První dva dny v Malajsii pokaždé odpoledne pršelo a týmy dokázaly využít celý dne na suchém povrchu až ve čtvrtek, což byl závěrečný den druhé mise v Sepangu. Nejrychlejším jezdcem byl opět Casey Stoner z Repsol Hondy. Australan zajel čas 2´00,473 sekundy na tvrdé přední a střední směsi zadní pneumatiky. Největší zlepšení předvedl Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3), jenž si své maximum zlepšil o tři sekundy a ve srovnání s předchozím testem byl o půl sekundy rychlejší.
Při pohledu na výsledkovou tabulku můžeme vidět, že rozdíly mezi jezdci továrních prototypů (továrna/satelit) se snižují a po Sepangu je to 1,1 sekundy. Okruh v Malajsii je specifický svým charakterem, má dvě dlouhé a rychlé rovinky, což jen zvýrazní výkonnostní rozdíly. V Jerezu a na většině dalších okruhů už bude situace jiná, takže uvidíme, jak si jezdci koncem března povedou na jihu Španělska.
Z jezdců CRT týmů postupně stahuje ztrátu na tovární stroje Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing). Američan zahájil zimní přípravu časem 2´08,240 a do této chvíle zrychlil svůj Suter/BMW o čtyři a půl sekundy. Na čas Nicky Haydena, který byl v Malajsii jedenáctý, Edwards ztrácí dvě sekundy.
Druhý test v Malajsii komentoval Šinji Aoki z Bridgestone Motorsport slovy: „S výkonem specifikací pneumatik pro rok 2012 jsem po druhém testu v Sepangu spokojený, protože podmínky se tu v průběhu tří dnů výrazně měnily. Životnost pneumatik je v Sepangu důležitá a jsem povzbuzen tím, jak si naše pneumatiky vedly během delších jízd. Časy minimálně kolísaly, což signalizuje, že charakteristická přilnavost pneumatik je po celou dobu jejich životnosti předvídatelná.“
„Také jsme pokračovali v testech experimentální přední pneumatiky, kterou jsme poprvé nabídli v prvním testu v Sepangu a celková odezva jezdců je na všechny pneumatiky 2012 stále velmi pozitivní,“ dodal Aoki.
Technici Bridgestone teď pojedou na okruh ve španělském Aragónu, protože tam ve dnech 8. až 9.března testují týmy CRT. Poslední a zároveň kompletní test všech týmů MotoGP/CRT se uskuteční až koncem března v Jerezu.
Tabulka časů 2.IRTA testu MotoGP/CRT v Sepangu:
P. |
Jezdec |
Motocykl |
28.2. |
29.2. |
1.3. |
Zlepšení |
Ztráta |
Kol |
1 |
Casey Stoner |
Honda |
2´01,761 |
… |
2´00,473 |
- 1,288 |
- |
50 |
2 |
Dani Pedrosa |
Honda |
2´02,005 |
… |
2´00,648 |
- 1,357 |
+0,175 |
76 |
3 |
Andrea Dovizioso |
Yamaha (sat) |
2´03,830 |
2´01,522 |
2´00,802 |
- 3,028 |
+0,329 |
95 |
4 |
Jorge Lorenzo |
Yamaha |
2´02,436 |
2´01,293 |
2´00,877 |
- 1,559 |
+0,404 |
99 |
5 |
Cal Crutchlow |
Yamaha (sat) |
2´03,213 |
2´01,695 |
2´00,986 |
- 2,227 |
+0,513 |
103 |
6 |
Héctor Barberá |
Ducati (sat) |
2´03,612 |
2´01,989 |
2´01,231 |
- 2,381 |
+0,758 |
116 |
7 |
Álvaro Bautista |
Honda (sat) |
2´02,959 |
… |
2´01,275 |
- 1,684 |
+0,802 |
75 |
8 |
Ben Spies |
Yamaha |
2´02,819 |
2´01,285 |
2´01,432 |
- 1,387 |
+0,959 |
94 |
9 |
Stefan Bradl |
Honda (sat) |
2´03,820 |
… |
2´01,492 |
- 2,328 |
+1,019 |
85 |
10 |
Valentino Rossi |
Ducati |
2´03,245 |
2´02,130 |
2´01,550 |
- 1,695 |
+1,077 |
97 |
11 |
Nicky Hayden |
Ducati |
2´03,132 |
2´01,748 |
2´01,609 |
- 1,523 |
+1,136 |
138 |
12 |
Franco Battaini |
Ducati (sat) |
2´05,563 |
2´03,566 |
2´03,490 |
- 2,073 |
+3,017 |
70 |
13 |
Colin Edwards |
Suter/BMW |
2´05,510 |
2´05,816 |
2´03,681 |
- 1,829 |
+3,208 |
82 |
14 |
Yonny Hernández |
FTR/Kawasaki |
2´08,767 |
2´08,213 |
2´06,632 |
- 2,135 |
+6,159 |
95 |
15 |
Iván Silva |
FTR/Kawasaki |
2´08,109 |
2´07,532 |
2´06,785 |
- 1,324 |
+6,312 |
123 |