U Bridgestone jsou s výsledky testu spokojeni

Japonský výrobce pneumatik v Sepangu testoval nové směsi určené pro těžší litrové prototypy a protože pár jezdců také vyzkoušelo simulaci závodu, Bridgestone tím získal cenná data ohledně životnosti.
U Bridgestone jsou s výsledky testu spokojeni

První dva dny v Malajsii pokaždé odpoledne pršelo a týmy dokázaly využít celý dne na suchém povrchu až ve čtvrtek, což byl závěrečný den druhé mise v Sepangu. Nejrychlejším jezdcem byl opět Casey Stoner z Repsol Hondy. Australan zajel čas 2´00,473 sekundy na tvrdé přední a střední směsi zadní pneumatiky. Největší zlepšení předvedl Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3), jenž si své maximum zlepšil o tři sekundy a ve srovnání s předchozím testem byl o půl sekundy rychlejší.

Při pohledu na výsledkovou tabulku můžeme vidět, že rozdíly mezi jezdci továrních prototypů (továrna/satelit) se snižují a po Sepangu je to 1,1 sekundy. Okruh v Malajsii je specifický svým charakterem, má dvě dlouhé a rychlé rovinky, což jen zvýrazní výkonnostní rozdíly. V Jerezu a na většině dalších okruhů už bude situace jiná, takže uvidíme, jak si jezdci koncem března povedou na jihu Španělska.

Z jezdců CRT týmů postupně stahuje ztrátu na tovární stroje Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing). Američan zahájil zimní přípravu časem 2´08,240 a do této chvíle zrychlil svůj Suter/BMW o čtyři a půl sekundy. Na čas Nicky Haydena, který byl v Malajsii jedenáctý, Edwards ztrácí dvě sekundy.

Druhý test v Malajsii komentoval Šinji Aoki z Bridgestone Motorsport slovy: „S výkonem specifikací pneumatik pro rok 2012 jsem po druhém testu v Sepangu spokojený, protože podmínky se tu v průběhu tří dnů výrazně měnily. Životnost pneumatik je v Sepangu důležitá a jsem povzbuzen tím, jak si naše pneumatiky vedly během delších jízd. Časy minimálně kolísaly, což signalizuje, že charakteristická přilnavost pneumatik je po celou dobu jejich životnosti předvídatelná.“

„Také jsme pokračovali v testech experimentální přední pneumatiky, kterou jsme poprvé nabídli v prvním testu v Sepangu a celková odezva jezdců je na všechny pneumatiky 2012 stále velmi pozitivní,“ dodal Aoki.

Technici Bridgestone teď pojedou na okruh ve španělském Aragónu, protože tam ve dnech 8. až 9.března testují týmy CRT. Poslední a zároveň kompletní test všech týmů MotoGP/CRT se uskuteční až koncem března v Jerezu.

Tabulka časů 2.IRTA testu MotoGP/CRT v Sepangu:

P. Jezdec Motocykl 28.2. 29.2. 1.3. Zlepšení Ztráta Kol
1 Casey Stoner Honda 2´01,761 2´00,473 - 1,288 - 50
2 Dani Pedrosa Honda 2´02,005 2´00,648 - 1,357 +0,175 76
3 Andrea Dovizioso Yamaha (sat) 2´03,830 2´01,522 2´00,802 - 3,028 +0,329 95
4 Jorge Lorenzo Yamaha 2´02,436 2´01,293 2´00,877 - 1,559 +0,404 99
5 Cal Crutchlow Yamaha (sat) 2´03,213 2´01,695 2´00,986 - 2,227 +0,513 103
6 Héctor Barberá Ducati (sat) 2´03,612 2´01,989 2´01,231 - 2,381 +0,758 116
7 Álvaro Bautista Honda (sat) 2´02,959 2´01,275 - 1,684 +0,802 75
8 Ben Spies Yamaha 2´02,819 2´01,285 2´01,432 - 1,387 +0,959 94
9 Stefan Bradl Honda (sat) 2´03,820 2´01,492 - 2,328 +1,019 85
10 Valentino Rossi Ducati 2´03,245 2´02,130 2´01,550 - 1,695 +1,077 97
11 Nicky Hayden Ducati 2´03,132 2´01,748 2´01,609 - 1,523 +1,136 138
12 Franco Battaini Ducati (sat) 2´05,563 2´03,566 2´03,490 - 2,073 +3,017 70
13 Colin Edwards Suter/BMW 2´05,510 2´05,816 2´03,681 - 1,829 +3,208 82
14 Yonny Hernández FTR/Kawasaki 2´08,767 2´08,213 2´06,632 - 2,135 +6,159 95
15 Iván Silva FTR/Kawasaki 2´08,109 2´07,532 2´06,785 - 1,324 +6,312 123
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A