U Ducati začali první den v Německu nejlépe

Stoner první a Hayden spokojený s průběhem prvního tréninku.
Klepněte pro větší obrázekNež začal první volný trénink královské kubatury, byla celá dráha v Sachsenringu mokrá po polední bouřce. Oběma jezdcům tovární Ducati se ale i tak dneska dařilo. Casey Stoner zajel nejrychlejší čas na kolo a Nicky Hayden byl spokojený se základním nastavením.

„Bylo by lepší, kdybychom dnešní trénink měli mokrý celý, protože dráha začala postupně osychat po prvních dvou kolech a tak nedostanete tu správnou odezvu,“ řekl po prvním tréninku na okruhu v Sachsenringu Casey Stoner.

„Zdá se, že tady motocykl funguje dobře, museli jsme jen změnit několik věcí, jako například polohu sedadla, ale obecně to bylo v posledních třech závodech velmi dobré a tady jsem s tím spokojený.“

„Postupně se krok za krokem s GP9 zlepšujeme, což je ostatně nejlépe vidět na posledních výsledcích Nickyho a za to jsem opravdu rád,“ pokračoval Casey Stoner, který si dneska musel vyměnit motocykl, protože ten první si poškodil během pádu na mokré dráze.

„Po fyzické stránce se cítím stejně, jak v tomto stádiu v posledních třech závodech a pokud bude zítra znovu pršet, pravděpodobně by to pro mě znamenalo výhodu, protože věřím, že bych tak pro závod byl v mnohem lepší formě, což by nám dalo větší šanci na vítězství,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Nicky Hayden je v Německu opravdu spokojený jakým způsobem se vyvíjel dnešní trénink, kde nemuseli složitě přenastavovat jeho Ducati a mohl se tak soustředit na testování dalších věcí, jako například nových řídítek. Naopak Hayden na dlouho ovládl vedoucí příčku v době, kdy byla dráha ještě mokrá.

„Je moc fajn jezdit na dráze a nemuset zkoušet hned první den některé radikální změny v nastavení a dneska jsme začali s velmi dobrým nastavením z Laguny a v průběhu tréninku provedli jen několik drobných změn,“ uvedl spokojený Nicky Hayden.

„Dále tady zkoušíme nová řídítka, což není zrovna ten druh věcí, které se v této fázi sezony testují, ale hodně věcí jsme změnili na zadní straně motocyklu, takže tyto změny ještě potřebujeme kompenzovat na přední straně motorky.“

Klepněte pro větší obrázek„Do této chvíle jsme používali data od Caseyho nebo předchozích jezdců, abychom našli základní nastavení pro pátek, ale nyní už doufejme můžeme vycházet z mých vlastních dat,“ pokračoval Američan.

„Moje dnešní pozice není až tak dobrá, ale ze začátku sezony jsme jeli opravdu dobře a zvlášť na mokré dráze. Ve vedení jsme byli celkem dlouho a pokud jste tady v paddocku P1 na mokru nebo suchu, tak musíte jezdit dobře a s motocyklem si rozumět. Dobře jsme tady začali, takže uvidíme, kde budeme zítra,“ řekl závěrem Nicky Hayden.
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00