V uplynulé sezoně měly týmy královské kubatury k dispozici šest pohonných jednotek na všech osmnáct závodů v kalendáři šampionátu. Jediná Suzuki jich ale k dokončení sezony potřebovala devět.
Suzuki je ve světě motocyklů pojmem, nicméně problém s nízkou životností pohonných jednotek v případě jejich prototypů GSV-R jim neudělalo příliš dobrou reklamu. Álvaro Bautista nasadil sedmý motor už během domácí Grand Prix výrobce v Motegi, což by za normálních okolností znamenalo start z boxové uličky, ale tehdy Suzuki využila ´bonusu´ v podobě dodatečného přídělu tří motorů na jezdce.
Pokud by od Japonska musela Suzuki startovat až do konce sezony pouze z boxové uličky, byla by to skutečně pořádná rána pro tuto značku a možná, aby se tomu předešlo, zvolila Komise Grand Prix řešení v podobě dodatečného přídělu. Samozřejmě tak katastrofální sezona se neobešla bez odezvy a Suzuki pro rok 2011 nasadí jen jeden motocykl.
Suzuki chce pravděpodobně éru osmistovek ukončit jak nejrychleji to jen půjde a co možná s minimální ztrátou na prestiži značky. Mají celou zimu na to, aby pro Bautistu připravili stroj, který bude dostatečně konkurenceschopný a hlavně musí zapracovat na motoru, který bude muset zvládnout stanovenou zátěž.
Šéf Suzuki Shinichi Sahara proto s vývojem uplynulého ročníku nemůže být spokojený, když to byli právě oni, kteří museli využít více motorů než ostatní výrobci v MotoGP. „Samozřejmě je tu určitý negativní obraz pro Suzuki a je mi líto, že jsme nakonec použili víc jak šest motorů,“ řekl pro Motorcycle News Sahara.
Teď má Álvaro Bautista možná okamžiky, kdy si v duchu řekne, že to přeci jen mohl zkusit s Ducati týmu Aspar, kde ho původně chtěli. Tehdy se ale rozhodl pro tovární tým Suzuki, takže mu nezbývá než věřit technikům v japonské továrně a v příštím roce bojovat jako lev, aby napravili škody z letošního ročníku.