U Ducati plánují další testy hliníkové kyvné vidlice

Projekt hliníkové kyvné vidlice nebyl v boloňské továrně zmražen, jak by se po posledních testech mohlo zdát.
U Ducati plánují další testy hliníkové kyvné vidlice

Valentino Rossi by mohl znovu zhodnotit, zda se mohou při vývoji této hliníkové součásti prototypové Desmosedici ubírat tím správným směrem nebo jestli už dávno nejsou na slepé koleji. Po domácí Velké ceně v Mugellu k tomu bude mít během jednodenního testu příležitost.

Nedávno, když Rossi novou kyvnou vidlici v Mugellu testoval, byl s ní v podstatě spokojen. Třiatřicetiletý Ital s ní na své tovární GP12 získal lepší pocit v nájezdu do zatáček.

Jeho týmový kolega Nicky Hayden neoplýval stejným nadšením, a tak se rozhodl už při nedávné Velké ceně Katalánska, že ji zatím používat nebude. Chvění, které s hliníkovou vidlicí pociťoval, vnímal jako problém.

Rossi se však rozhodl vyměnit v Barceloně karbon za hliník, ale v trénincích byl nucen bojovat s vibracemi na zadní části motocyklu.

„Vždy, přesně v momentě, když jsem v maximálním náklonu a povolím brzdu, zadek začne příliš vibrovat. Nezbývá mi pak než zpomalit," řekl devítinásobný mistr světa. Rossi se tedy pro zbytek závodního víkendu vrátil zpět k původní karbonové vidlici. Přesto se hned v následném testu znovu snažil zapracovat na hliníkové kyvce. A opět bojoval s vibracemi. Jeho práce skončila velkým rozčarovaním a Valentino byl upřímně zmaten z poznatků, proč vidlice tak dobře fungovala v Mugellu, ale byla daleko horší na barcelonské trati.

Při dalším oficiálním testovacím dni na okruhu Motorland Aragon ve Španělsku už odmítl nasazení hliníkové vidlice a testoval s vidlicí karbonovou. Australan Jeremy Burgess, Rossiho šéfmechanik, se v reakci na tyto události zmínil, že projekt hliníkové kyvné vidlice bude odložen: „Někdy se při vývoji posunujete kupředu a někdy to prostě nejde. Domnívám se, že tentokrát to odložíme. Jeden kus, který jsme dostali, je pro nás dost. Pokračovali byste v práci na hliníkové součásti, pokud byste zjistili, že má torzní tuhost a nepoddajnost téměř totožnou se stávající karbonovou verzí, nebo byste dál používali to, co už máte? Je levnější a finančně efektivnější mít hliníkovou vidlici nebo jezdit s tím, co už máte? Jestliže hledáme stejnou tuhost, už jsme ji našli v karbonu," zaznělo s lehkou trpkostí od Burgesse.

Přestože šéf týmu Ducati Vittoriano Guareschi řekl, že projekt hliníkové vidlice by měl v budoucnu pokračovat, přiznal: „Vyrobili jsme dvě odlišné hliníkové verze, ale pokrok, jsme bohužel nezaznamenali. Samozřejmě, že se budeme snažit pracovat s pozitivními poznatky, které jsme už získali, ale potřebujeme čas na zlepšení tlumičů a spojení vidlice. V průběhu sezony, a zejména v tomto okamžiku, na to nemáme dostatek času."

„Nechceme dát hliníkovou vidlici k ledu, ale potřebujeme čas, víc času. Možná až bude za námi tato náročná část sezony, můžeme si v pondělí po Mugellu vyzkoušet zlepšit nastavení. Hliníkovou vidlici jsme vyrobili z důvodu zlepšení přilnavosti hran pneumatiky. Valentino řekl, že je to lepší, ale máme jiné problémy."

„Problémem jsou vibrace. A my chceme zkoumat a řešit tuto nepříjemnost. Yamaha i Honda tento systém (hliníková kyvná vidlice) používají, takže je určitě možné získat pro něj v budoucnu dobré nastavení," vyjádřil naději týmový šéf Ducati.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |