U Ducati byl nejrychlejší Hayden, Rossi zrychlil

Rudé stroje tovární Ducati v úvodním testu MotoGP přední pozice neatakovaly, přesto jsou oba jejich jezdci s odvedenou prací spokojeni a věří, že už za dva týdny bude situace o poznání lepší.
U Ducati byl nejrychlejší Hayden, Rossi zrychlil

Závěrečný den testu v Malajsii byl pro Ducati pozitivní v tom, že se poprvé jejich jezdci dostali mezi prvních deset nejlepších. Osmý Nicky Hayden byl vůbec nejlepším jezdcem italského výrobce a už se těží na to až se tu vrátí zpátky koncem února, tentokrát s úpravami, které mu umožní mnohem výrazněji zrychlit.

„Je skvělé být zpátky na dráze a motocyklu. Máme za sebou tři důležité dny a hodně práce. Samozřejmě nejsem spokojený s tím, že jsem tak daleko od vedoucích jezdců, ale každý den jsme ztrátu o něco snížili,“ uvedl Nicky Hayden. „Dnes to vypadalo, že se každou chvíli rozprší, takže jsme hodně kol zvládli už dopoledne a přišli na materiál, který nám sedí.“

„Hodně času jsme strávili hledáním příčin vibrací. Loni byl tento problém jen s jedním okruhem. Nechceme to vůbec, ale může to být komplikace, která obecně s GP11 nesouvisí a je specifická pouze pro tuto jednu dráhu,“ pokračoval Hayden jenž spolu s Rossim dnes také testoval pneumatiky pro Bridgestone.

Po testu v Misanu nepanovala u Valentina Rossiho nejlepší nálada a očekávání od testu v Malajsii byla skryta pod rouškou tajemství, nicméně po třech dnech v Sepangu je italský jezdec tovární Ducati mnohem pozitivněji naladěn a přesvědčen, že si na stroj GP11 zvyká čím dál tím víc. Rossi nechce měnit charakter italského závodního stroje, ale využít síly jeho motoru, jeho stability a zapracovat na detailech, které mu s Ducati umožní vymazat náskok, který dnes mají jeho soupeři na předních příčkách.

„Jsem velmi spokojený, protože než jsem tu přijel, tak jsem čekal, že zvládnu tak kolem dvaceti až třiceti kol denně, ale jak to teď vypadá, první dva dny jsem zajel přes čtyřicet a dnes dokonce přes padesát kol,“ uvedl po skončení testu Valentino Rossi. „Samozřejmě jsem pak byl unavený, protože na levou ruku to představovalo větší nápor.“

„Se stavem ramene jsem opravdu spokojený, protože je den ode dne lepší a dokonce i potom, co podstoupilo plnou zátěž při jízdě na limitu s motocyklem MotoGP, nemám žádné problémy. Teď je to jen otázkou síly. Pohyblivost se mi o dost zlepšila a teď už si nemyslím, že mě toto omezení stojí sekundu, řekněme, že ztrácím pět nebo šest desetin hlavně na brzdách a v nájezdu do zatáčky.“

„Každopádně jsme dnes velmi dobře zapracovali, byli schopni získat spoustu cenných dat a také se pokusili řešit problémy s vibracemi. Samozřejmě je tu toho spousta, co ještě musíme udělat, ale ve srovnání se začátkem testu máme nyní rozhodně blíže k základnímu nastavení, které hledáme,“ pokračoval Rossi. „V každém případě je celkové hodnocení testu dobré.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00