U Gresiniho je před závodem ve Francii mnohem lepší nálada

Tým San Carlo Honda Gresini odjíždí do Francie v mnohem pozitivnější náladě než tomu bylo v případě prvních dvou Grand Prix sezony a navíc po testu ve španělském Jerezu také s řádnou dávkou potřebné jistoty.

Marco Melandri si v Jerezu zabojoval a předvedl, že dokáže zajet dobrý výsledek, když technika aspoň zčásti funguje. Ze Španělska si odvezl body za osmé místo, v pondělním testu pak zajel jedenáctý čas a  s jeho výsledkem byl velmi spokojený, protože si s Hondou začíná konečně  rozumět.

„Věci vypadají od posledního závodu v Jerezu mnohem lépe a jsem také velmi spokojen s testem, který jsme tam v pondělí absolvovali,“ řekl Marco Melandri. „Myslím, že můj kontakt s Hondou RC212V je nyní mnohem lepší než v prvních dvou závodech a začínáme chápat věci, které potřebujeme změnit a zlepšit.“

„Teď pojedeme na okruhy, kde nemáme ze zimní přípravy žádná data, takže pro všechny bude těžké najít to správné nastavení. Také musíte brát v úvahu, že počasí může v Le Mans sehrát rozhodující roli, takže je důležité najít v tréninku závodní nastavení tak rychle, jak jen to je možné.“

„Le Mans je již tradičně můj nejlepší okruh v MotoGP. Vyhrál jsem tam v roce 2006, na stupně vítězů zajel v letech 2007 a 2009 a těsně o ně přišel v roce 2005, takže na Francii mám velmi dobré vzpomínky,“ řekl Melandri a závěrem dodal: „Samozřejmě do Francie nejedu s pocitem absolutního přesvědčení, že odjedeme s nějakým super skvělým výsledkem, ale s pocitem jistoty, že dokážu zabojovat, jak jsem to udělal v Jerezu, ale tentokrát o něco výš v pořadí.“

Marco Simoncelli v Jerezu bojoval o sedmé místo, nakonec cílem projel jedenáctý, ale stejně jako jeho kolega Melandri je velmi dobře naladěn, protože se cítí na svém motocyklu mnohem lépe než v Kataru. V testu si spolu s týmem zlepšili stabilitu na brzdách, takže do Francie odjíždí bojově naladěn, protože na tomto okruhu se mu v minulosti skutečně dařilo a rád by to tam předvedl i ve svém prvním závodu v MotoGP.

„Potom, jakou práci jsme odvedli v Jerezu se cítím jistější, zvlášť pak po testu, protože tam jsme se zlepšili na brzdách a to bude v Le Mans rozhodující,“ řekl Marco Simoncelli. „Už se nemůžu dočkat až budu znovu závodit. Do Francie odjíždím ve velmi dobré náladě a plný naděje po zlepšení z Jerezu. Ve Španělsku jsem si to užil a i když bych samozřejmě raději skončil v přední části skupiny, byla to skvělá bitva.“

„Možná s větší dávkou odhodlání, bych mohl skončit sedmý a pokud bych si tento cíl dokázal splnit v Le Mans, nebylo by to vůbec špatné. Není to sice jeden z mých oblíbených okruhů, ale v Le Mans se mi dařilo, včetně jednoho z mých nejlepších výsledků v sezoně 2007, druhého místa z roku 2008 a vítězství z uplynulé sezony, takže si tam věřím,“ řekl závěrem Marco Simoncelli.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00