Omezující pravidla vstupují v platnost.
Se začátkem závodního víkendu Grand Prix České republiky vstupuje v platnost omezení, které každému jezdci královské kubatury umožňuje do konce sezóny použít jen pět motorů. Každý motor musí podle pravidel zapečetit FIM, teprve pak ho tým může začít používat.
V této souvislosti si týmy pro své jezdce nechaly zapečetit prvních několik motorů, aby je mohly nasazovat do motorek a střídat. Je pravděpodobné, že stejně jako ve formuli 1 některé agregáty budou sloužit jako tréninkové a do závodu jezdec dostane jinou jednotku.
Proto potřebují mít týmy hned od začátku k dispozici více motorů opatřených pečetí FIM, která je opravňuje k použití v motorce. Za použitý je motor považován v tom okamžiku, kdy časomíra ukáže, že s ním jezdec opustil boxovou uličku. Za použití každého nového motoru nad povolený počet pěti jednotek ztratí jezdec 10 bodů v klasifikaci šampionátu.
Následující tabulka ukazuje, že ke dnešnímu dni opatřila Mezinárodní motocyklová federace svojí pečetí celkem 49 motorů.
Počet zapečetěných motorů u jednotlivých jezdců
Č. |
|
Jezdec |
Tým |
Počet zapečetěných motorů |
3. |
|
Dani Pedrosa |
Repsol Honda Team |
3
|
4. |
|
Andrea Dovizioso |
Repsol Honda Team |
3
|
5. |
|
Colin Edwards |
Monster Yamaha Tech 3 |
3
|
7. |
|
Chris Vermeulen |
Rizla Suzuki MotoGP |
2
|
14. |
|
Randy de Puniet |
LCR Honda MotoGP |
3
|
15. |
|
Alex de Angelis |
San Carlo Honda Gresini |
3
|
24. |
|
Toni Elias |
San Carlo Honda Gresini |
2
|
27. |
|
Casey Stoner |
Ducati Marlboro Team |
4
|
33. |
|
Marco Melandri |
Hayate Racing Team |
3
|
36. |
|
Mika Kallio |
Pramac Racing |
3
|
41. |
|
Gabor Talmacsi |
Scot Racing Team MotoGP |
2
|
46. |
|
Valentino Rossi |
Fiat Yamaha Team |
3
|
52. |
|
James Toseland |
Monster Yamaha Tech 3 |
3
|
65. |
|
Loris Capirossi |
Rizla Suzuki MotoGP |
2
|
69. |
|
Nicky Hayden |
Ducati Marlboro Team |
4
|
88. |
|
Niccolo Canepa |
Pramac Racing |
3
|
99. |
|
Jorge Lorenzo |
Fiat Yamaha Team |
3
|