Po týdnu volna mají jezdci a týmy třídy Moto2 na programu čtvrtý závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů, který se tento víkend odehraje na francouzském okruhu v Le Mans.
Část týmů šestistovek testovala dva dny po závodu v Portugalsku, kde v úterý a ve středu vystřídali na dráze okruhu v Estorilu jezdce motocyklových prototypů MotoGP. Pro všechny je každý kilometr v sedle motocyklu navíc velmi důležitý, ale rozhodně to jsou mistrovské body, které rozhodují o pořadí v šampionátu a pro některé z jezdců, bude závod ve Francii znamenat nutnost zaznamenat úspěšný výsledek.
Dvojciferný počet bodů na kontě má jako poslední v pořadí průběžného hodnocení jedenáctý Pol Espargaró (HP Tuenti Speed Up-FTR), který s deseti body ztrácí na vedoucího závodníka padesát jedna bodů, což je po třech závodech poměrně solidní ztráta. Favorizovaný Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol-Suter) zatím nebodoval a víc než bojovat o vedoucí příčky se nyní musí hlavně soustředit nato, aby závod dokončil. Španěl je v Moto2 nováčkem, ale jeho tým si spolu s ním takový úvod sezony určitě nepředstavovali.
V pozici vedoucího muže střední kubatury mistrovství světa přijíždí do Francie Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing-Kalex), který dva z tří úvodních podniků vyhrál a vytvořil si tak zajímavý náskok v podobě třinácti bodů. Němec si v letošním roce vede skutečně dobře, jeho jízda má styl a jen minimálně můžeme vidět, že chybuje, což je zejména v Moto2 základ úspěchu. Je začátek sezony, takže nemá zatím vůbec nic jisté, ale rozhodně vykročil tím správným směrem.
Druhý v pořadí je Andrea Iannone (Speed Master-Suter), Ital s obrovským potenciálem, který ale nedokáže prodat v kvalifikacích. Po startech ze zadních pozic pak předvádí neuvěřitelný výkon, když v několika kolech dokáže předjet většinu svých soupeřů, ale naposledy v Portugalsku nevydržel v nastaveném tempu a spadl. Tato chyba ho stála vedoucí pozici a umožnila tak Bradlovi poodskočit o zmiňovaných třináct bodů. Je jasné, že Iannoneho snahou bude tento náskok co nejdříve vymazat.
Simone Corsi (Ioda Racing Project-FTR) má na kontě sice jen jedno umístění na stupních vítězů ze Španělska, ale po Lüthiho zaváhání v Estorilu mu před závodem v Le Mans patří třetí příčka. Ital hlavně těží z toho, že v každém z posledních tří závodů bodoval a to je letos v Moto2 klíč k úspěchu, protože před Francií je pouze šest jezdců, kteří to dokázali! Vzhledem k tomu, že jich je přihlášeno čtyřicet, má letošní ročník zajímavý začátek.
Čtvrtý Švýcar Thomas Lüthi (Interwetten Paddock Moto2-Suter) zahájil sezonu velmi dobře, když v Kataru skončil třetí a v Jerezu druhý. Osudným se mu stal závod v Portugalsku, kde opět podal velmi dobrý výkon v kvalifikaci, startoval druhý, ale v samotném závodu spadl a nezískal jediný bod. Na třetí příčku má jen minimální ztrátu, ale Lüthi chce spolu s týmem bojovat o titul a ztráta na vedoucí pozici nyní představuje pětadvacet bodů.

První pětku nejlepších, uzavírá po třech kolech šampionátu Julián Simón (Mapfre Aspar Moto2-Suter). Španěl postupně nabírá tempo a také on myslí na ty nejvyšší příčky. Boduje, což je základ, ale až v Portugalsku si vybojoval pozici na stupních vítězů, kde mu patřilo druhé místo. Simón nebyl nikdy mužem rychlých startů, ale dokáže se s každým dalším závodem neustále zlepšovat. Je pátý, má stejný počet bodů jako Lüthi a motivaci se posunou pořadím směrem k Bradlovi.
Body za třetí místo z Portugalska katapultovaly Juki Takahašiho (Gresini Racing Moto2-Moriwaki) na průběžné šesté místo. Dosud získal sedmadvacet bodů, takže na dvojici Lüthi, Simón teď ztrácí bodů devět, což není až tak výrazný odstup. O jeden bod méně má sedmý Alex De Angelis (JiR Moto2-MotoBi), zkušený jezdec, který koncem loňské sezony dokazoval své kvality. Bohužel po Kataru trošku ztrácí, nicméně zatím stabilně boduje a to mu stačí na umístění v první desítce. Osmý je britský jezdec Bradley Smith (Tech3 Racing-Mistral 610), devátý je další Švýcar Dominique Aegerter (Technomag-CIP-Suter) a desítku nejlepších uzavírá Ital Michele Pirro (Gresini Racing Moto2-Moriwaki).
Výsledek závodu třídy Moto2 z Velké ceny Francie 2010 (prvních patnáct):
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ztráta |
1 |
Toni ELIAS |
SPA |
Gresini Racing Moto2 |
Moriwaki |
150.1 |
43'29.277 |
2 |
Julian SIMON |
SPA |
Mapfre Aspar Team |
Suter |
150.0 |
+1.336 |
3 |
Simone CORSI |
ITA |
JIR Moto2 |
Motobi |
150.0 |
+2.831 |
4 |
Andrea IANNONE |
ITA |
Fimmco Speed Up |
Speed Up |
149.8 |
+4.880 |
5 |
Gabor TALMACSI |
HUN |
Fimmco Speed Up |
Speed Up |
149.4 |
+13.293 |
6 |
Sergio GADEA |
SPA |
Tenerife 40 Pons |
Pons Kalex |
149.4 |
+13.415 |
7 |
Ratthapark WILAIROT |
THA |
Thai Honda PTT Singha SAG |
Bimota |
149.3 |
+14.294 |
8 |
Fonsi NIETO |
SPA |
Holiday Gym G22 |
Moriwaki |
149.3 |
+14.554 |
9 |
Stefan BRADL |
GER |
Viessmann Kiefer Racing |
Suter |
148.8 |
+23.503 |
10 |
Roberto ROLFO |
ITA |
Italtrans S.T.R. |
Suter |
148.8 |
+23.687 |
11 |
Scott REDDING |
GBR |
Marc VDS Racing Team |
Suter |
148.8 |
+23.959 |
12 |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Blusens-STX |
BQR-Moto2 |
148.7 |
+24.955 |
13 |
Lukáš PEŠEK |
CZE |
Matteoni CP Racing |
Moriwaki |
148.7 |
+25.068 |
14 |
Alex BALDOLINI |
ITA |
Caretta Technology Race Dept |
I.C.P. |
148.6 |
+26.023 |
15 |
Claudio CORTI |
ITA |
Forward Racing |
Suter |
148.5 |
+28.765 |