U Bridgestone jsou s výsledky testu spokojeni

Japonský výrobce pneumatik v Sepangu testoval nové směsi určené pro těžší litrové prototypy a protože pár jezdců také vyzkoušelo simulaci závodu, Bridgestone tím získal cenná data ohledně životnosti.
U Bridgestone jsou s výsledky testu spokojeni

První dva dny v Malajsii pokaždé odpoledne pršelo a týmy dokázaly využít celý dne na suchém povrchu až ve čtvrtek, což byl závěrečný den druhé mise v Sepangu. Nejrychlejším jezdcem byl opět Casey Stoner z Repsol Hondy. Australan zajel čas 2´00,473 sekundy na tvrdé přední a střední směsi zadní pneumatiky. Největší zlepšení předvedl Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3), jenž si své maximum zlepšil o tři sekundy a ve srovnání s předchozím testem byl o půl sekundy rychlejší.

Při pohledu na výsledkovou tabulku můžeme vidět, že rozdíly mezi jezdci továrních prototypů (továrna/satelit) se snižují a po Sepangu je to 1,1 sekundy. Okruh v Malajsii je specifický svým charakterem, má dvě dlouhé a rychlé rovinky, což jen zvýrazní výkonnostní rozdíly. V Jerezu a na většině dalších okruhů už bude situace jiná, takže uvidíme, jak si jezdci koncem března povedou na jihu Španělska.

Z jezdců CRT týmů postupně stahuje ztrátu na tovární stroje Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing). Američan zahájil zimní přípravu časem 2´08,240 a do této chvíle zrychlil svůj Suter/BMW o čtyři a půl sekundy. Na čas Nicky Haydena, který byl v Malajsii jedenáctý, Edwards ztrácí dvě sekundy.

Druhý test v Malajsii komentoval Šinji Aoki z Bridgestone Motorsport slovy: „S výkonem specifikací pneumatik pro rok 2012 jsem po druhém testu v Sepangu spokojený, protože podmínky se tu v průběhu tří dnů výrazně měnily. Životnost pneumatik je v Sepangu důležitá a jsem povzbuzen tím, jak si naše pneumatiky vedly během delších jízd. Časy minimálně kolísaly, což signalizuje, že charakteristická přilnavost pneumatik je po celou dobu jejich životnosti předvídatelná.“

„Také jsme pokračovali v testech experimentální přední pneumatiky, kterou jsme poprvé nabídli v prvním testu v Sepangu a celková odezva jezdců je na všechny pneumatiky 2012 stále velmi pozitivní,“ dodal Aoki.

Technici Bridgestone teď pojedou na okruh ve španělském Aragónu, protože tam ve dnech 8. až 9.března testují týmy CRT. Poslední a zároveň kompletní test všech týmů MotoGP/CRT se uskuteční až koncem března v Jerezu.

Tabulka časů 2.IRTA testu MotoGP/CRT v Sepangu:

P. Jezdec Motocykl 28.2. 29.2. 1.3. Zlepšení Ztráta Kol
1 Casey Stoner Honda 2´01,761 2´00,473 - 1,288 - 50
2 Dani Pedrosa Honda 2´02,005 2´00,648 - 1,357 +0,175 76
3 Andrea Dovizioso Yamaha (sat) 2´03,830 2´01,522 2´00,802 - 3,028 +0,329 95
4 Jorge Lorenzo Yamaha 2´02,436 2´01,293 2´00,877 - 1,559 +0,404 99
5 Cal Crutchlow Yamaha (sat) 2´03,213 2´01,695 2´00,986 - 2,227 +0,513 103
6 Héctor Barberá Ducati (sat) 2´03,612 2´01,989 2´01,231 - 2,381 +0,758 116
7 Álvaro Bautista Honda (sat) 2´02,959 2´01,275 - 1,684 +0,802 75
8 Ben Spies Yamaha 2´02,819 2´01,285 2´01,432 - 1,387 +0,959 94
9 Stefan Bradl Honda (sat) 2´03,820 2´01,492 - 2,328 +1,019 85
10 Valentino Rossi Ducati 2´03,245 2´02,130 2´01,550 - 1,695 +1,077 97
11 Nicky Hayden Ducati 2´03,132 2´01,748 2´01,609 - 1,523 +1,136 138
12 Franco Battaini Ducati (sat) 2´05,563 2´03,566 2´03,490 - 2,073 +3,017 70
13 Colin Edwards Suter/BMW 2´05,510 2´05,816 2´03,681 - 1,829 +3,208 82
14 Yonny Hernández FTR/Kawasaki 2´08,767 2´08,213 2´06,632 - 2,135 +6,159 95
15 Iván Silva FTR/Kawasaki 2´08,109 2´07,532 2´06,785 - 1,324 +6,312 123
14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.