Tým s třemi jezdci může být zajímavý, říká Stoner

Casey Stoner nemá žádné pochybnosti o svém rozhodnutí přestoupit do tovární Hondy, kde nyní probíhá vnitřní spor o tom, jak tento tým bude v roce 2011 fungovat a jak se vypořádá s angažmá Andrea Doviziosa.
Tým s třemi jezdci může být zajímavý, říká Stoner

HRC začátkem července podepsala s Australanem dvouletou smlouvu a Casey Stoner se tak rázem stal vůbec prvním jezdcem jejich tovární stáje s platnou smlouvou. O pár měsíců později prodloužili kontrakt s Danim Pedrosou, ale co bude s Andrea Doviziosem zatím nikdo přesně nespecifikoval.

Ital má ve smlouvě jasně dáno, že pokud v polovině letošní sezony bude v průběžném hodnocení do pátého místa, automaticky je v příštím ročníku členem tovární skupiny. Zatím Dovizioso závodí, dosahuje velmi dobrých výkonů, ale stále s vědomím, že neví, kde vlastně v příštím roce skončí. Nicméně z jeho pohledu je věc jasná, zůstane u tovární Hondy.

Další problém nastal, když Casey Stoner vyzval vedení HRC k tomu, aby od roku 2011 už nepracovali ve dvou samostatných týmech, ale spolupracovali společně, protože to je podle něho týmová práce. To samozřejmě narazilo na odpor realizačního týmu Daniho Pedrosy v čele s Alberto Puigem.

Musíme uznat, že v případě vlajkové lodě japonského výrobce je v současné době velmi nepřehledná situace. Vše navíc komplikuje fakt, že Interwetten Honda možná pro příští ročník nesežene potřebnou podporu a skončí. To znamená, že jediný Japonec v šampionátu Hiroši Aojama by mohl přestoupit do Gresiniho týmu k Marcu Simoncellimu, protože pro Hondu je japonský jezdec samozřejmě priorita číslo jedna.

Tím by padla možnost přesunout Doviziosa s plnou tovární podporou ke Gresinimu, takže se už spekuluje o tom, že Australan pojede v samostatném týmu, ale ve stejných barvách jako u Repsol Hondy Pedrosa s Doviziosem. Jedno je ale jisté, tři měsíce po podpisu smlouvy Stoner vlastně neví, co bude. A co na to Australan? „Bez ohledu na to, jsem v továrním týmu. Nemám obavy a stoprocentně si stojím za svým rozhodnutím a na příští rok se těším,“ řekl Stoner.

„Zatím nemám představu, jak to bude nakonec vypadat a nijak mi to nevadí. Jediné co mě musí zajímat je moje strana garáže,“ pokračoval Stoner, který byl nadšen možností jet v továrním týmu s dvěma dalšími jezdci (Pedrosa, Dovizioso). „Slyšel jsem spekulace ohledně týmu s třemi jezdci, ale nechci nic vědět dokud to nebude oficiální. Myslím si ale, že mít tři motocykly v týmu může být zajímavé. Byly doby, kdy to fungovalo s Okadou, Crivillem a Doohanem.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30