Ty čtyři kila navíc jsou poznat, říká Dani Pedrosa

Tento týden Španěl letos poprvé testoval litrovou Hondu RC213V a jeho výkony na dráze mu dávají naději, že v úvodním ročníku nové královské kubatury dokáže bojovat o ty nejvyšší příčky.
Ty čtyři kila navíc jsou poznat, říká Dani Pedrosa

Sezonu zahajuje bez zranění, což u něho v minulosti nebývalo tak častým zvykem a to mu umožní  bezproblémovou přípravu, která je základem pro každý tým s novým litrovým strojem. První tři dny v Sepangu byl Pedrosa pokaždé v první pětce a domů odjel s třetím nejlepším časem a ztrátou na týmového kolegu přes půl sekundy.

Jak hodnotíte první test 1000ccm motocyklu v Sepangu?
Dani Pedrosa: „Test dopadl dobře. Vzhledem k tomu, že to letos bylo poprvé jsme byli schopni vyzkoušet spoustu věcí. Motorka je samozřejmě mnohem silnější a stojí vás hodně sil, takže je pak úplně normální, že jste po třech dnech unavení.“

Zaznamenal jste rozdíl mezi 800ccm a 1000ccm motocyklem?
Dani Pedrosa: „To rozhodně. S 1000ccm je těžší jezdit. Musel jsem hodně posilovat ramenní svaly, které utrpěly díky zraněním z uplynulé sezony. Snažil jsem se získat lepší fyzičku, abych zvládl větší zátěž. V tomto testu jsem mohl vidět, co po mě motorka chce a mám teď informace k tomu, co bych na ni potřeboval zlepšit.“

Hmotnost motocyklu se nyní zvedla ze 153 kilo na 157 kilo. Jsou ty čtyři kila navíc znát?
Dani Pedrosa: „Ano. Váhu navíc hlavně cítíte při brzdění a při změnách směru. To je pro mě ta nejméně pozitivní stránka změny kubatury, ale pracujeme na tom, abychom se novým podmínkám přizpůsobili.“

Jaký rozdíl vidíte mezi letošním 1000ccm strojem a motocykly s motory 990ccm, které jezdily v sezoně 2006, tedy v roce Vaši premiéry v MotoGP?
Dani Pedrosa: „Hlavním rozdílem je to, že letošní motocykly vám umožní brzdit o něco později a zatáčku projet rychleji. Nicméně pokud srovnáme časy, tak je to docela stejné.“

Klepněte pro větší obrázek

Váš týmový kolega Casey Stoner letos spustil svůj osobní blog, který Vy už provozujete poslední čtyři roky. Co pro Vás znamená?
Dani Pedrosa: „Je to šance, jak své fanoušky včas informovat o všem, co se děje kolem mě. Mezi závody není jednoduché získat informace z první ruky, takže tento blog slouží k tomu, abych jim věci vysvětlil tak jak jsou.“

Teď k třídě Moto2, jenž loni představila velmi vyrovnané pole. Myslíte si, že Marc Márquez bude letos v šestistovkách znovu bojovat o titul?
Dani Pedrosa: „Myslím, že Marc už předvedl, že je to skvělý jezdec s velkým talentem, takže nepochybuji o tom, že letos bude bojovat o titul. Podle toho, co už loni předvedl, bude v této sezoně favoritem, i když tam jsou další jezdci, kteří budou usilovat o to samé.“

Letos také startuje nová třída Moto3, kde uvidíme jezdce jako například Álexe Rinse a Miguela Oliveiru. Co na tyto dva jezdce říkáte?
Dani Pedrosa: „Moto3 je naprosto nová kubatura a o výkonu jednotlivých strojů budeme vědět víc až začne nová sezona. Podobně je to i s tím, kteří jezdci budou v letošním roce patřit mezi favority. Oba jmenovaní závodníci musí poznat všechny okruhy, i když třeba Oliveira už nějaké zná. Pro začátek v šampionátu je důležitá každá zkušenost a to zejména v případě třídy jakou je Moto3.“

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.