Tým LCR nepovažuje omezení otáček motorů za jistou nevýhodu

Na některých okruzích to může znamenat přínos.
Když Honda oznámila, že budou její satelitní týmy nuceny používat motory s omezením otáček, vyvolala tím určité rozpaky. Šéf týmu Honda LCR Lucio Cecchinello však toto rozhodnutí chápe a říká, že souvisí s bezpečností.

"Hlavní prioritou inženýrů Hondy je zaručit bezpečnost a výdrž motorů, takže potřebují čas, než nám budou moci potvrdit výdrž tohoto motoru s omezenými otáčkami. Je to jen dočasné a věřím, že během sezóny dostaneme jednu nebo dvě úpravy," řekl.

Omezené otáčky motoru navíc nemusí podle Cecchinella znamenat automaticky nevýhodu. Bude se to lišit na jednotlivých okruzích.

"Když inženýři HRC omezili otáčky, také přeprogramovali elektronickou řídící jednotku, aby ztráta výkonu ve vysokých otáčkách byla nahrazena ziskem v nižších a středních otáčkách. Takže když ztrácíte 300 až 400 otáček za minutu, tak to nemusí znamenat, že budete na trati pomalejší. Někdy je dokonce lepší mít o 300 až 400 otáček méně, ale získat na točivém momentu a hladkém průběhu akcelerace," dodal Cecchinello.

Podle šéfa LCR by tým mohl získat na okruzích jako je Jerez, kde jsou důležité výjezdy z pomalých zatáček.
18. února | Márquez po pádu v zatáčce č. 12: odkaz
18. února | Na thajskou dráhu dnes zavítal had: odkaz
17. února | Marc Márquez dnes slaví 25 let.
16. února | Rossi odkaz
16. února | Valentino Rossi dnes slaví 39 let.