U Ducati testovali hlavně motor a podvozek

Italové se na test v Portugalsku připravovali už dlouho a na reakcích obou jejich jezdců Valentina Rossiho a Nicky Haydena je vidět, že práce techniků v továrně zaznamenala výraznou změnu k lepšímu.
U Ducati testovali hlavně motor a podvozek

Hlavním úkolem bylo vyzkoušet upravený podvozek a pohonnou jednotku Desmosedici GP11, což jsou věci, které mají zlepšit chování stroje v zatáčkách a zejména vyřešit nebo alespoň prozatím stabilizovat ne příliš pozitivní situaci s přilnavostí přední části.

Podle jezdců všechny změny fungovaly velmi dobře, takže si zlepšili své časy na kolo ve srovnání s časy závodního víkendu v Portugalsku, ale nebyli jediní, protože také konkurence přišla se změnami, které jejich prototypy rovněž zrychlily.

„Byl to pro nás pozitivní test, protože nové modifikace znamenaly okamžité zlepšení,“ řekl k pondělnímu testu Valentino Rossi. „Motocykl byl mnohem citlivější na změny provedené u jeho přední části, to usnadňuje práci s nastavením, což mi vyhovuje. Uvědomuji si, že jakmile jsem potom nasedl na motocykl, tak v následujících hodinách jsme se stále jen zlepšovali.“

„Také jsme použili motor s mírně plynulejší distribucí výkonu, což mi dost vyhovovalo a začneme ho používat až nám to umožní plánovaná výměna,“ pokračoval italský jezdec tovární stáje Ducati. „Také jsem byl spokojen s pneumatikami, které nám dal Bridgestone k vyzkoušení, vypadají opravdu dobře.“

„Samozřejmě i u ostatních jezdců došlo k velkému zlepšení a už méně pozitivní na dnešku je ztráta na nejrychlejší čas. Každopádně vše, co tu Ducati přivezla funguje a to znamená, že pracujeme tím správným směrem. Musíme v tom i nadále pokračovat, ale dnešní test nám dává potřebnou jistotu,“ uvedl závěrem Valentino Rossi.

Valentino Rossi zajel své nejlepší kolo časem 1´37,382 sekundy a na prvního Simoncelliho přitom ztratil něco přes jednu sekundu. Už na čtvrtého Cala Crutchlowa s Yamahou má Ital odstup půl sekundy a to znamená, že u Ducati mají stále co dělat.

Nejlepší čas Nicky Haydena byl sice devátý v pořadí, ale na svého týmového kolegu přitom ztratil jen desetinku, takže oba jezdci jezdili více méně na stejné úrovni. Američan si změny k lepšímu chválí, ale rovněž si je vědom, že bude zapotřebí daleko víc podobných zlepšení, aby dokázali čelit konkurenci.

„Měli jsme štěstí na dobré počasí. Zlepšili jsme se, protože jsem stabilně jezdil lepší časy než v kvalifikaci, ale vypadá to, že se zlepšili také všichni ostatní,“ uvedl Nicky Hayden. „Svůj nejlepší čas jsem zajel na pneumatikách pro rok 2012, takže je vidět, že u Bridgestone odvedli kvalitní práci.“

„Po obědě jsem dostal modifikovaný podvozek, který měl výborné vlastnosti jízdou přes některé nerovnosti a stále si zachoval dobrou stabilitu při brzdění. Upravený motor udělal motocykl o něco plynulejší a celkově se mi to líbilo,“ řekl závěrem Hayden.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00