Tým LCR nepovažuje omezení otáček motorů za jistou nevýhodu

Na některých okruzích to může znamenat přínos.
Když Honda oznámila, že budou její satelitní týmy nuceny používat motory s omezením otáček, vyvolala tím určité rozpaky. Šéf týmu Honda LCR Lucio Cecchinello však toto rozhodnutí chápe a říká, že souvisí s bezpečností.

"Hlavní prioritou inženýrů Hondy je zaručit bezpečnost a výdrž motorů, takže potřebují čas, než nám budou moci potvrdit výdrž tohoto motoru s omezenými otáčkami. Je to jen dočasné a věřím, že během sezóny dostaneme jednu nebo dvě úpravy," řekl.

Omezené otáčky motoru navíc nemusí podle Cecchinella znamenat automaticky nevýhodu. Bude se to lišit na jednotlivých okruzích.

"Když inženýři HRC omezili otáčky, také přeprogramovali elektronickou řídící jednotku, aby ztráta výkonu ve vysokých otáčkách byla nahrazena ziskem v nižších a středních otáčkách. Takže když ztrácíte 300 až 400 otáček za minutu, tak to nemusí znamenat, že budete na trati pomalejší. Někdy je dokonce lepší mít o 300 až 400 otáček méně, ale získat na točivém momentu a hladkém průběhu akcelerace," dodal Cecchinello.

Podle šéfa LCR by tým mohl získat na okruzích jako je Jerez, kde jsou důležité výjezdy z pomalých zatáček.
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz