Třináctý podnik sezony - Velká cena San Marina a Rimini

Třináctý podnik sezony - Velká cena San Marina a Rimini

Od Indianapolisu neuplynul ani týden a celý motocyklový šampionát se rychle vrací zpátky do Evropy, kde na jezdce všech tří kubatur čeká víkend - GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini.

V pondělí pátého září uplyne rok od smutné události, kdy na okruhu v Misanu havaroval devatenáctiletý jezdec Šoja Tomizawa. K nehodě došlo během závodu kubatury Moto2, Tomizawa jel na čtvrtém místě, ale v jedné ze zatáček spadl a bohužel zůstal v závodní stopě. Jezdci za ním už nedokázali střetu zabránit. Japonec o svůj život ještě několik hodin bojoval v místní nemocnici, ale nakonec na následky rozsáhlých vnitřních zranění zemřel. To byla pro mistrovství velká rána a všichni si rázem uvědomili, jak je motocyklové závodění i přes všechna bezpečnostní opatření stále velmi rizikovým sportem (video).

První místo v průběžném hodnocení šampionátu MotoGP patří Casey Stonerovi (Repsol Honda). V Indianapolis Australan dosáhl třicátého vítězství v královské kubatuře, letos vyhrál posedmé a zároveň dominoval posledním třem závodům, což mu v této sezoně dává druhou šanci zaznamenat vítěznou řadu čtyř Grand Prix. Stoner má před druhým Lorenzem náskok čtyřiceti čtyř bodů a to je v této fázi šampionátu poměrně dost. Vzhledem k jeho formě a výkonnosti stroje RC212V můžeme konstatovat, že v posledních šesti závodech roku rozhodně nemusí jet na plný plyn a riskovat.

Andrea Dovizioso (ITA) - Repsol Honda Team

To ale není případ úřadujícího mistra světa Jorge Lorenza (Yamaha Factory Racing), který naopak musí jet na maximum a riskovat, protože je v pozici, kdy mu jedině vítězství v závodech umožní výrazně umazat ze Stonerova náskoku. Obhajoba titulu je stále těžší a těžší, ale zatím není nic ztraceno a Lorenzo bude bojovat. Loni Španěl říkal, že pokud Yamaha nezapracuje na výkonu motoru, bude velmi těžké získat další titul. Zdá se, že Honda v tomto směru udělala pro své jezdce mnohem víc.

Třetí je Andrea Dovizioso (Repsol Honda), pro něhož je závod v Misanu jeho domácí Grand Prix a příležitost se před svými fanoušky předvést v tom nejlepším světle. V Mugellu si Dovizioso zajel pro druhé místo a umístění na stupních vítězů v závodu Velké ceny San Marina a Rimini je jeho cílem číslo jedna. Co se týče mistrovství, tak tam chce zaútočit na druhého Lorenza, těžký úkol, ale ne nemožný. O jeho angažmá pro příští sezonu zatím nejsou konkrétní informace, ale možnost jet s týmem LCR Honda vypadá, jako asi ta nejlepší volba.

Druhým místem v Indianapolisu se Dani Pedrosa (Repsol Honda) vrátil na průběžnou čtvrtou příčku. Španěl byl s výsledkem spokojený a nyní se plně koncentruje na víkend v Misanu, protože tam se mu loni neobyčejně dařilo. Vyhrál kvalifikaci, závod a zajel také rekord v čase na kolo. Pedrosa by moc rád stejný výkon zopakoval také letos a jak uvedl v tiskové zprávě, udělá proto se svým týmem maximum.

Valentino Rossi (ITA) - Ducati Team

První pětici nejlepších uzavírá nově Ben Spies (Yamaha Factory Racing), který si třetím místem v IMS výrazně polepšil. Američan teď na Pedrosu ztrácí pět bodů, což je v jeho silách vymazat a toho si je stoprocentně vědom. Jezdec tovární Yamahy v Misanu zaznamenal výrazné výkony v době, kdy ještě závodil v mistrovství produkčních motocyklů, ale také si nevedl vůbec špatně loni, když skončil v sedle satelitní M1 šestý. Šance na dobrý výsledek jsou v jeho případě stejně vysoké, jaké má první čtveřice jezdců šampionátu.

Na šestém a sedmém místě je dvojice tovární Ducati Valentino Rossi a Nicky Hayden. Závod v americkém Indianapolisu byl pro oba zkouškou nervů a jezdecké vyzrálosti. Prostě se nedařilo a oba byli v závodu blízko vyřazení. Ani jeden to ale nevzdal. Rossimu mimo přední pneumatiky  zlobila převodovka a Hayden po několika úvodních kolech, kdy bojoval na vedoucích příčkách,  nakonec musel do boxů, aby si vyměnil pneumatiku a dojel si alespoň pro dva body. V době, kdy Valentino Rossi ohlásil přestup k italské značce možná někomu zatrnulo, ale asi nikdo z jeho fanoušků nevěřil, že by  devítinásobný šampion měl k umístění na stupních vítězů tak daleko, jak měl v posledních několika závodech. Nicky Hayden jel poprvé Ducati GP11.1, takže v tomto směru zřejmě nutná daň kvůli změně koncepce motocyklu v průběhu sezony. Závod v Misanu je pro Rossiho domácím podnikem, je domácí Grand Prix také pro Ducati a není třeba připomínat, jak těžký to pro ně bude víkend.

