Třída Moto2 před závodem ve Francii

Třída Moto2 před závodem ve Francii

Po týdnu volna mají jezdci a týmy třídy Moto2 na programu čtvrtý závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů, který se tento víkend odehraje na francouzském okruhu v Le Mans.

Část týmů šestistovek testovala dva dny po závodu v Portugalsku, kde v úterý a ve středu vystřídali na dráze okruhu v Estorilu jezdce motocyklových prototypů MotoGP. Pro všechny je každý kilometr v sedle motocyklu navíc velmi důležitý, ale rozhodně to jsou mistrovské body, které rozhodují o pořadí v šampionátu a pro některé z jezdců, bude závod ve Francii znamenat nutnost zaznamenat úspěšný výsledek.

Dvojciferný počet bodů na kontě má jako poslední v pořadí průběžného hodnocení jedenáctý Pol Espargaró (HP Tuenti Speed Up-FTR), který s deseti body ztrácí na vedoucího závodníka padesát jedna bodů, což je po třech závodech poměrně solidní ztráta. Favorizovaný Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol-Suter) zatím nebodoval a víc než bojovat o vedoucí příčky se nyní musí hlavně soustředit nato, aby závod dokončil. Španěl je v Moto2 nováčkem, ale jeho tým si spolu s ním takový úvod sezony určitě nepředstavovali.

V pozici vedoucího muže střední kubatury mistrovství světa přijíždí do Francie Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing-Kalex), který dva z tří úvodních podniků vyhrál a vytvořil si tak zajímavý náskok v podobě třinácti bodů. Němec si v letošním roce vede skutečně dobře, jeho jízda má styl a jen minimálně můžeme vidět, že chybuje, což je zejména v Moto2 základ úspěchu. Je začátek sezony, takže nemá zatím vůbec nic jisté, ale rozhodně vykročil tím správným směrem.

Druhý v pořadí je Andrea Iannone (Speed Master-Suter), Ital s obrovským potenciálem, který ale nedokáže prodat v kvalifikacích. Po startech ze zadních pozic pak předvádí neuvěřitelný výkon, když v několika kolech dokáže předjet většinu svých soupeřů, ale naposledy v Portugalsku nevydržel v nastaveném tempu a spadl. Tato chyba ho stála vedoucí pozici a umožnila tak Bradlovi poodskočit o zmiňovaných třináct bodů. Je jasné, že Iannoneho snahou bude tento náskok co nejdříve vymazat.

Simone Corsi (Ioda Racing Project-FTR) má na kontě sice jen jedno umístění na stupních vítězů ze Španělska, ale po Lüthiho zaváhání v Estorilu mu před závodem v Le Mans patří třetí příčka. Ital hlavně těží z toho, že v každém z posledních tří závodů bodoval a to je letos v Moto2 klíč k úspěchu, protože před Francií je pouze šest jezdců, kteří to dokázali! Vzhledem k tomu, že jich je přihlášeno čtyřicet, má letošní ročník zajímavý začátek.

Čtvrtý Švýcar Thomas Lüthi (Interwetten Paddock Moto2-Suter) zahájil sezonu velmi dobře, když v Kataru skončil třetí a v Jerezu druhý. Osudným se mu stal závod v Portugalsku, kde opět podal velmi dobrý výkon v kvalifikaci, startoval druhý, ale v samotném závodu spadl a nezískal jediný bod. Na třetí příčku má jen minimální ztrátu, ale Lüthi chce spolu s týmem bojovat o titul a ztráta na vedoucí pozici nyní představuje pětadvacet bodů.

Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing)

První pětku nejlepších, uzavírá po třech kolech šampionátu Julián Simón (Mapfre Aspar Moto2-Suter). Španěl postupně nabírá tempo a také on myslí na ty nejvyšší příčky. Boduje, což je základ, ale až v Portugalsku si vybojoval pozici na stupních vítězů, kde mu patřilo druhé místo. Simón nebyl nikdy mužem rychlých startů, ale dokáže se s každým dalším závodem neustále zlepšovat. Je pátý, má stejný počet bodů jako Lüthi a motivaci se posunou pořadím směrem k Bradlovi.

Body za třetí místo z Portugalska katapultovaly Juki Takahašiho (Gresini Racing Moto2-Moriwaki) na průběžné šesté místo. Dosud získal sedmadvacet bodů, takže na dvojici Lüthi, Simón teď ztrácí bodů devět, což není až tak výrazný odstup. O jeden bod méně má sedmý Alex De Angelis (JiR Moto2-MotoBi), zkušený jezdec, který koncem loňské sezony dokazoval své kvality. Bohužel po Kataru trošku ztrácí, nicméně zatím stabilně boduje a to mu stačí na umístění v první desítce. Osmý je britský jezdec Bradley Smith (Tech3 Racing-Mistral 610), devátý je další Švýcar Dominique Aegerter (Technomag-CIP-Suter) a desítku nejlepších uzavírá Ital Michele Pirro (Gresini Racing Moto2-Moriwaki).

Výsledek závodu třídy Moto2 z Velké ceny Francie 2010 (prvních patnáct):

P. Jezdec Země Tým Motocykl Km/h Čas/ztráta
1 Toni ELIAS SPA Gresini Racing Moto2 Moriwaki 150.1 43'29.277
2 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team Suter 150.0 +1.336
3 Simone CORSI ITA JIR Moto2 Motobi 150.0 +2.831
4 Andrea IANNONE ITA Fimmco Speed Up Speed Up 149.8 +4.880
5 Gabor TALMACSI HUN Fimmco Speed Up Speed Up 149.4 +13.293
6 Sergio GADEA SPA Tenerife 40 Pons Pons Kalex 149.4 +13.415
7 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT Singha SAG Bimota 149.3 +14.294
8 Fonsi NIETO SPA Holiday Gym G22 Moriwaki 149.3 +14.554
9 Stefan BRADL GER Viessmann Kiefer Racing Suter 148.8 +23.503
10 Roberto ROLFO ITA Italtrans S.T.R. Suter 148.8 +23.687
11 Scott REDDING GBR Marc VDS Racing Team Suter 148.8 +23.959
12 Yonny HERNANDEZ COL Blusens-STX BQR-Moto2 148.7 +24.955
13 Lukáš PEŠEK CZE Matteoni CP Racing Moriwaki 148.7 +25.068
14 Alex BALDOLINI ITA Caretta Technology Race Dept I.C.P. 148.6 +26.023
15 Claudio CORTI ITA Forward Racing Suter 148.5 +28.765

Doporučujeme

Články odjinud