Během včerejšího nočního testu v Kataru, jehož průběh hned na začátku ovlivnil krátký intenzivní déšť, jsme mohli vidět týmy s motocykly Honda zvolit zcela odlišné strategie.
Dani Pedrosa z Repsol Hondy, který naposledy v Sepangu svůj testovací program zkrátil o jeden den, aby pokračoval v rekonvalescenci operovaného kolene, včera kvůli podmínkám na dráze raději nic neriskoval a z boxů vůbec nevyjel.
Jeho týmový kolega Andrea Dovizioso zvolil opačný přístup a protože stále cítí potřebu najet, co největší počet kol, aby se tak lépe přizpůsobil své Hondě RC212V, připsal si na konto patnáct kol a osmý nejrychlejší čas.
„Byl to zvláštní den,“ uvedl Dovizioso. „Setkat se s deštěm na poušti je dost neobvyklé. Byla to škoda. Zajeli jsme nějaká kola, i když podmínky nebyly na dráze dobré, ale chtěl jsem získat nějaká data a být připravený na zítřek.“
Podobné rozhodnutí jak Pedrosa učinil jezdec Gresiniho týmu Toni Elías, který včera zajel jen tři kola a dvanáctý čas dne. „Rozhodli jsme se netestovat, protože dráha byla špinavá, takže jsme rozhodli ušetřit pneumatiky pro zítřek,“ uvedl španělský jezdec, který má letos k dispozici tovární specifikaci Hondy RC212V.
Jeho kolegovi z týmu San Carlo Honda Gresini Alexi de Angelisovi se dařilo o poznání lépe a s časem 2:01,074 sekundy se umístil na celkové čtvrté pozici a zároveň byl včera nejrychlejším jezdcem na motocyklu značky Honda.
Nováček v královské kubatuře Yuki Takahashi si zajel s Hondou týmu Scot Racing osmnáct kol a patřila mu pomyslná druhá pozice pro jezdce této japonské značky motocyklu.
Spokojený s výsledkem prvního dne v Kataru byl francouzský jezdec LCR Hondy Randy de Puniet, kterému se dařilo mnohem lépe než v Sepangu. V celkem obtížných povětrnostních podmínkách zajel desátý čas dne a kontakt z motocyklem byl dle jeho slov už mnohem lepší.