Marco Simoncelli (ITA) - San Carlo Honda Gresini

Američan Colin Edwards (Yamaha Monster Tech 3) si jezdí pravidelně pro body za pozice v první desítce. Na kontě jich má osmdesát čtyři a těsně za sebou už devátého Marca Simoncelliho (San Carlo Honda Gresini). Další jezdec, který bude v Misanu doma a motivován všem fanouškům dokázat, že si své místo v královské kubatuře rozhodně zaslouží. Už v Indianapolisu měl společně s Doviziosem zjistit, zda s nimi Honda počítá nebo ne. Oni už to možná vědí, my zatím ne. Desátý je Simoncelliho týmový kolega Hiroši Aojama (San Carlo Honda Gresini). Japonec, který po většinu roku bydlí v Barceloně, ztrácí na Itala jen tři body a to na rozdíl od Simoncelliho jede na netovární specifikaci RC212V.

Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je po dvanácti kolech sezony třináctý. V Indianapolisu nedokončil druhý závod v řadě a to českého jezdce stálo jednu pozici v průběžném hodnocení. Navíc má nyní stejný počet bodů, jako čtrnáctý Toni Elías (LCR Honda MotoGP), takže v Misanu bude muset zabrat. Zatím je stále v pozici nejlepšího nováčka a toto postavení by určitě nebylo špatné udržet až do konce sezony. Aby si v mistrovství polepšil, musí teď pokud možno porazit Álvara Bautistu (Rizla Suzuki), Toniho Elíase, Cala Crutchlowa (Monster Yamaha Tech 3) a oba jezdce Pamac Racingu Lorise Capirossiho a Randy De Punieta. Letos už to několikrát dokázal, takže proč ne právě tento víkend v Misanu.

Loris Capirossi (ITA) - Pramac Racing Team

Závodní okruh na pobřeží Jadranu postavili v roce 1969 a poslední změnu prodělal před třemi lety. Díky ní dnes měří celkem  4226 metrů, je široký čtrnáct metrů a jeho nejdelší rovinka měří 565 metrů. Jezdci v jednom kole projedou šesti levými a deseti pravými zatáčkami. Pro letošní ročník zvolil Bridgestone zadní asymetrickou pneumatiku, aby zlepšil zahřátí levé strany pneumatiky. Nicméně Misano není okruhem, kde by obutí mělo čas k razantnímu ochlazení, protože většinu času tam jezdci tráví v náklonu.

Harmonogram závodního víkendu Velké ceny San Marina a Rimini:

 

Pátek 2. září









Čas
Jízdy
Televize
09:15 – 09:55
125ccm: 1. Volný trénink
10:10 – 10:55
MotoGP: 1. Volný trénink
11:10 – 11:55
Moto2: 1. Volný trénink





13:15 – 13:55
125ccm: 2. Volný trénink
14:10 – 14:55
MotoGP: 2. Volný trénink
15:10 – 15:55
Moto2: 2. Volný trénink





Sobota 3. září









Čas
Jízdy
Televize
09:15 – 09:55
125ccm: 3. Volný trénink
10:10 – 10:55
MotoGP: 3. Volný trénink
11:10 – 11:55
Moto2: 3. Volný trénink





13:00 – 13:40
125ccm: Kvalifikace - TV živě
Nova Sport
13:55 – 14:55
MotoGP: Kvalifikace - TV živě
Nova Sport
15:10 – 15:55
Moto2: Kvalifikace - TV živě
Nova Sport





Neděle 4. září









Čas
Jízdy
Televize
08:40 – 09:00
125ccm: Warm-Up
09:10 – 09:30
Moto2: Warm-Up
09:40 – 10:00
MotoGP: Warm-Up





11:00
125ccm: Závod - TV živě
Nova Sport
12:15
Moto2: Závod - TV živě
Nova Sport
14:00
MotoGP: Závod - TV živě
TV NOVA

Výsledek Velké ceny San Marina z roku 2010 – MotoGP:

P. Jezdec Země Tým Motocykl Km/h Čas/ ztráta
1 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 160.0 44'22.059
2 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 159.9 +1.900
3 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 159.8 +3.183
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 159.6 +6.454
5 Casey STONER AUS Ducati Team Ducati 158.9 +18.479
6 Ben SPIES USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 158.3 +28.385
7 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 157.9 +34.934
8 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 157.8 +38.157
9 Hector BARBERA SPA Paginas Amarillas Aspar Ducati 157.6 +40.943
10 Marco MELANDRI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 157.5 +42.377
11 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing Team Ducati 157.3 +45.906
12 Hiroshi AOYAMA JPN Interwetten Honda MotoGP Honda 157.3 +46.394
13 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 157.0 +50.481
14 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 155.2 +1'23.143







Neklasifikován/ závod nedokončil:

Mika KALLIO FIN Pramac Racing Team Ducati 155.3 11 kol

Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 122.9 25 kol

Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki
0 kol

Doporučujeme

Články odjinud