Tým Iodaracing příští rok s Aprilií?

Tým Iodaracing v čele s Giampiero Sacchim by mohl být jediným týmem, který bude příští dva roky využívat motocykly od Aprilie.
Tým Iodaracing příští rok s Aprilií?

Jako jediný tým v letošním roce využívali v MotoGP motocykl Suter-BMW. V tomto týmu letos jezdili, Danilo Petrucci a Lukáš Pešek. Pro rok 2014 vystřídá Lukáše Peška Leon Camier (27). V letošním roce byl Angličan dlouhou dobu zraněn, a proto skončil v mistrovství světa superbiků na jedenáctém mísstě.

V roce 2011 byl Camier v Superbike World Championship sedmý, v továrním týmu Aprilie, jako týmový kolega Maxe Biaggiho. 

Nejdůležitější otázkou pro tým Iodaracing je, jaký materiál budou v roce 2014 využívat. Bude to Aprilie, Ducati nebo dokonce znovu Suter-BMW? O tom všem v rozhovoru s majitelem týmu Giampiero Sacchim.

Giampiero, jak vypadá otázka materiálu pro příští sezónu? Bude to na Aprilii?

To ještě nevím.

Ale pomalu se krátí čas?

Ne, nikdy není příliš pozdě.

Jak ovlivní rozhodování to, že Gigi Dall'Igna přešel k Ducati?

Rozhodování není o osobních pocitech. Otázka je taková, že se musíme zamyslet, jaký balíček bude pro nás nejvhodnější v horizontu dvou, tří let? Nemůžeme měnit po každé sezóně výrobce. Musíme lépe pochopit, kterým směrem se vydat. Pokud se špatně rozhodneme, tak to může být nebezpečné. Je to hodně peněz. 

Je to také proto, že příští rok bude dostávat příspěvek od Dorny pouze 22 z 24 jezdců?

Ano, přesně tak. Je to o pořadí, je to otázka peněz. Pokud nejste v top 22, ztratíte spoustu peněz.

Vzhledem k tomu, že se jedná přibližně o 530 tisíc eur za jezdce, tak to není vůbec zanedbatelná částka.

Ano, pro tým jako je Iodaracing by to bylo katastrofou, pokud by neskončil v tabulce jezdců v top 22. U dvou jezdců jde přibližně o 1 milion eur. Nevím, zda jsem pochopil předpisy přesně, takže nevím, jestli bychom přišli o celý grand. Ale je to také možné a to by mohlo být nebezpečné. Proto musíme zvážit, jaký materiál budeme využívat v dalším roce.

U Aprilie je velkou otázkou, zda majitel Roberto Colaninno uvolní dostatek financí z rozpočtu na vývoj.

Mám velkou důvěru v lidi, kteří pracují na Aprilii. Jsem přesvědčen, že mohou postavit konkurenceschopný motocykl. Musíme si však ujasnit detaily, co všechno bude v základní ceně kompletu. Pak můžeme učinit rozhodnutí.

Nebylo by stejně rozumné koupit produkční motocykl od Hondy? Budete obtížné bojovat proti těmto strojům. K tomu vezměme ještě dvě Yamahy u týmu Forward! Bylo by řešení od Hondy pro vás drahé?

Pokud jste si vědomi, že můžete přijít o milion eur, když budete pouze 23. a 24., pak by dávalo smysl do takového projektu investovat. S Hondou by jsme se mohli vyhnout takové ztrátě. Další otázkou jsou výsledky a k tomu potřebujete dobré jezdce. Nemá smysl utratit spoustu peněz za materiál a nemít na kvalitní jezdce. Takže je to i o hledání kompromisu, kolik peněz utratit za materiál a přitom mít dostatek financí i na kvalitní jezdce.

Danilo Petrucci má podepsanou smlouvu. Na druhý motocykl by mohl usednout Leon Camier. Je připravený?

Jednáme s ním. Znám Leona z mého působení u Aprilie. Byl bych velmi rád, kdyby se nám podařilo dospět k dohodě. Nemá smysl, vzít jezdce, který přinese týmu 200 tisíc eur, ale riskujete, že skončí na 23 místě, což je na druhou stranu ztráta 500 tisíc eur. To by bylo opravdu hloupé.

Niccolò Canepa byl na prvním místě v seznamu jezdců, takže již není kandidátem pro Iodaracing?

Ano, to mohu potvrdit. Existuje několik dalších jezdců, kteří by s námi rádi podepsali. My chceme to nejlepší, co je k dispozici. Není to o penězích, které by přinesl. To je moje momentální filozofie.

Ve Valencii po poslední GP to vypadalo tak na 60 procent pro Aprilii a 40 procent pro Ducati. Suter-BMW už vypadá být mimo.

Ani BMW není zcela vyloučeno. Uvidíme. Máme čas.

Ale 20. Března začíná nová sezóna?

Ano, měli bychom tam být. Možná nebudeme na prvním testu v Sepangu. To by mohlo nastat, pokud změníme materiál a odejdeme od BMW. Pokud budeme pokračovat s motocyklem Suter-BMW, máme stroj i vše ostatní. Pokud bude změna, bude velmi obtížné připravit se na první testy.

Upřednostňujete nějakou spolupráci? Aprilia nabízí nejlepší vyhlídky pro příští dva nebo tři roky? V roce 2016 by jste mohli být třeba i tovární tým.

Bohužel Vám teď nemohu říci více. (Směje se). Mluvil jsem s lidmi,  kteří to mají na starosti. Slíbil jsem, že to zůstane důvěrné.

Ale musíte mít nějaké hranice, do kdy se musíte rozhodnout. Jak dlouho můžete čekat?

Mám-li být upřímný, tak musím říci, že se musíme rozhodnout před Vánocemi.

Dobře, tak já ti zavolám na 23. Prosince znovu.

Dobrá.

(zdroj: speedweek.com)

3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00