U Ducati mají fungovat dva souběžné vývojové programy

Během jedenáctého závodního víkendu spatřila světlo světa informace francouzského novináře z Moto Journalu, jenž tvrdí, že u Ducati mají spuštěný paralelní vývojový program.
U Ducati mají fungovat dva souběžné vývojové programy

Má se jednat o to, že v Boloni pracují na své uhlíkové klasice, ale zároveň má jimi určena firma pracovat na rámu z hliníkových slitin, tedy systému, který tak úspěšně využívají japonské stroje.

Dva samostatné vývojové projekty zcela určitě podporuje Valentino Rossi a Jeremy Burgess. Devítinásobný mistr světa a jeho věhlasný šéfmechanik potřebu takového projektu již dávno vyžadovali. Nad konceptem hliníkového rámu, začali u Ducati pravděpodobně vážně uvažovat již v okamžiku Rossiho premiérovém testu loni v listopadu.

Tam všem došlo, že jeho přechod na italskou značku nebude tak bezproblémový. Jak napsal Francouz Thomas Baujard, Ducati Rossiho přání vyhověla a pracují souběžně na obou projektech. Výsledky analyzují a hledají řešení, která dokážou jejich prototyp zrychlit. V pondělí k tomu šéf projektu Ducati MotoGP poznamenal: „Zkoumáme různá řešení, ale nemyslím si, že tam materiál hraje klíčovou roli,“ řekl Filippo Preziosi.

Posun k lepšímu zaznamenali u Ducati už začátkem tohoto týdne v Brně. Valentino Rossi díky změnám dokázal zlepšit cit na předku GP11.1 a tím pádem také zrychlit. Mezi nové díly patřila například upravena přední vidlice nebo hlava řízení a právě jejich cílem bylo zlepšit cit s přední částí, což se jim evidentně podařilo.

„Je to malý, ale jasný krok vpřed. Zatím sice nedokážeme plně bojovat o vítězství, ale této možnosti jsme nyní mnohem blíž,“ uvedl Valentino Rossi po testu v Brně.

14:12 | Dovi upadl z vedení: odkaz
11:56 | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
11:55 | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
11:54 | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz
19. května | Crutchlow musel po svém kvalifikačním pádu na vyšetření do nemocnice. odkaz

Harmonogram

GP Francie, Le Mans
Pátek 18. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 19. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 20. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00