Tým Suzuki MotoGP čeká boj o prestiž

V uplynulé sezoně měly týmy královské kubatury k dispozici šest pohonných jednotek na všech osmnáct závodů v kalendáři šampionátu. Jediná Suzuki jich ale k dokončení sezony potřebovala devět.
Tým Suzuki MotoGP čeká boj o prestiž

Suzuki je ve světě motocyklů pojmem, nicméně problém s nízkou životností pohonných jednotek v případě jejich prototypů GSV-R jim neudělalo příliš dobrou reklamu. Álvaro Bautista nasadil sedmý motor už během domácí Grand Prix výrobce v Motegi, což by za normálních okolností znamenalo start z boxové uličky, ale tehdy Suzuki využila ´bonusu´ v podobě dodatečného přídělu tří motorů na jezdce.

Pokud by od Japonska musela Suzuki startovat až do konce sezony pouze z boxové uličky, byla by to skutečně pořádná rána pro tuto značku a možná, aby se tomu předešlo, zvolila Komise Grand Prix řešení v podobě dodatečného přídělu. Samozřejmě tak katastrofální sezona se neobešla bez odezvy a Suzuki pro rok 2011 nasadí jen jeden motocykl.

Suzuki chce pravděpodobně éru osmistovek ukončit jak nejrychleji to jen půjde a co možná s minimální ztrátou na prestiži značky. Mají celou zimu na to, aby pro Bautistu připravili stroj, který bude dostatečně konkurenceschopný a hlavně musí zapracovat na motoru, který bude muset zvládnout stanovenou zátěž.

Šéf Suzuki Shinichi Sahara proto s vývojem uplynulého ročníku nemůže být spokojený, když to byli právě oni, kteří museli využít více motorů než ostatní výrobci v MotoGP. „Samozřejmě je tu určitý negativní obraz pro Suzuki a je mi líto, že jsme nakonec použili víc jak šest motorů,“ řekl pro Motorcycle News Sahara.

Teď má Álvaro Bautista možná okamžiky, kdy si v duchu řekne, že to přeci jen mohl zkusit s Ducati týmu Aspar, kde ho původně chtěli. Tehdy se ale rozhodl pro tovární tým Suzuki, takže mu nezbývá než věřit technikům v japonské továrně a v příštím roce bojovat jako lev, aby napravili škody z letošního ročníku.

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00