U Ducati nebyli nadšeni z Bautistova odchodu k Suzuki

Španěl podepsal smlouvu se Suzuki na okruhu v Brně.
Když začátkem sezony chtěli u Suzuki po Alvaru Bautistovi vyjádření, zda pojede v sezoně 2010 s jejich závodním prototypem GSV-R, Španěl odpověděl, že na takové rozhodnutí je zatím moc brzy, protože čeká až se rozhodně ve věci vstupu třetího týmu Aspar do MotoGP.

Skutečně se o něco později podařilo Jorge Martinezovi prosadit svou ideu dalšího týmu Aspar v královské kubatuře, když se nakonec rozhodl spolupracovat s italskou Ducati. Martinez byl nadšený, protože se mu po létech vyjednávání podařilo proniknout do top kubatury a o svém jezdci pro GP10 měl jasno.

Číslem jedna byl jejich současný jezdec týmu Mafre Aspar Alvaro Bautista. Pravděpodobně ve stejném momentu, ale začal Bautista znovu přemýšlet nad nabídkou továrního týmu Suzuki. Ducati je sice výkonný motocykl schopný vyhrávat závody, ale pro nováčka v MotoGP to nemusí být jasně záruka úspěchu. O tom se už přesvědčil nejeden z talentovaných jezdců a Bautista tak možná nechtěl v začátku své kariéry jezdce královské kubatury nic riskovat.

Závodní okruh v Brně se stal místem, kde Bautista a Suzuki oznámili své spojení pro sezonu 2010 a vedení Ducati spolu s Jorge Martinezem nebyli jeho rozhodnutím příliš nadšeni. Jediný, kdo z této situace vytěžil nejvíc byl Hector Barbera, který se tak rázem stal jezdec týmu Aspar MotoGP.

Španělovo rozhodování nebylo určitě nijak jednoduché, protože po roce u Aspar týmu mohl klidně přestoupit do tovární Ducati, ale rozhodl tak jak rozhodl a Italům řekl své druhé ne, když už o rok dříve odmítl jejich nabídku závodit v sedle Desmosedici.

Své rozčarování z Bautistova rozhodnutí nijak neskrýval šéf Ducati Livio Suppo, když uvedl: „Alvaro se mi líbil už v posledních dvou letech a samozřejmě je mi líto, že pro nás nebude jezdit. Když jsme podepsali smlouvu s Asparem doufali jsme, že jezdcem bude Alvaro. Řekli jsme jim, že je naší prioritou, takže to je trošku zklamání.“

Ducati měla s Bautistou určitě své plány, protože do svého továrního týmu potřebuje výrazné osobnosti a to zejména v době, kdy je zdravotní stav Casey Stonera celkem nejasný a právě jediný Australan je jezdcem, který dokáže s Desmosedici vyhrávat závody Grand Prix.
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00