech závodech sezony 2011 máme v třídě do 125ccm jasného lídra v podobě španělského jezdce týmu Bankia Aspar. Nicolas Terol loni odolal nabídkám z Moto2 a v nejnižší kubatuře zůstal, aby se pokusil vyhrát titul, který mu v minulém roce unikl zejména díky zranění. Od Kataru třiadvacetiletý jezdec skupiny Aspar podává vynikající výkony v trénincích, kvalifikacích a vše pak dokáže úspěšně prodat v samotných závodech, kde dosud nepoznal soupeřek, který by ho porazil. Sezona teprve začíná, ale v případě Nicolase Terola můžeme mluvit o zkušeném jezdci, který ví co dělá.
Dvacet pět bodů za Terolem je na druhém místě průběžného pořadí Sandro Cortese, jezdec týmu Intact-Racing Team Germany. Německý závodník jede stejně jako Terol na stroji značky Aprilia a začátek sezony mu skutečně vyšel velmi dobře, když dvakrát obsadil druhé místo a jednou projel cílem šestý. Po personálních změnách, které po skončení uplynulé sezony proběhly v týmu Germany Racing, je vidět radikální výkonnostní posun k lepšímu.
Třetí příčka patří dalšímu německému zástupci v šampionátu Jonasi Folgerovi, který letos závodí pod vedením Fina Aki Aja v Red Bull Ajo MotorSport. Folger loni několikrát předvedl, že má talent k tomu, aby bojovat o přední pozice, ale až letos získal techniku a zázemí, kde má šanci to dotáhnout do úspěšného konce. Dvakrát závod dokončil pátý a z deštivé Grand Prix Španělska si odvezl dvacet bodů za druhé místo.
Velmi dobře se letos prezentuje Johann Zarco, jemuž změna týmu viditelně prospěla. Závodí rovněž ve skupině Aki Aja, ale pod hlavičkou Avant-AirAsia-Ajo a po třetím kole šampionátu je čtvrtý. Na kontě má dvaačtyřicet bodů, což je stejný počet, jakého do této chvíle dosáhl Jonas Folger. Francouz si z Kataru odvezl prvních deset bodů, ale v dalších dvou Grand Prix už slavil umístění na stupních vítězů, když v Jerezu a Estorilu skončil třetí.
Páté místo patří Efrénu Vázquezovi, jezdci Avant-AirAsia-Ajo, který před začátkem sezony patřil mezi letošní favority v boji o titul. Po loňském odchodu mnoha jezdců do Moto2 se zdálo, že tuto roli nebude až tak těžké potvrdil, ale opak se stal pravdou. V třídě do 125ccm je stále velmi vyrovnaná konkurence a Vázquez bude muset přidat, pokud chce bojovat o ty nejvyšší pozice v šampionátu. Techniku má stejnou jako jeho týmový kolega Folger, takže motivace mu určitě chybět nebude.
V nejnižší kubatuře do 125ccm bodovalo po třech úvodních kolech třiadvacet jezdců, ale pouze šest z nich si na konto připsalo body v každém z posledních třech závodů v Kataru, Jerezu a Estorilu. Zklamáním je rozhodně výkon Héctora Faubela z Bankia Aspar, protože tento Španěl zvolil návrat mezi jezdce 125ccm motocyklů z jednoho jediného důvodu, vyhrát titul. Před závodem ve Francii ale figuruje s deseti body na patnáctém místě a na svého týmového kolegu Terola teď ztrácí šedesát pět bodů. Stejné motocykly, tým na vysoké úrovni, ale výsledky prostě nejsou.
S netovárním motocyklem Aprilia dokázal český závodník Jakub Kornfeil překonat dva ze tří jezdců Bankia Aspar, jmenovaného Faubela a Adriana Martina, kterému teď patří třináctá příčka. Kornfeil je s dvanácti body jedenáctý a odolat ataku obou jezdců továrních motocyklů nebude mít jednoduché. V Kataru Kornfeil nezačal ideálně, ale sedmé místo z Jerezu bylo velmi dobrou odpovědí na problémy z úvodu sezony. Závod v Estorilu mohl také dopadnou jinak. Tři body ale bylo maximu, kterého za daných podmínek mohl dosáhnout, když ještě v posledním kole Velké ceny Portugalska bojoval s továrním jezdcem Gadeou o dvanácté místo.
Otázkou zůstává start britského jezdce týmu Phonica Racing Taylora Mackenzieho, který v Portugalsku havaroval během kvalifikace a nenastoupil do závodu, protože si pádem poranil rameno.
Divokou kartu pro víkend na okruhu Bugatti v Le Mans získala trojice mladíků, Francouzi Kevin Szalai (Maxiscoot MVT Racing) a Kevin Thobois (Team RMS) plus Švýcar Patrick Meile (Albatros Racing). První trénink začíná v pátek 13. května patnáct minut po deváté hodině.
Výsledek závodu třídy do 125ccm z Velké ceny Francie 2010 (prvních patnáct):
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ztráta |
1 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
143.9 |
41'52.280 |
2 |
Nicolas TEROL |
SPA |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
143.9 |
+0.957 |
3 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Red Bull Ajo Motorsport |
Derbi |
143.7 |
+4.428 |
4 |
Efren VAZQUEZ |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
143.7 |
+4.736 |
5 |
Bradley SMITH |
GBR |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
143.6 |
+5.143 |
6 |
Sandro CORTESE |
GER |
Avant Mitsubishi Ajo |
Derbi |
143.6 |
+5.847 |
7 |
Esteve RABAT |
SPA |
Blusens-STX |
Aprilia |
143.3 |
+11.047 |
8 |
Tomoyoshi KOYAMA |
JPN |
Racing Team Germany |
Aprilia |
143.3 |
+11.165 |
9 |
Danny WEBB |
GBR |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
141.8 |
+37.808 |
10 |
Luis SALOM |
SPA |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
141.7 |
+39.585 |
11 |
Johann ZARCO |
FRA |
WTR San Marino Team |
Aprilia |
141.6 |
+40.519 |
12 |
Jasper IWEMA |
NED |
CBC Corse |
Aprilia |
141.6 |
+40.817 |
13 |
Jonas FOLGER |
GER |
Ongetta Team |
Aprilia |
141.6 |
+42.149 |
14 |
Randy KRUMMENACHER |
SWI |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
141.4 |
+44.741 |
15 |
Adrian MARTIN |
SPA |
Aeroport de Castello - Ajo |
Aprilia |
141.3 |
+46.320 |