U Gresiniho je lepší Simoncelli, Melandri daleko vzadu

Mladší z Italů zajel sice čtrnáctý čas, ale vzhledem k jeho statusu nováčka to není vůbec špatný výkon na rozdíl od jeho zkušenějšího kolegy, kterému se ale vůbec nedařilo a v prvním tréninku skončil až předposlední.

V případě Simoncelliho můžeme hovořit o mírném zlepšení. I když to není první desítka, v jednu chvíli se tam celkem dost dlouho pohyboval a to je to, co mladý a talentovaný Ital potřebuje. Potřebuje vědět, že na to má a že není nic špatně jak se může na první pohled zdát.

„Musím říct, že jsem opravdu rád, protože jsem se dostali z místa, kde jsme zůstali po posledním testu. Změny, které jsme provedli nebyly vůbec špatné a motorka byla lepší,“ řek Marco Simoncelli. „Ve skutečnosti se cítím daleko více koncentrovanější při představě jen hodinového tréninku na rozdíl od osmi hodin v testech, což mi také pomohlo.“

„Svůj nejlepší čas jsem zajel na pneumatice, která už měla najeto třiadvacet kol, takže i to je pozitivní znamení. Myslím, že pokud se mi podaří zajet nějaká kola za ostatnímu jezdci a pokud se nám na motorce podaří uskutečnit změny, které jsme plánovali, můžeme zítra znovu pokročit. Mým cílem je první desítka a po dnešku je to myslím na dosah,“ ukončil svůj komentář Marco Simoncelli.

Pro Marca Melandriho celkem dost smutný vstup do zahajovacího víkendu sezony, ale jsme teprve na začátku a Ital bude bojovat, co mu síly budou stačit, aby se zvedl a předvedl v tom nejlepším světle. Pokud ne, bude to zlé.

Marco Melandri k úvodnímu tréninku poznamenal: „Pro nás to byl velmi negativní trénink.  Bohužel jsme měli vyzkoušet různé konfigurace geometrie na obou motocyklech, ale rozhodl jsem se pro stejnou volbu na obou strojích, abych se dokázal zaměřit na další oblasti nastavení, ale prostě už to nebyl tak dobrý základ, jak v zimě.“

„Začali jsme špatně a věci se pak jen zhoršovaly, takže škoda hodiny. Zítra se musíme pokusit ztracený čas získat zpátky,“ řekl Melandri, jenž už tuší, že to nebude mít v Kataru vůbec jednoduché.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00