Třída Moto2 na prahu světové premiéry

Už v pátek zahájí jezdci a týmy Moto2 svým prvním volným tréninkem novou éru v historii světového šampionátu, kde stroje s 600ccm motory nahradí po jednašedesáti letech oblíbené čtvrtlitrové motocykly.

Po měsících plánování, otázek a odpovědí na to, zda je tato třída adekvátní náhradou za čtvrtlitrové dvoutaktní stroje došlo nakonec k tomu, že se nenašel nikdo, kdo by do přechodného ročníku mistrovství světa 2010 podal přihlášku s ´dvěstapadesátkou´.

Velká cena Kataru jako první prověří kvality nové střední třídy stejně jako připravenost všech čtyřiceti jezdců, kteří se tuto neděli postaví na startovní rošt zahajovacího závodu v Losail. Mezi nimi samozřejmě nechybí dvojice českých závodníků Lukáš Pešek z Matteoni CP Racing a jezdec Cardion AB Motoracing Karel Abraham.

Podmínky jsou v této kubatuře víc než vyrovnané, což je zajištěno jednak jednotnými dodavateli ať už pneumatik v podobě společnosti Dunlop, tak motorových jednotek Honda 600, které si jezdci pro závody vyberou náhodným losem. Zbytek už bude záležet hlavně na jejich šikovnosti, talentu a schopnostech týmu jejich mechaniků přizpůsobit jejich stroje charakteru jednotlivých okruhů.

Mezi ty nejrychlejší jezdce zimní přípravy patřil Toni Elías z Gresiniho týmu Moto2. Španěl ale poslední den testu v Jerezu spadl tak nešťastně, že si přitom zlomil ruku a kotník, což si vyžádalo operaci. Do Kataru sympatický borec z nezaměnitelným stylem jízdy přijede, ale až první trénink ukáže, zda Velkou cenu bude vůbec schopen absolvovat.

Na start se postaví hned několik dalších závodníků s kořeny v MotoGP jako Yuki Takahashi z Tech 3 Racing, Alex De Angelis a Niccolo Canepa z týmu RSM Scot, Anthony West s motocyklem MZ Racingu nebo Gábor Talmácsi v barvách Fimmco Speed Up. Ti všichni mají v plánu atakovat vedoucí příčky, ale jisté to nemá nikdo z nich.

Silnými soupeři jim budou jezdci jako Ital Claudio Corti, závodník Forward Racingu a vůbec nejrychlejší muž posledního testu Moto2 v Jerezu. Dále pak Američan Kenny Noyes z Banderasova týmu Jack&Jones jenž od začátku podával velmi vyrovnané výkony a stejně dobře je na tom třeba Kolumbijec Yonny Hernández z Blusens STX.

Konkurence je vysoká i z prostředí nejnižší kubatury odkud přichází úřadující světový šampion Julián Simón, který tvoří týmovou dvojici s dalším mistrem světa 125ccm z roku 2008 Mike Di Megliem v týmu Jorge Martineze Mapfre Aspar.

První trénink začíná jezdcům Moto2 v pátek patnáct minut po deváté večer středoevropského času a ve stejnou hodinu také proběhne start jejich premiérového závodu v neděli večer.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00