Tým Suzuki MotoGP čeká boj o prestiž

V uplynulé sezoně měly týmy královské kubatury k dispozici šest pohonných jednotek na všech osmnáct závodů v kalendáři šampionátu. Jediná Suzuki jich ale k dokončení sezony potřebovala devět.
Tým Suzuki MotoGP čeká boj o prestiž

Suzuki je ve světě motocyklů pojmem, nicméně problém s nízkou životností pohonných jednotek v případě jejich prototypů GSV-R jim neudělalo příliš dobrou reklamu. Álvaro Bautista nasadil sedmý motor už během domácí Grand Prix výrobce v Motegi, což by za normálních okolností znamenalo start z boxové uličky, ale tehdy Suzuki využila ´bonusu´ v podobě dodatečného přídělu tří motorů na jezdce.

Pokud by od Japonska musela Suzuki startovat až do konce sezony pouze z boxové uličky, byla by to skutečně pořádná rána pro tuto značku a možná, aby se tomu předešlo, zvolila Komise Grand Prix řešení v podobě dodatečného přídělu. Samozřejmě tak katastrofální sezona se neobešla bez odezvy a Suzuki pro rok 2011 nasadí jen jeden motocykl.

Suzuki chce pravděpodobně éru osmistovek ukončit jak nejrychleji to jen půjde a co možná s minimální ztrátou na prestiži značky. Mají celou zimu na to, aby pro Bautistu připravili stroj, který bude dostatečně konkurenceschopný a hlavně musí zapracovat na motoru, který bude muset zvládnout stanovenou zátěž.

Šéf Suzuki Shinichi Sahara proto s vývojem uplynulého ročníku nemůže být spokojený, když to byli právě oni, kteří museli využít více motorů než ostatní výrobci v MotoGP. „Samozřejmě je tu určitý negativní obraz pro Suzuki a je mi líto, že jsme nakonec použili víc jak šest motorů,“ řekl pro Motorcycle News Sahara.

Teď má Álvaro Bautista možná okamžiky, kdy si v duchu řekne, že to přeci jen mohl zkusit s Ducati týmu Aspar, kde ho původně chtěli. Tehdy se ale rozhodl pro tovární tým Suzuki, takže mu nezbývá než věřit technikům v japonské továrně a v příštím roce bojovat jako lev, aby napravili škody z letošního ročníku.

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00