Tým Moto FGR po jediné sezoně v GP končí.

Tým Moto FGR byl připravený pokračovat v mistrovství světa motocyklů, ale na startovní rošt se nevešel.
Tým Moto FGR po jediné sezoně v GP končí.

V jubilejní desáté sezóně byl český tým MOTO FGR přijat do Mistrovství světa silničních motocyklů v nové kategorii MOTO 3. Seriálu se účastnil s upraveným vlastním motocyklem FGR a motorem Honda 250 NSF. Sezónu 2012 zahájil s holandským jezdcem Jasperem Iwemou, který dokázal dojet ve čtyřech závodech v kýžené první dvacítce a připsal si devět bodů za 7. místo v mokrém závodě v Le Mans. Kvůli neuspokojivým výsledkům byl čtyři závody před koncem vyměněn za nadějného španělského mladíka Josepha Rodrigueze, který dokázal vybojovat desátý bodík pro MOTO FGR za patnácté místo v posledním závodě ve Valencii.

Týmu MOTO FGR byl při GP v Brně potvrzen postup mezi užší skupinu zájemců o nadcházející sezónu 2013 s jedním pilotem. Při závěru sezóny však dorazila informace, že se ústeckoorlická stáj mezi vyvolené nedostala. Následovalo několik jednání, která však měla vždy stejný závěr a účinkování v Mistrovství světa tak po roce pro český tým končí.

Klepněte pro větší obrázek
 
Miroslav Felgr, majitel týmu :
„Je to samozřejmě velká škoda, že jsme nebyli promotérem mezi vyvolené vybráni i v další sezóně. První sezóna měla být seznamovací, stála nás velké investice a spoustu času a energie. Podařilo se nám sestavit kvalitní tým, o čemž svědčí fakt, že se nám motocykl za 20 víkendů ani jednou nezastavil. Tomuto rozhodnutí moc nerozumím, myslel jsem, že je záměr společnosti DORNA mít v šampionátu co nejvíce značek. V letošní roce bylo sedm různých značek podvozků, příští rok jich bude pět, a v roce 2014 … ?

I v bodování týmů jsme za sebou nechali šest týmů, dva dokonce se dvěma jezdci, což svědčí o tom, že jsme v prvním roce rozhodně ostudu neudělali. Sezóna nebyla jednoduchá, velká smůla v prvních třech závodech, poté série třech povedených startů a od holandského závodu útlum, který vedl k výměně jezdce. To byla další věc, která může být příčinou, proč jsme nebyli vybráni. Nebývá totiž zvykem, že si nový tým dovolí vyměnit v průběhu sezóny jezdce kvůli špatným výsledkům …  Nejsme také pro organizátora obchodně zajímavým týmem, což je další věc, která může hrát při rozhodování velkou roli. Další složitou věcí byly finance, neboť předsezónní jednání a sliby partnerů nakonec zdaleka nedopadla podle očekávání a my jsme to z velké části museli táhnout ze svého.
Klepněte pro větší obrázek

Rozhodně nám nepomohla ani ignorace téměř všech médií, zvlášť po povedeném závodě v Le Mans, když slyšíte v televizi zprávu: Abrahám a Kornfeil závod nedokončili, jedna větička, že český tým s českým motocyklem bodoval po 40 letech, však chyběla. To zkrátka zabolí, zvlášť, když jsme asi poslední český tým v nejnižší kubatuře v mistrovství světa.  Jsme také jeden z mála týmů v seriálu MOTO GP, který to nedělá pro byznys, ale pro zábavu a radost ze závodění. Sedmé místo z 11 značek v poháru konstruktérů beru jako náš velký úspěch, i když dobře vím, že jsme měli navíc a že kýžených 17 bodů nebylo nereálných.

Na závodění jsme rozhodně nezanevřeli, příští rok zřejmě pojedeme IDM, závody MČR v Mostě a Brně a pokusíme se o nějaké divoké karty. Cílem je se účastnit závodů s českým jezdcem, což byl další problém v MOTO GP, protože bychom i následující roky museli z největší pravděpodobností absolvovat s cizincem. Je to zkrátka složitá politika. Připravujeme také úplně nový podvozek a věřím, že když ne tým, tak alespoň motocykl FGR se v mistrovství světa v následujících letech ještě objeví. Mám za sebou již 43 aktivních sezón, kde jsem si prožil dobré i zlé, takže  toto rozhodnutí o konci v mistrovství světa beru jako motivaci dokázat, že máme motorku  kvalitní, a že jsme ve světě velkých cen neřekli poslední slovo.

Chci poděkovat svému týmu, který skvěle fungoval, partnerům a všem, díky kterým jsme si tenhle sen mohli splnit. Držte nám palce i v nadcházející sezóně.“
10:51 | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
21:56 | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
21:54 | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00