Tým Aspar zvažuje výměnu RSV za švýcarský Suter

Podle zpráv italských a španělských médií už ve Francii nepojede tým Aspar Moto2 s podvozky italského výrobce RSV, ale na konkurenčním podvozku Suter MMX.

Když tuto informaci minulý týden poprvé uveřejnil italský gpone.com, okamžitě ji popřel vedoucí projektu RSV Moto2 Salvatore Giorlandino, ale podle šéfa týmu Mapfre Aspar Jorge Martíneze mají už tento týden testovat podvozek Suter v privátním testu na okruhu v Albacete.

Toto rozhodnutí je velmi neobvyklé, protože po teprve dvou závodech je brzy hodnotit, který podvozek je dobrý a který méně, ale u jednoho z nejlepších týmů na startovním roštu Moto2 už mají zdá se jasno.

Podvozek RSV je asi o deset kilo těžší než Suter a navíc nedostatky v aerodynamice těmto motocyklům snižují maximální rychlost o čtyři až pět kilometrů v hodině ve srovnání s konkurencí.

Aspar potom, co Aprilia odstoupila z projektu Moto2 testoval před zahájením sezony celkem tři podvozky – RSV, Suter a Moriwaki. Volba nakonec padla na výrobce RSV, protože tam byla naděje na přímý vliv ve vývoji podvozku, který jak španělská média uvádějí nebyl nakonec tak rychlý, jak si u Aspara představovali.

Proč nakonec Aspar pravděpodobně zvolí Suter a ne Moriwaki je jednoduchý, protože Japonci nedokážou dodat podvozky už pro Le Mans, také jsou o něco dražší a švýcarský Suter udělá vše proto, aby získal jeden ze špičkových týmů Moto2.

Pokud Julián Simon a Mike di Meglio skutečně pojedou už v Le Mans s motocykly Suter MMX nebude to pro španělský tým nijak levná záležitost. RSV nebude ochotna vracet peníze, protože to jsou nakonec Španělé, jenž odstupují od smlouvy, ale peníze v tomto případě asi nehrají tak velkou roli, jako vítězství v šampionátu.

Doporučujeme

Články odjinud