U Ducati testovali hlavně motor a podvozek

Italové se na test v Portugalsku připravovali už dlouho a na reakcích obou jejich jezdců Valentina Rossiho a Nicky Haydena je vidět, že práce techniků v továrně zaznamenala výraznou změnu k lepšímu.
U Ducati testovali hlavně motor a podvozek

Hlavním úkolem bylo vyzkoušet upravený podvozek a pohonnou jednotku Desmosedici GP11, což jsou věci, které mají zlepšit chování stroje v zatáčkách a zejména vyřešit nebo alespoň prozatím stabilizovat ne příliš pozitivní situaci s přilnavostí přední části.

Podle jezdců všechny změny fungovaly velmi dobře, takže si zlepšili své časy na kolo ve srovnání s časy závodního víkendu v Portugalsku, ale nebyli jediní, protože také konkurence přišla se změnami, které jejich prototypy rovněž zrychlily.

„Byl to pro nás pozitivní test, protože nové modifikace znamenaly okamžité zlepšení,“ řekl k pondělnímu testu Valentino Rossi. „Motocykl byl mnohem citlivější na změny provedené u jeho přední části, to usnadňuje práci s nastavením, což mi vyhovuje. Uvědomuji si, že jakmile jsem potom nasedl na motocykl, tak v následujících hodinách jsme se stále jen zlepšovali.“

„Také jsme použili motor s mírně plynulejší distribucí výkonu, což mi dost vyhovovalo a začneme ho používat až nám to umožní plánovaná výměna,“ pokračoval italský jezdec tovární stáje Ducati. „Také jsem byl spokojen s pneumatikami, které nám dal Bridgestone k vyzkoušení, vypadají opravdu dobře.“

„Samozřejmě i u ostatních jezdců došlo k velkému zlepšení a už méně pozitivní na dnešku je ztráta na nejrychlejší čas. Každopádně vše, co tu Ducati přivezla funguje a to znamená, že pracujeme tím správným směrem. Musíme v tom i nadále pokračovat, ale dnešní test nám dává potřebnou jistotu,“ uvedl závěrem Valentino Rossi.

Valentino Rossi zajel své nejlepší kolo časem 1´37,382 sekundy a na prvního Simoncelliho přitom ztratil něco přes jednu sekundu. Už na čtvrtého Cala Crutchlowa s Yamahou má Ital odstup půl sekundy a to znamená, že u Ducati mají stále co dělat.

Nejlepší čas Nicky Haydena byl sice devátý v pořadí, ale na svého týmového kolegu přitom ztratil jen desetinku, takže oba jezdci jezdili více méně na stejné úrovni. Američan si změny k lepšímu chválí, ale rovněž si je vědom, že bude zapotřebí daleko víc podobných zlepšení, aby dokázali čelit konkurenci.

„Měli jsme štěstí na dobré počasí. Zlepšili jsme se, protože jsem stabilně jezdil lepší časy než v kvalifikaci, ale vypadá to, že se zlepšili také všichni ostatní,“ uvedl Nicky Hayden. „Svůj nejlepší čas jsem zajel na pneumatikách pro rok 2012, takže je vidět, že u Bridgestone odvedli kvalitní práci.“

„Po obědě jsem dostal modifikovaný podvozek, který měl výborné vlastnosti jízdou přes některé nerovnosti a stále si zachoval dobrou stabilitu při brzdění. Upravený motor udělal motocykl o něco plynulejší a celkově se mi to líbilo,“ řekl závěrem Hayden.

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00